تلفن پاناسونیک

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

دیجی لوازم درون سیاستی جدید، تصمیم گرفته است تا ارسال رخت را به رخساره یمین از فروشنده بوسیله خریدار فراهم کند. تو این حالت دیجی کالا، بوسیله عنوان واسط از فرایند ارسال حذف می شود و فروشنده مستقیما متاع را برای خریدار ارسال خواهد کرد. دیجی متاع بوسیله عنوان ارشد ترین فروشگاه اینترنتی آنلاین، که روزمره ۳۰۰ هزار ثمر را پردازش می کند، پیش از این اندوه با نمایش ی مارکت پاسبان برای فروشندگان، تحول مهمی را درون کسب وکار خویشتن رقم زده بود.

حامد نواب تهرانی، مدیر بازرگانی دیجی کالا که مسئولیت مارکت نماینده دیجی لوازم را بی آرامی برعهده دارد، در گفت وگو با زومیت بنیادی ترین مزیت این اقدام را ارسال سریع نم کالا از فروشنده به خریدار نشانی می یواش. تهرانی اشاره می درنگ که این حرکت به دیجی متاع کمک خواهد کرد تا تصرف وکار خودش را بوسیله عبارتی اسکیل آپ نرم. اسکیل آپ ها که نقطه ی طبق استارتاپ ها به حساب می آیند، جزو همدستی هایی مرتبه بندی می شوند که توانسته اند نمونه کسب و کار خویشتن را به مدلی مقیاس پذیر دگرگونی کنند و ارائه ی محصولات خودشان را با تقاضای بازار مطابقت دهند.

مدیر تجارت دیجی رخت درباره ی تضمین کنترل کیفیت محصولاتی که بدون واسط ارسال می شوند نیز گفت:ممکن است برخی از کالاهای مان که مستقیما از طرف فروشنده به خریدار ارسال می شوند، از کیفیت کافی برخوردار نباشند؛ چه بسا که قبل از این حرکت بی قراری ما در دیجی رخت نظارت ۱۰۰ درصدی روی کیفیت طولانی کالاهای ارسالی خویشتن نداشتیم، اما عملکرد و سوابق فروشنده ها را بررسی کرده و فرایند برگشت محصول و ۷ روز ضمانت رجعت کالای بی قیدوشرط را هم برای این دسته از خریداران مجهز کرده ایم.

بوسیله گفته ی تهرانی، فرایندهایی برای عمل رفتار جدید دیجی کالا در نظر محزون شده تا تجربه ی مشتریان از آن مثبت باشد. فاز اول ارسال یمین رخت تا شهریورماه امتداد دارد و تنها ۲۰۰ فروشنده ای اجازه ی فعالیت درون طرح سابق الذکر را دارند که از طرف خویشتن دیجی رخت انتخاب شده اند؛ بااین حال تهرانی می گوید که بعد از ماه شهریور، امکان ثبت نام در طرح ارسال کالا به قیافه مستقیم بخاطر سایر فروشندگان هم فعال خواهد شد و درصورتی که آن ها برای شرکت درون این حصه از استانداردهای لازم برخوردار باشند، شرکت شان با دیجی کالا امکان پذیر خواهد شد.

تهرانی همچنین بوسیله زومیت گفت که تخفیف هایی در خریدهای مطلع بخاطر مشتریان و طرح فروش اقساطی حاضر شده است. وی از آغاز طرح اعطای وام ۲۰ میلیونی دیجی رخت برای تهیه ی جهیزیه نیز خبر داد.

باتوجه به شیوع ویروس کرونا داخل این روزها آدم بوسیله فروشگاه های اینترنتی و آنلاین توجه بیشتری علامت داده اند و لازم است کالای تک نظرشان در اسرع وقت به دستشان برسد؛ لذا فروشگاه های اینترنتی مدنظر، باید برای شکایات خریداران درون مورد تأخیر درون تحویل کالاها چاره ای بیندیشند؛ چه بسا که در مواردی، تأخیر برای تحویل رخت در دیجی کالا به دو هفته غصه می رسید و شرایط موجود، بسیاری از خریداران را ناراضی کرده بود.اکنون شروع امکان ارسال یمین لوازم از فروشنده برای خریدار در دیجی متاع می تواند برداشتن گام وقار داخل طرز جلب رضایت مشتری های آن باشد. پیش از این نیز تو دیوارِ فروشگاه ها که ایده ای از مارکت پلیس دیوار است، فرصتی برای کسب وکارهای آفلاین فراهم شده تا بتوانند محصولات خود را درمعرض دید میلیون ها مشتری صبر دهند و آن ها را آنلاین بفروشند.بیشتر بخوانید:از سیلاب تا کرونا: نگاهی بوسیله الگوی ابتیاع کاربران دیجی کالا تو سال ۱۳۹۸همه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۳۰ تیر ۹۹]پوشش زنده ویدیویی رویداد ارائه گزارش سال ۱۳۹۸ دیجی کالا [شروع شد]حلقه با تشکیل مجلس ویژه فضای مجازی ضدیت کردفروشگاه های اینترنتی ملزم بوسیله درج شناسه رخت شدند
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از بازی سه گانه ورزش تیم های تراب گهر و شاهین بوشهر فراغت حیات فردا در سیرجان برگزار شود اکنون با اعلام یک خبر برگزاری آن در هاله ای از ابهام قرار خمود است. از سیرجان خبر می رسد که تست کرونای ۱۲ جثه تیم گل گهر مثبت اطلاع دادن شده است.

بازیکنان و کادرفنی و اجرایی گل گهر امروز صبح تست کرونا دادند و دقایقی پیش روشن شد که ۱۲ تست مثبت در میان تست ها وجود دارد. گفته می شود درون میان تست های مثبت اشتهار چند بازیکن حقیقی تیم اندوه به چشم می خورد.  

با توجه به این مدل کرونایی این احتمال وجود دارد که بازی فردای گل گهر موافق شاهین بوشهر به تعویق بیفتد.

درون حال مجهز تیم پیاده روی عقاب نیز به سیرجان رفته است ولی هنوز نمایان ازاله که آیا با این وضعیت ورزش فردا برگزار خواهد شد یا نه؟
ویووزیرشاخه ای گیمینگ عرشه عنوان آیکو (Vivo iQOO) دارد که پیش تر موفق به عرضه ی گوشی هوشمند همچنین به بازار شده است. آیکو ساعاتی پیش کنفرانسی آنلاین درون چین برگزار کرد تا فناوری مهمی را شناساندن بطی ء. درحالی که امید نداشتیم، آیکو به یک باره پا به میدان گذاشت و فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات Super FlashCharge خویشتن را معرفی کرد. براساس اعلام رسمی، از ماه اوت ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹)، گوشی های هوشمند فراهم به این فناوری روانه ی بازار می شوند. 

براساس آنچه مدیر آیکو درون روانی برگزاری کنفرانس موردبحث اخبار کرد، فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات Super FlashCharge می تواند باتری ۴٬۰۰۰ میلی آمپرساعتی را داخل عرض تنها ۱۵ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ شارژ کند. تا پیش از معرفی کردن فناوری جدید آیکو، زیادترین سرعت شارژ تا قابلیت ۶۵ وات انجام می گرفت. گوشی های هوشمندی همانند اوپو فایند X2 پروکه از فناوری شارژ ۶۵ وات استفاده می کنند، در عرض ۳۰ دقیقه شارژ می شوند. بنابراین فناوری Super FlashCharge آیکو دوبرابر سرعت بیشتری دارد. 

کنفرانس آنلاین آیکو تنها ۱۵ دقیقه طول کشید و با همواره کردن یک دستگاه به شارژر آغاز شد. داخل مسئله برگزاری مراسم، دستگاه به طور کامل از صفر تا ۱۰۰ شارژ شد که در نوع خود متد جالبی بخاطر نشان اعطا کردن فناوری شارژ سریع جدید بود. درحالی که جریان شارژ گوشی ایفا می گرفت، مدیر اجرایی آیکو روی صحنه مهیا شد تا به بیان جزئیات مربوط بوسیله فناوری متاخر بپردازد. این فناوری گرمای متجاوز زیادی تولید می کند، بنابراین لازم است که گوشی ها دارای سیستم تهویه ی هوای مناسبی باشند. مدیر آیکو توضیحاتی تو این اساس نیز عرضه کرد.



سلول های باتری داخل دستگاه های مهیا به فناوری شارژ سریع العمل ۱۲۰ وات آیکو، در آرایه ای جدید درون تعاقب ضابطه یکدیگر فراغت می گیرند. بوسیله علاوه به لطف تعبیر نقشه کشی جدید، این امکان فراهم می شود که درصد شارژ باتری ۴٬۰۰۰ میلی آمپرساعتی را از جاه تنها پنج دقیقه از صفر بوسیله ۵۰ رساند. یکی از بلاگرها گفته است در احترام ۱۰ دقیقه درصد شارژ باتری به ۸۰ می رسد.

براساس اطلاع دادن رسمی، ولتاژ و شدت قضیه داخل این راهکار از ۲۰ ولت و ۶ آمپر به ۱۲ ولت و ۱۰ آمپر تحول است. این راهکار مهیا به دو مدار جداگانه و کاملا قرین بوسیله هم است که هر یک دارای شدت قضیه ۵ آمپر و ولتاژ ۱۲ ولت هستند و می توانند به صورت حزن زمان، دو سلول ۲٬۰۰۰ میلی آمپرساعتی را شارژ کنند. هر گوشی هوشمندی که پهلو پایه ی این راهکار ساخته شود، لایه هایی اضافی از جنس گرافیت خواهد داشت. به علاوه این گوشی ها باید دارای جهیز های خنک کننده ی یدکی باشند تا دمای داخل وسیله خنک بماند و مشکلی بخاطر مادربرد پیش نیاید. 

مقامات رسمی آیکو تاکنون جزئیات خاصی درمورد بدوی گوشی مجهز به فناوری شارژ تند ۱۲۰ وات منتشر نکرده اند. تنها چیزی که می دانیم این است که کتاب عرضه ی گوشی برای اوت (مرداد و شهریور) گلچین شده است. گفته می شود این گوشی در دسته ی گوشی های گیمینگ جای می گیرد که با درنظرگرفتن سابقه ی آیکو، اتفاقی دور از گرایش به نظر نمی رسد. با همگی ی این ها شکی نداریم که درون آینده ای نزدیک گوشی های هوشمند عادی آیکو نیز به این فناوری جدید مجهز می شوند.

شرکت های گوشی ساز چینی هموار برای فناوری شارژ زننده ابهت اختصاص ای قائل بوده اند. اوپو یکی دیگر از این شرکت ها است که پیش تیز گوشی هایی با فناوری شارژ ۶۵ وات عرضه کرده است. این شریک ساعاتی پیش با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد ۲۵ تیرماه عزم دارد از فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات پرده برداری کند. هرچه زمان می گذرد هم چشمی بین شرکت ها برای دستیابی بوسیله فناوری های جدیدتر و کاربردی تر، بیش ازپیش دوست داشتنی می شود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد شارژ سریع آیکو دارید؟زومیت را در شبکه های اجتماعی ظهر کنید:اینستگرام توییتر یوتیوب تلگرامبیشتر بخوانید:گلکسی Z فولد 2 سامسونگ احتمالا در آنپکد معرفی نمی شودظرفیت باتری آیفون 12 اپل رک شداوپو ۲۵ تیرماه فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات را معرفی کردن می کندگوشی اقتصادی جدید نوکیا با باتری قدرتمند در طرز استشیائومی پتنت گوشی هوشمند حاضر به دو نمایشگر و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ثبت کرد
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از رکنا، سرهنگ فرج شجاعی گفت: در معلول اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب، به علت حساسیت موضوع و ممانعت از عادت گریزی هنجارشکنان اجتماعی، این عهده دار به رخساره ویژه درون اذن کار این حکومت راحتی گرفت.

وی امتداد داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی فیروز بوسیله شناسایی مخفیگاه این افراد داخل نقاط مختلف خانه دادن شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه درون ۲۴ روزگار گذشته مأموران انتظامی با هماهنگی مایه قضائی هنگام چند عملیات غافلگیرانه، ۴۵ نفر از محکومان متواری و تحت تعقیب را گرفتار کرده اند، گفت: متهمان برای رسیدگی و ادامه سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شده اند.
AرسانهGHAROOOON ی نیکون رومرز در گزارشی اختصاصی مدعی شده است که نیکون می خواهد پیش از سرانجام سال جاری میلادی، دو دوربین بدون آینه ی جدید با شهرت های Nikon Z6s و Nikon Z7s رونمایی نرم. همان طورکه از نام دوربین ها برمی آید، آن ها قرار است استاندارد بهبودیافته ی Z6و Z7باشند. 

براساس گزارش نیکون رومرز، دوربین های جدید نیکون قرار است از همان حسگرهای به کاررفته در Z6 و Z7 نصیب بگیرند. دراین میان، نکته ی بنیادی آن است که گفته می شود مدل های S S پردازنده ی دوگانه ی Expeed خواهند. داشت دیگر مشخصات معلوم شده دربرگیرنده نصیب مندی نیکون Z6s و نیکون Z7s از باتری جدید-EN EL15c، درگاه-USB C، جناب دوگانه ی کارت (حافظه احتمالا CFexpress) دوگانه و پشتیبانی از فیلم برداری 4K با ارزش ۶۰ فریم بر لحظه می. شوند علاو براین، احتمالا امکان استعمال از گریپ یدکی با دوربین های جدید نیکون بود خواهد. 

داشت نیکون رومز می گوید اشتیاق دارد دوربین های سابق الذکر اکتبر (۲۰۲۰ مهر و آبان) ۱۳۹۹ رونمایی. شوند بااین همه، نباید آثار دنیاگیری ویروس کرونا را فراموش. کنیم کووید ۱۹ تاکنون رویدادهای زیادی را به تعویق انداخته و فداکار دیگر را بوسیله کلی تعطیل کرده است؛ به همین دلیل، نمی توانیم با قطعیت از معرفی نیکون Z6s و نیکون Z7s درون مهربانی و آبان امسال سخن بوسیله میان.

بیاوریم انتظارات شما کاربران زومیت از دوربین های جدید نیکون چیست؟بیشتر:بخوانید کانن ۱۹ تیر رویدادی آنلاین برگزار می کندنیکون احتمالا این ماه دوربین Z5 را با سه گانه لنز جدید معرفی می کندسونی عرضه ی دوربین ولیعهد a7S II تو تابستان سال سیال را تأیید کردفوجی فیلم قابلیت های متنوعی را با به روزرسانی فرمور بوسیله GFX100 افزوددوربین پاناسونیک لومیکس-DC G100 بخاطر ولاگرها شناساندن
همچون مرگ سیاه که درون مسیرهای تجاری در امتداد بزرگراه اوراسیای قرن ۱۴ منتشر شد، کووید ۱۹ همچنین تو گره پیدا شد و با سرعتی متجاوز تو امتداد راه های ابریشم امروزی یعنی مسیرهای تصعید بین قاره ای گشادگی یافت. اگرچه ویروس کرونا ممکن است ازنظر بهداشت جهانی به حد ی طاعون خیارکی صد چهاردهم گزند جنین نباشد، یقینا دنیاگیری اخیر دنیا را دگرگونی خواهد قسط.

گرچه ممکن است کووید ۱۹ ازنظر اینکه چه کسی را آلوده می کند، بین مردم تبعیضی قائل نشود، اثرات آن تو میان اعضای محروم یا میلیونر جامعه به هیچ نشانی موافق حلق. دستور خانه نشینی بین المللی و وقفه ی اکید در فعالیت های شهری و تجاری درون طاس کشورها، نحوه ی عمل سیستم های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را منعکس کرده و گفتگویی جهانی را دراین باره آغاز کرده است که این سیستم ها لازم است به چه صورتی دگرگونی پیدا کنند.

کووید ۱۹ محور های لرزانی را روشن کرده است که گیتی ترقی یافته روی آن بنا شده است؛ از ماهیت پیچیده و بوسیله هم مستمر ی زنجیره های تامین جهانی و زیرساخت های تولید گرفته تا تضادهای اکید میان سیستم های بهداشت و درمان دولتی و آن هایی که ازسوی بیمه ی مخصوص تامین قدر شده اند.

طاعون های گذشته مانند اجل سیاه یا دنیاگیری آنفولانزای سال ۱۹۱۸ نتایج عظیمی برای گیتی پس از آن بوسیله همراه داشتند. دنیاگیری ویروس کرونا نیز سبب تغییرات بی شماری درون سطح محدودیت و جهانی شده است اما پرسیدن این است که کدامیک از این تغییرات سزا خواهند حیات و کدامیک را امکان پذیر است دوباره هرگز نبینیم؟ بخاطر پاسخ به این سوال، لازم است تغییراتی را که تو حال فراهم ایجاد شده است، تک توجه قرار دهیم.تغییر داخل زندگی شخصی

این حدس وجود دارد که همه ی ما وضع دستور بناء نشینی را به عنوان شوکی بخاطر شیوه معمول خود تجربه کرده باشیم. چیزی که جهت عاطفه تنهایی، بی حالی یا اضطراب در ما شده یا به جهت آن درگیر روابط خانوادگی شده ایم یا اینکه بوسیله نعوظ همزمان درحال تجربه ی تمامی این موارد هستیم. ما به عنوان افراد، مجبور بوده ایم تغییراتی درون زندگی روزمره ی خویشتن ابداع کنیم. اما درحالی که ازنظر فیزیکی فاصله گرفته ایم، اینترنت و رسانه های اجتماعی به ما این امکان را داده اند که طی چند هفته ی گذشته از خانه های تیمار با شناسایی شویم. بوسیله نظر می رسد روابط مدنی برای بسیاری از افراد دچار اختلالی نشده باشد. به کمک این فناوری ها توانسته ایم به سرگرمی ها و تفریحاتی بپردازیم که قبلا هرگز سراغ آن ها نرفته بودیم.



دستور خانه نشینی خلاقیت افراد را تک آزمایش قرار داده است، خصوصا خلاقیت والدینی را که مشغول سرگرم نگه داشتن کودکان خود هستند

درحالی که بحران ها متجاوز ویرانگر و دردناک هستند، متصل بوسیله تجلی اهداف مشترک بزرگ، همبستگی، خلاقیت و اختراع می انجامند. رسانه های اجتماعی همچنین فرصت کوچکی را درزمینه ی آشنایی با نحوه ی نفوذ کردن هر بی تا و مکانیسم های مقابله ای او فراهم می کنند.

نزول وسایل مورد احتیاج روزمره خواه دشواری برای روبیدن به بیع یا فقط بوسیله این موجب که دم آزاد بیشتری داریم، جهت ظهور توانمندی و خلاقیت خفیه ما شده است که می توان این تجارب را به صورت آنلاین با دیگران بوسیله اشتراک گذاشت. این موضوع خود را به روش های مختلفی نشان داده است. بسیاری از ما در شرایط کنونی به جای اینکه قرین قبل هنگام بازگشت از محل امر غذای آماده ای را بخریم، زمان بیشتری را صرف تهیه ی غذایی برای خود می کنیم و مراحل مختلف آماده کردن غذا را به مداقه ایفا می دهیم و از این حکم لذت می بریم. فدایی درون پخت غذای خود به رویه آزمون و منکر روی آورده اند تا بهترین نتیجه ی مقدور از تلاش خود را ببینند. افراد یدکی درحال پرورش میوه و سبزیجاتی در باغچه ی خانه ی خویشتن هستند خواه اینکه چند علف هرزه را تو قوطی ی کوچکی کاشته و در تاقچه ی دریچه ی ساختمانی ی خود قرار داده اند. والدین درحال آموزش فرزندانشان تو خانه، مشغول هنرهای مختلفی شده اند.

بسیاری از ما بوسیله روش های کوچک خودمان با چیزی که در زندگی پرهیاهوی مدرن آن را از مشت داده بودیم، رابطه مجدد ثابت قدم کرده ایم و فرصتی برای ادا کارهایی برای خودمان پیدا کرده ایم و متوجه شده ایم که این کار چقدر می تواند رضایت جزء باشد.

یکی از عوامل موثر در این زمینه، تعداد انبازی هایی است که به نعوظ گسترده به کار از ساختمان روی آورده اند و تعداد افرادی است که به خاطر امانت وجود داشتن مغازه ها یا نگرش کارشان بوسیله کاری مشغول نیستند (اگر فقط موقت باشد). افرادی که امکان پذیر است از زمان اضافی که درون ساختمان دارند، بهرمند شوند کسانی خواهند بود که ریختگی زندگی کاری آن ها به طور برگشت ناپذیری دگرگونی درنگ. احتمالا این شرایط درنهایت بیشتر به صرفه کارمندان ادارات باشد تا کارکنان مقدر شدن صنایع یعنی همگی داخل آینده بوسیله یک میزان از مزایای این تغییرات بهرمند نخواهند شد.محل کار جدید

اگرچه دستور خانه نشینی کامل بوسیله تدریج درحال برداشته شدن است، هنوز باید برای کنترل شیوع ویروس کرونا برای مدتی بور گیری مدنی را همچنان حفظ کردن کنیم. ممکن است تماشاچی اعمال بازرسی های دمایی یا دوربین های تصویربرداری حرارتی درون ورودی نگرش کار باشیم و حتی ممکن است افرادی که علائم تب را مدال می دهند، به خانه فرستاده شوند (گرچه درمورد کارآیی اصلی این طور فناوری غربالگری تردیدهایی وجود دارد). محل های طرز کار که قبلا از میز کار کننده مشترک مصرف می کردند، احتمالا نیاز بوسیله دگرگونی چیدمان دارند. دفاتر شلوغ که در آن ها چندین فرد از یک میز مشترک استفاده می کنند، محل مناسبی برای انتقال هستند.

همچنین ممکن است بسیاری از کسب و کارها به ترانه پیشگیری از بهم خورده شدن بسیار از معادل محیط کار و امکان حفظ فاصله، به صورت شیفتی کار کنند. این فرمان احتمالا موجب کاهش ترافیک در ساعات بهم خورده می شود چرا که دیگر نیازی حلق همگی با بی قراری تو یک زمان بوسیله محل امر رفته خواه از آن جا خارج شوند.



فدایی مدارس، فروشگاه ها و محل های امر به اندازه گیری دمای بدن روی آورده اند، اما این روش عاری مداخلات دیگر ممکن است از انتقال پیشگیری نکند

درحالی که اقدامات بور گیری اجتماعی همچان بابرجاست، احتمالا سیستم های حمل و نقل عمومی شبیه اتوبوس ها و قطارها تا معادل ۱۵ درصد ظرفیت کاهش محسوس خواهند کرد. اگر حتی بخش کمی از مسافران مجبور بوسیله استفاده از اتومبیل های شخصی شوند، احتمالا ترافیک در بیشتر شهرهای ارشد وضعیت بدتری پیدا خواهد کرد.

چندین شهر در بریتانیا برای تشویق مردم بخاطر پیاده روی یا استفاده از چرخه بخاطر رفتن به محل کار، طرح هایی تو نظر خمود اند و حداقل به طور موقت، فضاهایی در جاده ها بوسیله عبور و مرور آدم و دوچرخه سواری اختصاص داده شده است. اسکوترهای برقی که داخل حال مهیا داخل بریتانیا ممنوع است نیز ممکن است قانونی شود.مقاله های مرتبط:دنیا پساکرونا؛ آیا دوران انقراض خودروها آغاز شده است؟تاثیر کرونا پهلو صرفه جویی جهانی و راه کارهایی برای برون رفت از بحرانویروس کرونا و تغییرات اقلیمی؛ کووید۱۹ می تواند اثرات زیست محیطی بلندمدت برجای بگذارد؟

همه ی این اقدامات مزایای برازنده توجهی ازنظر بهبود هوا زیست خواهد داشت و رفت و آمدهای سبزتر، ما را تو ماه های آینده نیز سالم تر حفظ کردن خواهد کرد. البته این تنها برای روزهایی خواهد بود که شما واقعا باید بوسیله نگرش کار بروید و آن چه ما احتمالا در آینده پس از دنیاگیری خواهیم دید، تعداد بیشتری از کارکنان ادارات هستند که از خانه به کار خویشتن مشغول می شوند. چنین سیستمی در جریان دستورخانه نشینی به طور آشکاری کارآمد بوده است و مدیران دیگر نمی توانند با تکیه بر محاجه های قدیمی به کارکنان خود اذن ی دورکاری ندهند. این حکم بوسیله نوبه ی خود می تواند منجر به دگرگونی در انتظارات و فرهنگ محیط کار شود. قبلا داخل هوا های کاری معیارهایی مانند تعداد ساعاتی که فرد قفا میز حکم خود بود، درون ارزیابی مدنظر قرار می گرفت و این روال مقدور است تغییر یواش. بنابراین احتمالا وقت موثر اب باز مد زیرفون خواهد شد و شاید حتی جهیز کاری شایسته کردن ۹ تا ۵ بوسیله طاسی از بین برود.

آن چه ممکن است در درازمدت پدیدار شود، رویکرد پویایی تازگی درزمینه ی امر است که ساعات امر اداری (مثلا بخاطر برگزاری جلسات تیمی) را با دورکاری برای اجرا وظایف تکی با هم اختلاط می کند. بسیاری از شرکت ها ممکن است تصمیم بگیرند تا از هزینه ی دربست نگرش کار کاملا چشم پوشی کنند و بوسیله جای آن بوسیله همه ی کارمندان رخصت دهند تا با چندین روزگار جلسات کاری تو سال، فقره خویشتن را از دور ادا دهند. کارکنان دیگر نیازی نیست که ازنظر نگرش عمر بور با محل امر را در دیدن بگیرند و می توانند هرجایی که بخاطر آن ها راحت تیز و خوشایندتر است، عمر کنند. جای پا ناشی از این مساله آن است که ارزش املاک مسکونی درون شهرهای بزرگ کاهش محسوس می کند و تعداد بیشتری از مردم به سمت مناطق روستایی یا حومه ی دهکده می روند: روند به پشت نسبت بوسیله چیزی که از آغاز نهضت صنعت دیده شده است.نهضت اقلیمی

آن سوی همگی ی آشفتگی ها و مشقت های اقتصادی دنیاگیری ویروس کرونا، بحران جهانی بزرگ تری در کمین است: تغییرات اقلیمی. آیا تجربیات ما درزمینه ی دستور بناء نشینی بین المللی به اهداف زیست محیطی دستیار می کند یا اینکه ما تو اسرع وقت سراغ همان طرز تجارت به روش متعارف بازمی گردیم؟ بسیاری از ساکنان شهرها متوجه بهبودی درون محیط های شهری خویشتن شده اند و شاهد آسمانی پاک تر، جاده هایی مصون برنده و حیات وحشی پررنگ تر هستند که تصویری اجمالی از زندگی در دنیایی سبزتر بوسیله ما ارائه می دهد.



مقدور است فرودگاه های ساکت برای مدتی عادی باشد

داده های ماهواره ای کاهشی را درون سطوح نیتروژن دی اکسید (یکی از آلاینده های مهم فضا که براثر مصرف سوخت های فسیلی آزاد می شود) روی شهرها و مراکز صنعت سرتاسر اروپا و آسیا نشان داده است. جهت آن است که ترافیک و فعالیت کارخانه ها تو برخی مناطق در مقایسه با زمان مشابه تو سال گذشته، ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش هویدا کرده است. سطوح ذرات اولاد ی موجود در هوا (که مثل نیتروژن دی زنگ جهت مصیبت های تنفسی می شود)، نیز به میزان زیادی کاهش یافته است. بنابراین درکنار کاهش سرعت ارجاع ویروس کرونا، دستور خانه نشینی و کاهش دنبال در آلودگی هوای شاگرد از فعالیت های صنعتی، احتمالا جان هزاران نفر را نجات داده است.

ارزیابی خورده می شود که کند شدن اقتصاد جهانی ناشی از دنیاگیری، انتشارت کربن دی اکسید جهانی سال ۲۰۲۰ را ۸ درصد کاهش بدهد. چنانچه بخواهیم گرمایش جهانی را همان طور که در توافق نامه ی پاریس آمده است، تا اندک از ۱/۵ درجه ی سانتیگراد اعلی از دمای دوران پیش از صنعتی شدن محدود کنیم، باید درون دهه های آینده میزان انتشارات را هر سال همین قیمت کاهش دهیم.

دولت های ملی درجهت کنترل دنیاگیری، شیوه های موثری را برای ساکن کردن جمعیت ها و توقف کچل بخش های اقتصادی خویشتن به اجابت رسانده اند. این موضوع قدرت عظیم دولت ها و رفتار قاطعانه ی آن ها در مراقبت از شهروندان را نشان داده است. این نوع شرکت جمعی ملی معمولا تنها درون دوران جنگ دیده می شود زمانی که طاس نیروی امر و صنعتی برای شکست یک متخاصم خارجی سازماندهی مجدد می شوند.

ولی درواقع چیزی که بخاطر مقابله با تهدید ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا و تغییرات اقلیمی حاجت است، نوعی قناعت نقیض دعوا برای کاهش تولیدات صنعت و مصرف از انرژی است. علاوه بر این موضوع که دنیاگیری کنونی و تغییرات اقلیمی هر دو برای مقابله نیاز بوسیله برخورد وظیفه شناس دولتی، اقدامات پویا و همدستی های بین المللی دارند، شباهت های دیگری نیز بین این دو تک حیات دارد. هر دو به عزیمت کاهش پیامدهای بسیار شدیدتر در آینده، احتیاج به فداکاری های کوتاه مدتی دارند. هر دو حاجت به درمان اقتصاد دارند که باید تو پیاده شدن مسائل مهم دیگر به آن همچنین پرداخته شود.

درمورد دنیاگیری، این مساله نسبتا ساده حیات که جمله مردم هوشیار شوند خطر آشکاری وجود دارد، بنابراین مداخلات لازم برای ایمن نگه داشتن خویشتن و عزیزانشان و نیز کل اجتماع را قبول کنند. اما شاق تغییرات اقلیمی این است که فرایندی تدریجی نمدار است و تماس مستقیم کمتری با مرگ و میرها در کشورهای توسعه یافته دارد. آیا می توانیم از رفتار پرسنل دربرابر ویروس کرونا تدریس بگیریم تا به همین رخ پاسخ موثری دربرابر تغییرات اقلیمی تهیه ببینیم؟بیشتر بخوانید:پیشگام جنوب سریع تیز از مناطق دیگر جهان در حال گرم شدن استایلان ماسک بوسیله دنبال تغییر صنعت باتری سازیلاجیتک برچسب هایی برای نشان دادن اثر کربنی محصولات روی آن ها درج می کندجنرال الکتریک با استفاده از پرینتر سه اینده توربین های بادی ۲۰۰ متری می سازدباران پلاستیک؛ بارش اسیدی جدید
به گزارش همشهری آنلاین، سخی باقری درباره جلسه امروز خود درون فدراسیون اسب سواری می گوید: امروز تو فدراسیون هندبال مجمع ای با آقای نبی داشتم. ایشان درباره آینده من و دستور کار موثر ام پرسیدند که غلام هم گفتم باپرسپولیس قرارداد دارم و مشغول فرمان هستیم.

وی دنباله داد: من هنوز قراردادی با فدراسیون ندارم و برای التماس آقای اسکوچیچ قرار بوده تو بر تیم ملی باشم، ولی به فدراسیون غصه اعلام کرده ام که از آنجا که با پرسپولیس قرارداد دارم، باید ابتدا با مجتمع توافق کنند.

مربی پرسپولیس درباره اینکه در برخی رسانه ها عنوان شده فدراسیون از شما خواسته بین تیم ملی و پرسپولیس یکی را تفویض کنید، گفت: متاسفانه تعدادی افراد بی جهت شایعه درست می کنند. اصلا چنین صحبتی از طرف آقای نبی مطرح نشد. فدراسیون از من درباره وضعیت حضور داخل تیم ملی پرسیدند که من هم گفتم چون با حلقه قرارداد دارم، فاتحه باید با پرسپولیس اصلاح شود.

باقری در سرانجام گفت: یک منفصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و داخل اصالت مجلس هستم. فدراسیون باید با مجلس مذاکره کند و چنانچه پرسپولیس اجازه ندهد هم طبعا توافقی تو کار نخواهد وجود.
معامله تاریخ با تقلیل را می توانید بافروشگاه سراج امتحان کنید. اینکه چقدر زمان می گذرد و دنیا به جانب دیجیتال شدن گرایش پیدا می درنگ مهم تراشیدن. هنوز بخاطر فراوان از افرادی که اهل تجسس هستند، لذت خواندن کتاب و صفحه سرقت کردن تجهیزات هایش با هیچگاه تکنولوژی در دنیا برابری نمی نرم. اگر شما حزن جزو کتاب دوستان هستید آشنایی با فروشگاه کتاب سراج برای شما دوست داشتنی خواهد بود.

با اینکه زمان زیادی از پیدایش تاریخچه های دیجیتالی می گذرد، اما هنوز نتوانسته است جای کتاب کاغذی را بگیرد. اغلب تاریخچه خوانان باید تاریخچه را در دست بگیرند تا بتوانند بوسیله قرار معاینه کنند. هر چند کتاب واقعی بر کتاب دیجیتالی برتری ویژه ای دارد، اما درمورد فروشگاه اینترنتی کتاب اینطور تراشیدن. یعنی با توجه به فردی هایی که درون کتابفروشی های حضوری کشور وجود دارد و همچنین مشکل همیشگی ترافیک و بسط شبکه اینترنت در سراسر کشور، اقبال به خرید آنلاین کتاب از کتابفروشی اینترنتی تاریخ افزایش یافته است و چشم انداز روشنی را نیز نشان می دهد.

در فضای مجازی تعداد نسبتا برازنده توجهی کتابفروشی آنلاین حیات دارد، اما کیفیت و خدمات آنها با یکدیگر متفاوت است. ما درون کتاب فروشی سراج همواره سعی می کنیم تا خدمات و امکانات ویژه ای را داخل مبنا ابتیاع اینترنتی کتاب درون اختیارتان فراغت دهیم.

ما می دانیم که یک سایت تاریخچه فروشی معتبر باید ملاحضات بسیاری را از جمله پشتیبانی فنی، قابلیت ضربان و جو، ارسال سریع العمل و منظم، کیفیت و تنوع محصولات را تو نظر بگیرد تا مخاطب درون سریع ترین زمان امکان پذیر کالای مورد دید را یافته و  پس از خرید، آن را تحویل بگیرد.

دسته بندی تاریخ ها کنار اساس اشکوب بندی بین المللی صورت گرفته است و بر طبق همین منطق پس از جستجوی یک نام، کتاب های مرتبط و مشابه نمایش داده می شود. این فروشگاه با مشارکت مبصر ترین همکاری های پخش عمده تاریخ تنوع سزاوار سرزنش توجهی به کتاب های خود داده است که می توان بوسیله طولانی تاریخ ها به استراحت دسترسی پیدا کرد.مزایای خرید اینترنتی کتاب 

یکی از رقیق ترین مراحل کتاب خواندن، تهیه کتاب مناسب است. اما نگران نباشید یک گونه ساده و جذاب بخاطر آن وجود دارد و آن چیزی حلق جز کتاب فروشی های آنلاین. ولی شاید این برهان کافی نباشد تا بوسیله رخ اینترنتی کتاب تک رویت خود را خریداری کنید. اما دلایل اقناع کننده بخاطر خرید اینترنتی تاریخ چیست؟مقایسه ارج تاریخچه در فروشگاه های اینترنتی با فروشگاه حضوری 

فروشگاه های اینترنتی تاریخچه به ویژه کتاب سراج امکان خرید تاریخچه اینترنتی با تخفیف را برایتان مجهز کرده است تا افزون به خشکی امدن خرید اینترنتی کتاب با تخفیف خاص بتوانید از ارسال مجانی هم بهره مند شوید.صرفه جویی در زمان 

یکی از نقاط انقراض کتاب فروشی های حضوری این است که در بازه ی زمان مشخصی فعالیت می کنند و نمی قابلیت ۲۴ ساعته از خدمات آن ها مصرف کرد؛ اما در مورد فروشگاه های اینترنتی کتاب اینطور نیست و هیچ فردی زمانی برای کاربران وجود ندارد و امکان خرید در هر ساعتی از شب هنگام روز وجود دارد. علاوه بر امکان خرید داخل هر ساعتی از شبانه روز، نیاز بوسیله انجام سفرهای درون شهری همچنین از بین می رود. خواندن نظرات دیگر کاربران

با بیع کتاب آنلاین با تنزل داخل یک سایت معتبر تاریخ فروشی می توان به نظرات کاربران دسترسی داشت واز این نظرات برای خرید تاریخچه استعمال کرد. بوسیله اقرار بهتر با خواندن نقد دیگر مشتریان می قابلیت دید بهتری نسبت به تاریخچه روشن کرد.سودا اینترنتی تاریخ با تخفیف خاص 

با توجه به شرایط موجود در جامعه و گرانی، خیلی از کتاب خوانان از مقدار های پشته گلایه دارند، بطوریکه برخی از کتاب دوستان عطای فروش تاریخ را به لقای آن می بخشند. فروشگاه اینترنتی کتاب سراج  سعی کرده تا با ارائه ی تخفیف های جذاببه کاربران و مطالعه کنندگان دلیل اقناع کننده برای سودا اینترنتی کتاب را پدید آورد. محدودیت در برگزینی تاریخ بود ندارد!

واضح است که در کتاب فروشی های فیزیکی محیط محدودی برای جمع آوری کتاب ها بود دارد و همین موضوع باعث می شود که تعداد کتاب هایی را که می توانند ارائه دهند پایین نمدار از فروشگاه های اینترنتی باشد. سایت های ابتیاع تاریخ هیچ فردی مکانی ندارند و قادر هستند تعداد بی شماری از انواع کتاب ها را داخل وبسایت خود قرار دهند.تعداد نامحدود کتاب ها

چنانچه شما بخواهید کتب درسی یا یک رمان یا یک کتاب فلسفی را از کتاب فروشی های حضوری خریداری کنید، احتمالا مجبور خواهید شد تا به چند فروشگاه ضابطه بزنید، اما در سایت معامله آنلاین تاریخچه این مسائل وجود ندارد و فروشگاه اینترنتی تاریخچه همه دسته های تاریخچه را پوشش می دهند و اینگونه می توانید زجر خود را برای خرید کتاب کاهش دهید.تفکیک های سنی و موضوعی

در سایت های خرید آنلاین کتاب می توانید بر شالوده رده سنی میوه خود را انتخاب کنید؛ بخاطر شهید کتاب های داستانی بخاطر کودکان. داخل این سایت ها لیست موضوعی کاملی از گوناگون کتاب های مختلف وجود دارد مانند: داستانی، تخیلی، آموزشی، روانشناسی، آشپزی و تاریخی بود دارد.پشتیبانی برای کتاب های خریداری شده

چنانچه شما از تاریخچه خوانان حرفه ای هستید، احتمالا حیات نقص چاپی در کتاب بارها برایتان پیش آمده است؛ ولی چنانچه شما از فروشگاه تاریخچه اینترنتی سراج سفارش خود را اجرا دهید و با این نوع مشکلات رو به رو شوید، می توانید با مرکز پشتیبانی تماس اندوهناک و به استراحت کتابی را که مشکل دارد* مرجوع کرده و تاریخچه سالم دریافت کنید.یافتن تاریخ های انباشته بیع و نایاب

قسمت مهمی از سایت سراج به پرفروش ترین تاریخ ها ویژه داده شده است که به فراغت می توانید آن ها را مشاهده کنید. تاریخ هایی که ما در سایتسراج قرار داده ایم، کنار زمینه کتاب اصلی تمهید شده اند و می توانید حتی یک کتاب را با ترجمه مترجمان متنوع فاش کنید.ارسال رایگان و تحویل مروارید منزل! 

با خرید اینترنتی تاریخچه شما دیگر مجبور به تحمل رنج سفرهای درون شهری برای مراجعه به کتاب فروشی نیستید و می توانید از میان کتب مختلف با تنوع بالا، گزینه های مدنظر خود را گزینش کنید. 

یکی دیگر از فوایدی که برای خرید اینترنتی کتاب وجود دارد ارسال مجانی کتاب بوسیله طولانی نقاط کشور است. این نکته می تواند برای افرادی که در شهرهای کوچک و روستاها عمر می کنند، وقار بالایی داشته باشد. پس از ثبت سفارش، تاریخ ها بوسیله صورت رایگان بخاطر شما ارسال می شوند.

فروشگاه اینترنتی سراج

فروشگاه اینترنتی سراج این کلکسیون فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ ابتدا کرده است. هدف ما این است که مقاله خوانان با سهولت بیشتری بتوانند نوشته مورد نظر خود را تهیه کنند. درون این راستا تقلا کرده ایم با ایجاد امکان خرید کتاب ارزان و ارسال رایگان بوسیله هدف خود نزدیک زیرفون شویم. یکی دیگر از اهداف ما این است که همان حساسیت خوب معامله کتاب به رخساره حضوری را در خرید اینترنتی تکرار کنیم؛ از این رو هر چه بیشتر می کوشیم خواننده با مراجعه بوسیله توضیحات معرفی کتاب یار بیشتری نسبت به وعظ خود نمایان کرده و آن را از طولانی جوانب معاینه کند. همچنین چنانچه شما در هر مرحله از تهیه کتاب خود با دشوار مواجه اکید خواه سوالاتی برایتان پیش آمد می توانید از سوالات متداولی که بخاطر کاربران پیش آمده است، پاسخ خود را ظاهر کنید.

اگر نیت معامله آنلاین تاریخ با تنزل  ویژه از فروشگاه تاریخ سراج را دارید درون سایتhttps://serajbookshop.com، فروش اینترنتی تاریخ با ۵۰ تا ۷۰ درصد تخفیف و ارسال رایگانرا می توانید تجربه کنید.بیشتر بخوانید:با ۴ خودرو کم افت چینی که بازار ایران را قبضه کرده اند، داخل سایت همراه مکانیک آشنا شویدتویوتا اسپایدر؛ گمارش آپشن و متاع جانبی تویوتا در ایرانفروش بلافاصله رنو مگان داخل بازار با خودرو 45نگاهی بوسیله رویکرد کند ابزار حسابداری هوشمند نوین در سال 2020باشگاه مشتریان بامن چیست و تبار سوم باشگاه مشتریان چه تفاوتی دارد؟
ASGHARASGHARASGHARASGHARASGHARASGHARهرOOONOOONOOONOOONOOONOOON کامپیوتر خواه مایه الکترونیکی از حافظه ی رم (RAM) بهره می برد. رم را می توان بوسیله رخساره یکپارچه در پردازنده یا در برد مداری مجزا روی جهیز در رویت گرفت. به هرحال، کامپیوترها بدون استفاده از ذهن ی رم هیچگاه کارایی ندارند. رم یکی از شاهکارهای مهندسی محسوب می شود که در پایه ای ترین سطوح ساختاری، دستاوردهای جالبی دارد. تولید متراکم این قطعه ی سخت افزاری همچنین هرسال در حجم زیادی ارتکاب می شود و هر ساله هم گواه رشد فناوری ها و نبوغ های آن هستیم. میلیاردها ترانزیستور روی ماژول رم صبر دارد؛ ولی این قطعه، تنها چند وات برق کاربرد می کند که خود دستاورد الکترونیکی جذابی محسوب می شود. درنهایت، همین اهمیت و ساختار جالب رم باعث می شود تا مطالعه زیرساخت آن جذاب بشود. درادامه ی این یادداشت زومیت، آناتومی رم را تو سطوح گوناگون مطالعه می کنیم.استفاده حیاتی رم

پردازنده ها نیاز به دسترسی سریع به داده و دستورالعمل های پردازشی دارند. آن ها برای مدیریت عملکرد کند افزارها، باید به منابع کم قیمت دسترسی پیدا کنند. بوسیله علاوه، دسترسی باید بوسیله گونه ای باشد که اگر التماس تصادفی و جاهل منتظره ای برای دسترسی به داده ارسال شد، عملکرد کلی دستخوش شاق نشود؛ به همین دلیل، رم (مخفف Random Access Mempry یا  حافظه ی دسترسی ناگهانی) بزرگی زیادی بخاطر کامپیوتر دارد.

ذهن های رم بوسیله دو جنس استاتیک و داینامیک (متوقف و پویا) انشعاب می شوند که با صیت های SRAM و DRAM می شناسیم. ذهن های رم ایستا فقط تو تو پردازنده ها (حافظه های کش) استفاده می شوند. درون این مطلب، تنها حافظه های پویای DRAM را معاینه می کنیم. برای ابتدایی بخش، مقدمه به این سؤال های حیاتی پاسخ می دهیم: DRAM را چگونه در کامپیوتر شخصی پیدا کنیم؟ DRAM چگونه حکم می کند؟

حجم زیادی از حافظه ی رم درکنار پردازندهقرار دارد که به اشتهار ذهن ی سیستمی (System Memory) شناخته می شود. البته بهتر است آن را ذهن ی پردازنده ی مرکزی خواه CPU Memory بنامیم؛ از طرف به عنوان حافظه ی اصلی برای کار روی داده ها و دستورالعمل ها داخل پردازنده استفاده می شود.



همان طورکه در تصاویر ماژول رم مشاهده می شود، DRAM روی بردهای مداری کوچکی گمارش می شود که هرکدام ازطریق درگاهی اختصاصی، بوسیله مادربرد کامپیوتر همواره می شوند. هریک از بردها به نام DIMM یا UDIMM شناخته می شوند که مخفف dual inline memory module هستند (حرف U درون UDIM عبارت unbuffered را به آن اضافه می نرم). درادامه، هریک از کلمه ها را تطویل می دهیم. فعلا بدانید واضح ترین و نمایان ترین حافظه ی رم در کامپیوترهای انحصاری همین ماژول ها هستند. حافظه ی رم لزوما به سرعت بسیار اضافی نیاز ندارد؛ اما کامپیوترهای شخصی مدرن امروزی بخاطر هماهنگی و مدیریت بهتر اپلیکیشن های صنف ای با فرایندهای پردازشی بی شمار، نیاز به ظرفیت بسیار و البته سریعی از حافظه ی تصادفی دارند.

قطعه ی دیگری که نیاز به فضای حافظه ی اضافی دارد، کارت گرافیک است. کارت های گرافیک به حافظه ی DRAM مجزا نیازمند هستند؛ چون رندر سه اتیه با دسترسی و نوشتن داده های بی شمار همراه می شود. این سنخ از DRAM بخاطر عملکرد در شیوه ای تقریبا متفاوت پروگرام ریزی می شود که کمی با حافظه ی رم سیستمی، تفاوت دارد. همان طورکه در تصویر دون می بینید، داخل گرداگرد پردازنده ی گرافیکی، ۱۲ قطعه ی الکترونیکی تخت حضور دارد که همان تراشه های DRAM هستند. این ذهن ها درون گوناگون مختلفی تولید می شود که می توان به GDDR5 و GDDR5X و GDDR6 اشاره کرد که داخل بخش های بعدی آن ها را شرح می دهیم. درنهایت، کارت های گرافیکی به ذهن ی رم اضافی به اندازه ی پردازنده ی مرکزی نیاز ندارند؛ اما آن ها همچنین با هزاران مگابایت حافظه ارائه می شوند.



لزوما تمامی قطعات شاداب افزاری کامپیوتر شخصی به ظرفیت زیادی از حافظه ی رم نیاز ندارند. به عنوان مثال، هارد درایو با مقدار قدری رم فعالیت های خود را به نیکی ارتکاب می دهد. به صورت میانگین، هارد درایوها از ۲۵۶ مگابایت رم بهره می برند که پیش از نوشتن داده روی درایو، آن ها را دسته بندی می کند.

در تصویر زیر، برد مداری درایو HDDرا در جانب چپ و برد SSD را در جانب راست مشاهده می کنید. در هر دو بخش، رم با چهارگوش قرمز مشخص شده است. همان طورکه می بینید، در درایو ذخیره سازی، تنها یک تراشه بخاطر رم داریم؛ بمنظور ۲۵۶ مگابایت حاجت بوسیله فضای یدکی ندارد و با قطعه ی سیلیکونی منفرد می قابلیت آن را برای درایو پس انداز سازی تأمین کرد.



توضیحات سابق الذکر علامت داد که هر قطعه خواه کالا جانبی با کاربردهای پردازشی بوسیله رم احتیاج دارد؛ درنتیجه، تو اکثر قطعات کامپیوتر انحصاری می توان اثری از رم مشاهده کرد. بوسیله عنوان مثال، کنترلرهای SATA و PCI Express حاجت به تراشه های کوچک و محدود DRAM دارند. ابزارهای رابط شبکه و کارت های صوتی نیز از این قطعه نصیب می برند. حتی پرینترها و اسکنرها هم حافظه ی DRAM دارند. شاید درنگاه اول، همین منبع که DRAM در همه ی قطعات راحتی دارد، آن را به تجهیزی نه چندان دوست داشتنی تحول کند؛ اما وقتی بوسیله زیرساخت آن نگاه می کنیم، متوجه دلربایی های عملکردی می شویم.

مطالعه قطعات ریز موجود در خراش

مهندسان الکترونیک برای بررسی و تحول عمیق در محصولات شقه هادی خود، ابزارهای خاصی دارند که دردسترس نویسنده ی مقاله ی سخت افزاری نیست (مثل میکروسکوپ الکترونی)؛ درنتیجه نمی توان تراشه ی واقعی DRAM را شکافت و اجزای داخلی آن را به راحتی مشاهده کرد. بوسیله هرحال، برخی از کارشناسان با نصیب برداری از همان ابزارها، تصاویر دقیق و مفیدی را از ساختار تراشه منتشر کرده اند.



درون نگاه ابتدایی به ساختار سطحی خراش ی رم، تصویری قرین با مجموعه ای از کشتزار های ذرت را مشاهده می کنیم که با طرز هایی بوسیله هم متصل شده اند. نکته ی جالب اینکه این برداشت اولین تفاوت چندانی با عملکرد پا بر جا خراش ندارد. محدوده هایی که داخل تراشه ی رم می بینید، به جای ذرت یا گندم عموما از دو قطعه ی الکترونیکی تشکیل می شوند: سوئیچی در فرمت MOSFET (مخفف Metal Oxide Semiconductor Field-Effect Transistor) و ساختار پس انداز سازی که خازن شیاری حاضر می کند.

ترکیب دو قطعه ی الکترونیکی بخشی به معروفیت سلول حافظه (Memory Cell) را ایجاد می کنند و هریک، یک بیت داده را در خود نگه می دارند. داخل واضح زیر، تصویر کلی و ابتدایی از ساختار سلول حافظه را مشاهده می کنید؛ البته قطعا مهندسان الکترونیک تفسیر و نمای بهتری از آن می شناسند.



خطوط آبی و سبز اتصال هایی را نشان می دهند که ولتاژ را بوسیله MOSFET و خازن ارسال می بطی ء. این وحدت ها برای نوشتن و خواندن داده در تماس با سلول ذهن کاربرد دارند. خط عمودی (Bit line) همیشه فاتحه فعال می شود. خزانه دار شیاری رفتاری متشابه بوسیله سطل دارد که با بار الکتریکی لبریز می شود. حالت پر یا خالی بودن آن وضعیت یک بیت داده را نشان می دهد که صفر بوسیله معنای خالی وجود داشتن و یک به معنای پربودن خواهد بود. با وجود تلاش های بسیار مهندسان، خازن ها اقتدار حفظ کردن جنین در طولانی مدت را ندارند و با چشم پوشی زمان، خازن خالی می شود.

چالش یادشده بدین معنا خواهد وجود که هر سلول حافظه باید در گرداگرد ی زمانی منظم، نو شود که عموما بازه ی ۱۵ تا ۳۰ کود تو وقت خواهد بود. تمام فرایند متجاوز سریع خواهد بود و در مدت چند نانوثانیه، کلکسیون ای از سلول ها عملیات را انجام می دهند. متأسفانه تعداد زیادی سلول در هر تراشه ی DRAM وجود دارد و حافظه نمی تواند تو زمان پرشدن مجدد شارژ، عملیات نوشتن یا خواندن انجام دهد. تصویر زیر، نحوه ی وحدت سلول های فراوان را عرضه می دهد.



یک سطر کامل از سلول های حافظه به نام صفحه (Page) شناخته می شود و طول آن ها در گوناگون رم با پیکربندی های متنوع تفاوت دارد. صفحه ی بلندتر بیت های بیشتری خواهد داشت؛ اما نیروی صاعقه بیشتری غم برای مدیریت آن حاجت خواهد وجود. به همین ترتیب، صفحه های کوچک برنده استعمال و قابلیت ذخیره سازی کمتری دارند.

عامل دیگری اندوه در فرایند عملکردی تراش ی رم باید در رویت اندوهناک شود: وقتی داده روی تراشه ی DRAM نوشته یا از روی آن خوانده می شود، بدوی مرحله ی فرایند فعال کردن صفحه ی کامل خواهد بود. مسیر بیت ها (مجموعه ای از صفر و یک) درون بخشی به نام Row buffer ذخیره می شود که خود کلکسیون ای از آمپلی فایرها و Latch هستند و درواقع، ذهن ی بیشتری ارائه نمی کنند. درنهایت، استوانه مدنظر جهیز کوشا می شود تا داده ی مرتبط را از بافر بخواند.

چنانچه صفحه ها متجاوز کوچک باشند، هر ستون باید در دور ه های متناوب رطوبت برای پاسخ به نیازهای داده ای فعال شود. درمقابل، صفحه ی بزر گ تیز بسرنوشت شوم دچار کردن های بیشتری را پوشش می دهد و درون پیرامون های فرکانس بزرگ تری فعال می شود. سیلندر های ارشد احتیاج به نیروی صاعقه بیشتری دارند و پایداری کمتری هم ارائه می کنند؛ ولی بزرگ تربودن صفحه درنهایت مزیت محسوب می شود.



خیساندن کردن صفحه ها منجر به تاسیس المانی بوسیله نام بانک (Bank) درون DRAM می شود. شبیه به روندی که درون صفحه ها داشتیم، ابعاد و نحوه ی چینش سطرها و ستون ها تو سلول ها همچنین بزرگی بسیاری در حجم نهایی ذخیره ی داده درون حافظه دارند. به علاوه، عوامل دیگر همچون سرعت و استفاده نیرو و موارد مشابه نیز کوچکتر تأثیر خواهند بود.

جانمایی مرسوم در صفحه ها محتوی ۴۰۹۶ مسیر و ۴۰۹۶ ستون می شود؛ درنتیجه، هر بانک ظرفیت پس انداز سازی ۱۶،۷۷۷،۲۱۶ بیت یا دو مگابایت دارد. البته تمامی خراش های DRAM از بانک با ساختار لزوما مربعی روزی نمی برند؛ چون طولانی تربودن صفحه ها برای آن ها بهتر خواهد بود. به عنوان مثال، جانمایی ۱۶،۳۸۴ سطر و ۱،۰۲۴ ستون هم دو مگابایت حافظه ی ذخیره سازی را به همراه دارد؛ اما هر ورق چهاربرابر داده ی بیشتری از ساختار مربعی ذخیره می یواش.

تمامی ورقه هایی که تو بانک وجود دارند، با استفاده از سیستم آدرس دهی دست خط به هم متصل شده اند و ستون ها نیز همین ساختار اتصالی را دارند. همگی ی آن ها با سیگنال های کنترلی و آدرس هایی بخاطر هر سطر یا ستون کنترل می شوند. هرچه استوانه و سطرهای بیشتری در بانک بود داشته باشد، بیت های یدکی برای آدرس دهی آن ها نیاز خواهد بود.

بخاطر بانک با ساختار ۴۰۹۶ داخل ۴۰۹۶، هر سیستم آدرس دهی حاجت به ۱۲ بیت دارد؛ اما در ساختار ۱۶۳۸۴ تو ۱۰۲۴، به ۱۴ بیت فضا برای آدرس دهی سطرها نیاز خواهد وجود و ۱۰ بیت هم بخاطر سیلندر ها استفاده می شود. فراموش نکنید هر دو جهیز ابعاد ۲۴ بیتی دارند.



اگر تراش ی DRAM درون هر رتبه یک ورقه را نمایش کند، استفاده چندانی نخواهد داشت؛ درنتیجه، هر خراش دربرگیرنده مجموعه های بی نهایت بانک سلول حافظه خواهد بود. سپرده به ابعاد طاسی تراشه، شاید چهار یا هشت یا شانزده بانک در آن وجود داشته باشد. رایج ترین حالت استعمال از هشت بانک است.

تمامی بانک ها از باس های داده و آدرس و کار مشترک استفاده می کنند که ساختار طاسی سیستم ذهن را ساده تیز می درنگ. زمانی که بانک مشغول منظم کردن دستورالعمل باشد، بانک های دیگر فعالیت های دیگری انجام می دهند. طاس تراشه که دربرگیرنده بانک ها و باس های بی شمار می شود، داخل محفظه ی پناه حفظ کردن و درنهایت، به برد مداری پا بر جا لحیم می شود. سرما مداری مسیرهای الکتریکی را دربر می گیرد که نیروی موردنیاز فعالیت DRAM و سیگنال های اذن و آدرس دهی و داده را جابه مکان می کنند.



درون تمثال بالا، تراش ی DRAM را می بینیم که عموما به اشتهار ماژول (Module) شناخته می شود. این عکس مربوط بوسیله علیه سامسونگ است. از تولیدکننده های بزرگ دیگر می استعداد توشیبا، میکرون، اس کی هاینیکس و نانیا را نام برد. سامسونگ اکنون بزرگ ترین تولید کننده ی میدان بوسیله حساب می رود که ۴۰ درصد از تسهیم بازار کچل دنیا را دراختیار دارد. هر تولیدکننده ی DRAM بخاطر مدال دادن مشخصات حافظه، جهیز کدگذاری عام دارد. تراش ای که در رفعت می بینید، تراشه ی یک گیگابیتی است که هشت بانک ۱۲۸ مگابیتی دارد و در ساختاری با ۱۶،۳۸۴ سطر و ۸،۱۹۲ استوانه پیکربندی شده است.مفهوم و جلال رنک (Rank) تو رم

باهم اتحاد کردن های تولیدکننده ی حافظه تراشه های مفرط DRAM را روی برد مداری قرار می دهند که درنهایت، به معروفیت DIMM شناخته می شود. D در کلمه ی سابق الذکر معنای Dual خواه دوگانه دارد؛ ولی لزوما تمامی بردها محدود به دو خراش نیستند. درواقع، دوال در اینجا بوسیله تماس های الکتریکی با بخش پایینی سرما مرتبط می شود و هر دو پاره ماژول ها را مدیریت می کنند. ماژول های DIMM ازلحاظ ابعاد و تعداد تراشه های موجود با بی قراری تباین دارند.



در شمایل بالا، DIMM استاندارد کامپیوتر انحصاری رومیزی را مشاهده می کنیم و قطعه ی پایینی SO-DIMM (یا Small Outline DIMM) نام دارد. ماژول کوچک بخاطر استفاده تو کامپیوترهای شخصی با فرم فکتور کوچک تر مشابه لپ تاپیا کامپیوترهای همه کاره کاربر دارد. اضطرار تولیدکننده بوسیله جانمایی همگی ی مدخل ها در ابعاد کوچک تر تعداد خراش های مورداستفاده در ماژول و سرعت اجرای وظایف و بسیاری موارد دیگر را تحت تأثیر قرار می دهد.

برای کاربرد از تراشه های ذهن ی بی نهایت تو DIMM، دلایل گوناگونی وجود دارد. دلیل اصلی را می استعداد تو افزایش حافظه ی دردسترس مشاهد کرد. دلیل بعدی این است که در ساختار چندتراشه ای، در هر مرتبه فقط یک بانک دردسترس استراحت می گیرد و اشغال می شود و سایر بانک ها در پس زمینه عملیات خویشتن را با یکروز وری بیشتری عمل می دهند. برهان دیگر به پردازنده مرتبط می شود که باس آدرس دهی مرتبط با مدیریت حافظه درون آن، عریض تر از باس DRAM است.

آخرین دلیلی که تذکر کردیم، جلال بیش بیشتری دارد. اکثر تراشه های DRAM تنها باس داده ی هشت بیتی و پردازنده ی پا بر جا و مرکز تفاوت هایی پشیز با آن ها دارد. به عنوان مثال، پردازنده ی AMD Ryzen 7 3800X دو کنترلر ۶۴ بیتی دارد؛ درحالی که پردازنده ی گرافیکی RadeonRX 5700 XT از هشت کنترلر ۳۲ بیتی بهره می برد. درنتیجه، هر ماژول DIMM که در کامپیوترهای AMD نصب می شود، باید هشت ماژول داشته باشد (هشت ماژول ۸ بیتی موافق با ۶۴ بیت). شاید تصویر کنید کارت گرافیک AMD 5700XT از ۳۲ تراشه ی حافظه بهره می برد؛ درحالی که عزب هشت تراشه تو آن دیده می شود. چرا؟ خراش های حافظه که برای کارت های گرافیکی نقشه کشی می شوند، داخل هر تراشه بانک های بیشتری دارند (عموما ۱۶ خواه ۳۲ بانک)؛ برای اینکه رندر سه اینده حاجت بوسیله دسترسی بی آرامی زمان به داده های بیشتری دارد.



سیستم تک رنک در طبق دو رنک

مجموعه ی ماژول های ذهن که باس داده ی کنترلر ذهن را لبریز می کند، رنک (Rank) نامیده می شود. اتصال بیش از یک رنک به کنترلر دورازذهن نیست؛ ولی کنترلر در هر مرتبه فقط توانایی استخراج داده از یک رنک را دارد؛ بجای همگی ی آن ها از یک باس داده ی مشترک استفاده می کنند. این تک مشکلی ایجاد نمی کند؛ چون تا زمانی که یک رنک مشغول پاسخ دادن بوسیله یک دستورالعمل باشد، مجموعه ی از دستورهای متاخر را می توان به رنک دیگر ارسال کرد.

ماژول های DIMM می توانند با زیاد از یک رنک طراحی و ساخته شوند که خصوصا درصورت نیاز به حافظه ی زیاد و باتوجه بوسیله محدودبودن تعداد درگاه های رم روی مادربرد، کاربردی خواهد حیات. پیکربندی های با رنک دوگانه یا چهارگانه بهره وری و قدرت بیشتری درمقایسه با پیکربندی های با رنک تکی عرضه می کنند. البته تکثیر شدن رنک به معنای تنگ کردن بر سیستم الکتریکی هم خواهد حیات. اکثر کامپیوترهای انحصاری رومیزی فقط توانایی مدیریت یک یا دو رنک را در هر کنترلر دارند. اگر جهیز حاجت به ساختار رنک بیشتر داشته باشد، استفاده از DIMM با ساختار Buffered پیشنهاد می شود. این نوع از ذهن یک خراش ی اضافه روی DIMM دارد که فشار روی سیستم را با ذخیره سازی دستورالعمل و داده داخل چند چرخه پیش از ارسال به وهله ی پس ازآن نگه داری می درنگ.



تمامی انواع رنک الزاما ابعاد ۶۴ بیتی ندارند. DIMMهایی که تو سرورها و ورک استیشن ها استفاده می شوند، رنک ۷۲ بیتی دارند؛ یعنی یک ماژول DRAM اضافه روی آن ها وجود دارد. تراشه ی اضافه لزوما حافظه یا سرعت و کارایی بیشتر را به همراه ندارد و درعوض، برای استعمال مطالعه و اصلاح بزه (ECC) مصرف می شود.

همان طورکه گفته شد، همگی ی گوناگون پردازنده بخاطر انجام وظایف به حافظه نیاز دارند. در جزء ECC RAM، دستگاه کوچکی که همگی ی کارها را ادا می دهد، ماژول اختصاصی خود را دارد. باس داده در این طور نوعی از ذهن فقط ۶۴ بیت حرمت دارد؛ ولی پایداری داده به استاندارد درخورتوجهی بهبود پیدا می درنگ. درنهایت، مصرف از بافر و ECC تنها کمی به بهبود کارایی کلی دستیار می کند؛ اما خرج ی اضافی را در پی دارد.ساختار کلاک حافظه

تمامی حافظه های رم کلاک مرکزی I/O (O ورودی و) خروجی دارند که به صورت ولتاژ با دگرگونی دائم بین دو سطح تعریف می. شود این کلاک بخاطر دایره دهی کامل فعالیت هایی به فقره می رود که داخل تراشه ی حافظه و باس ها صورت می. دهد درون سا ل های بسیار (دور)۱۹۹۳ ، ذهن هایی به نام (SDRAM خواه Synchronous) DRAM در بازار وجود داشتند که تمامی فرایندها را با کاربرد از دوروبر ی زمانی توالی می دادند که کلاک از فاز پایین به بالا تغییر می. کرد ازآنجاکه این اتفاق بیش سریع رخ می دهد، روش زیاد دقیقی بخاطر وقوف زمان صورت دادن ائتلاف دراختیار فراغت می.

دهد SDRAM های قدیمی کلاک های/O I O با فرکانسی بین ۶۶ تا ۱۳۳ مگاهرتز داشتند و برای هر چرخه ی کلاک، دستورالعمل به DRAM ارسال. می شد درمقابل، تراشه می توانست هشت بیت داده را تو همان دوره ی زمانی جابه. جا کند ترقی ی کندرو SDRAM که با پیش گامی سامسونگ رخ داد، نوع جدیدی از آن ها را در سال ۱۹۹۸ به بازار. معرفی کرد نوع جدید انتقال داده را تو اوج و فرود ولتاژ کلاک مدیریت می کرد؛ درنتیجه در هر چرخه ی کلاک، داده به عارض بی قراری زمان دو بار ارسال و قبض. می شد معروفیت فناوری متاخر Double data rate synchronous dynamic random access memory وجود که بوسیله صورت-خلاصه DDR SDRAM خواه تنها DDR خوانده.



می شد حافظه های DDR به سرعت به ساختار مرسوم میدان ذهن تبدیل شدند؛ درنتیجه، SDRAMهای ابتدایی بوسیله شهرت single data rate SDRAM-یا SDR DRAM شناخته می شدند و تا ۲۰ سال، بوسیله عنوان تجهیز پایه ای جهیز های کامپیوتری به کار. می رفتند ترفیع هایی که در دنیای فناوری عارض داد، بهبود فناوری حافظه ها را غم ممکن کرد و داخل سال ۲۰۰۳، شاهد ارائه ی. DDR2 بودیم فناوری های بعدی به نام های DDR3 و DDR4 در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ به بازار. ارائه شدند هر به روزرسانی با بهره وری و کارایی بیشتر همراه بود؛ در مدت از کلاک سریع لطافت در/O جزء I O. بهره می برد به علاوه، نسخه های جدید، جهیز های سیگنال دهی بهینه و مصرف.

نیروی کمتر داشتند فناوری DDR2 تغییری دانا دنیای رم کرد که امروزه همچنین هنوز. مصرف می/O شود کلاک I O در ذهن ها به جهیز مجزا ای تحول شد که به نوعی خود را از دیگر ساختارهای کلاک استثنا کرد و سرعتی. دوبرابر آن ها دارد همین ساختار را می نبوغ تو پردازنده های مرکزی تعبیر کردن کرد که کلاک ۱۰۰ مگاهرتزی توانایی مدیریت همگی ی رخدادها را دارد؛ اما کلاک های تویی درون پردازنده، ۳۰ تا ۴۰. برابر سریع برنده هستند DDR3 و DDR4 سرعت را با چهاربار اجرای/O چرخه در کلاک I O افزودن دادند؛ اما تو تمامی موارد، باس داده بازهم تنها از بالارفتن/O و پایین آمدن کلاک I O برای ارسال.

و ستاندن اطلاعات مصرف می یواش تراشه های حافظه درون سرعت های آن چنان سریعی فعالیت نمی کنند و. درواقع، حتی سرعت نسبتا قدری دارند ارج جابه جایی داده که با میزان/میلیون جابه جایی داخل ثانیه MT s اندازه گیری می شود، در DRAMهای مدرن بسیار متجاوز است؛ چون از چند بانک. درون هر تراشه کاربرد می شود اگر تو هر ماژول فقط یک بانک داشتیم، همه ی فعالیت ها.



بوسیله مدل چشمگیری کندتر می شد هر نسخه ی جدید از DRAM قابلیت هماهنگی با نسخه های قبلی را ندارد؛ درنتیجه، DIMM مورداستفاده در هر سنخ اتصال های. الکتریکی متفاوتی با انوع دیگر دارد همچنین، درگاه ها و بریدگی ها تفاوت می نرم تا از هرگونه اختلال سهوی همچون مصرف از-ذهن ی DDR4.



در درگاه DDR SDRAM جلوگیری شود حافظه ی رم برای کارهای گرافیکی مبدا به شهرت SGRAM خواه. synchronous graphics RAM شناخته می شد آن نوع از رم همچنین در سال های گذشته. توسعه های متعددی تجربه کرده است امروزه، از اصطلاح GDDR بخاطر رم گرافیکی استفاده می شود تا مصرف آن. بوسیله نواخت در صیت معین شود درحال حاضر، GDDR نسخه ی ۶ درون بازار حیات دارد و برای جابه جایی داده از جهیز مقدار. داده ی چهارگانه استفاده می درنگ به بیان دیگر تو هر چرخه ی کلاک، چهارمرتبه.



جابه جایی داده صورت می دهد حافظه های رم تو کارت گرافیک علاوه بر مقدار جابه جایی داده ی تند تر، استعداد های افزودن. ای برای مدیریت بهتر جریان دارند بوسیله عنوان مثال، در این حافظه ها دو ورقه به رخ هم زمان در یک بانک باز خواه باس های آدرس و. دستور درون DDR ادا می شوند از قابلیت های دیگر می استعداد به عملکرد تراشه های حافظه در سرعت های کلاک بسیار بیشتر اشاره کرد؛ البته تمامی صعود ها و قابلیت های مذکور با افزایش.

هزینه و گرمای تولیدشده همراه هستند ماژول رم GDDR6 تقریبا قیمتی دوبرابر ماژول مثل DDR4 دارد و زمان استفاده در حداکثر سرعت واقعا گرم می شود؛ به همین دلیل، کارت های گرافیک که حافظه های رم با سرعت متجاوز متجاوز دارند، عموما مجهز به سیستم خنک کننده ی مجزای.حرفه ای و قدرتمند

همچنین هستند مفاهیم تأثیرگذار پیاده شدن سرعت بهره وری و سرعت حافظه ی DRAM عموما با تعداد بیت های داده ای جابه جا شده. در هر ثانیه لحاظ می شود تو جزء های قبلی مقاله، دیدیم که DDR4 به عنوان ذهن ی سیستم تراشه هایی با جاه هشت بیت دارد؛ درنتیجه، هر ماژول تا هشت بیت در هر چرخه. ی کلاک داده منتقل می بطی ء اگر/نرخ جابه جایی داده را 3200MT=s در نظر بگیریم، درمجموع ۳۲۰۰x۸ ۲۶،۶۰۰ میلیون بیت برثانیه یا قدری بیشتر. از سه گیگابیت برثانیه سرعت داریم ازآنجاکه اکثر ماژول ها از هشت تراش استفاده می کنند، به سرعت. حدودی ۲۵ گیگابایت برثانیه می رسیم برای گوناگون GDDR6، هشت ماژول به.

معنای ۴۴۰ گیگابایت برثانیه خواهد بود اکثر افراد این (مقدارِ) لحاظ شده را پهنای باند Bandwidth ذهن می نامند که یکی از عوامل اساسی در بهره وری و. کارایی رم بوسیله حساب می آید بوسیله هرحال، این مقدار کاملا تئوری است؛ بجهت همگی ی رخدادها در رم. لزوما غم زمان ائتلاف نمی افتند بخاطر درک این بخش، به تمثال زیر دقت کنید که طرح کاملا میسر و البته به دور از واقعیت از پیوستگی هایی را مدال می دهد که در زمان ارسال التماس.



داده به حافظه رخساره می دهند وعده ی ابتدا شامل کوشا کردن ورق در DRAM می شود که داده های. مدنظر را نگه داری می یواش این مرحله ابتدا به ذهن می گوید که کدام رنک موردنیاز است و بعد ماژول مرتبط. و بانک مدنظر انتخاب می شود موضع صفحه بوسیله تراشه اخبار می شود و آن حصه. طاس ورق را فعال می کند اجرای مراحل نیاز بوسیله زمان دارد و از همه بنیانی پر حرارت برای فعال شدن تمام. ورقه نیز بوسیله زمان نیاز داریم فرایندها بوسیله این دلیل ادا می شوند که از قفل شدن کل خوش نویسی بیت ها پیش از.

ارائه ی دسترسی اطمینان حاصل شود پس از مراحل بالا، استوانه مرتبط برملا. و اطلاعات مدنظر عرضه می شود کل DRAM داده را به رخساره یک بلوک ارائه می درنگ که در گوناگون امروزی،. هربار ارسال بلوک هشت بیت است درنهایت، اگر تو یک چرخه ی کلاک یک بیت از یک سیلندر دریافت شود، داده ی مذکور تا پیش از آماده شدن. هفت بیت دیگر، ارسال نخواهد شد درنتیجه، اگر بیت بعدی داده از ورقه ی دیگر درخواست شود، صفحه ی باز کنونی (ابتدا باید-به) حالت امانت برود فرایند pre charging تا دراداه ورق ی. اتیه اجازه ی بازشدن پیدا بطی ء فرایند سابق الذکر.

زمان موردنیاز را افزایش می دهد تمامی حوالی های زمانی ذکرشده بین ارسال دستورالعمل به حافظه و انجام فعالیت عمل و با شهرت Memory. timings یا Latencies شناخته می شوند هرچه این مقدار کم باشد، کارایی و نصیب وری کلی سیستم بیشتر خواهد بود؛ زیرا که بوسیله تعریف کاملا روشن، برای عارض دادن فرایند به. زمان کمتری نیاز پیدا می کنید فداکار از تأخیرها اسامی آشنایی:بخاطر دلبستگی مندان دنیای-کامپیوتر-دارند نامتوضیحمقدار: مرسوم در DDR4tRCDRow to Column Delay تعداد چرخه هایی که بین کوشا شدن سطر و گزینش شدن: ستون صورت می دهند۱۷ چرخهCLCAS Latency تعداد چرخه هایی که بین شناسایی سیلندر و شروع ارسال داده: طول می کشد۱۵ چرخهtRASRow Cycle Time کمترین تعداد چرخه که دست خط باید تو آن ها-کوشا بماند تا خبردار فرایند: pre charge شود۳۵ چرخهtRPRow Precharge Time حداقل دوچرخه های موردنیاز

بین فعال سازی سطرهای گوناگون۱۷ دوچرخه مؤلفه های متعدد دیگری برای بررسی حیات دارند و همگی ی آن ها باید با دقت برنامه ریزی شوند تا DRAM در رویکردی پایدار فعالیت کند؛ رویکردی که بدون ساختن اختلال و آسیب تو داده و با بیشترین. نصیب وری ممکن رخ می دهد با وجود کامل فرایندهای تأخیری که تو عملکرد رم وجود دارد، دستورالعمل ها حتی زمانی اجرا می شوند که رم مبتلا انجام دادن کار دیگری باشد؛ به همین دلیل تو قطعات پردازشی گوناگون، ماژول. های RAM متعددی مشاهده می کنیم تایمینگ های ذهن انتظام شدنی هستند و درواقع درون در DRAM، به عنوان اصلی تغییر ناپذیر ثبت نشده اند؛ در برابر تمامی دستورالعمل ها با کاربرد از رم از کنترلر. ذهن در پردازنده ارسال می شوند تولیدکننده ها همه ی تراشه های تولیدی خویشتن را آزمایش می کنند و آن هایی که در زمان هویدا به حد معمولی از سرعت برسند، با یکدیگر ترکیب. و روی DIMMها نصب می شوند سپس تایمینگ ها در خراش ی کوچک.

روی برد اصلی:نصب می: شوند مقاله: های

مرتبط آناتومی گجت مادربردآناتومی گجت پاور فرایندی که بخاطر دسترسی و کاربرد از داده ها پشته به کار می رود، با عنوان serial presence. detect یا SPD شناخته می شود این تعبیر به صورت میزان صنعتی به BIOS امکان می دهد تا تنظیم بندی زمانی. را بخاطر اجرا کارها ارتکاب دهد بسیاری از مادربردها به کاربر امکان می دهند زمان بندی ها را تبدیل دهند که با هدف افزایش بهره وری سیستم.

خواه مقاومت پلتفرم انجام می شود همچنین، بسیاری از ماژول های رم از استاندارد Extreme Memory Profile. خواه XMP اینتل پشتیبانی می کنند این میزان به نوعی اطلاعات اضافه را درون SPD حافظه پس انداز می: «بطی ء که به بایوس می گوید من می توانم این زمان». بندی های غیراستاندارد را مدیریت کنم درنهایت، مدل متاخر امکان می دهد به جای ایجاد تغییر غیرالزامی در استانداردها، تنها با یک.

کلیک تنظیمات موردنیاز را اجرا کنید توضیحات مذکور جزئیات قطعه ی رم. را در کامپیوترهای انحصاری شرح دادند اینک که زیرساخت های این قطعه ی حساس کامپیوتری را درک کرده اید، فرض کنید-که حافظه ی هشت گیگابایتی. DDR4 SDRAM را درون دست دارید این حافظه از ۷۰ میلیارد خزانه دار تشکیل می شود. و همین تعداد هم ترانزیستور دارد هریک از آن ها مقدار کمی کود الکتریکی ذخیره می کنند و در چند نانوثانیه می. توان به هریک دسترسی پیدا کرد ماژول های رم می توانند تعداد بسیار یدکی دستورالعمل را مدیریت کنند و اکثر آن ها درمقایسه با قطعات.

قیمت کم ارزش و عمر طولانی دارند حافظه های DRAM ابد در سطر. ترقی و بهترین سازی قرار دارند بوسیله زودی، تماشاگر عرضه ی DDR5 خواهیم بود که با ادعای پهنای باندی تقریبا برابر با. دو ماژول DDR4 نمایش می شود فناوری متاخر قطعا مقدار گرانی خواهد داشت؛ ولی مزیت های بی شماری بی قراری برای ورک استیشن.ها و:سرورها به همراه دارد بیشتر بخوانید لکسار با نمایش ی دو ثمر: DDR4 وارد بازار حافظه رم شدAMD چهار گیگابایت ذهن VRAM برای ورزش های امروزی کافی نیستشیائومی احتمالا روی موبایلی با ۱۶ گیگابایت رم کار می کنداپل هزینه ی ارتقای ذهن رم را در مدل محور مک بوک پرو ۱۳ اینچی دوبرابر-کردسامسونگ خطوط تولید حافظه های V NAND
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عزیزالله کناری در جلسه معاینه مشکلات میدان ماهی فروشان اساسی بندرعباس افزود: شیلات هرمزگانباید وضعیت استقرار کرجی های صیادی را در داخل اسکله صیادی متعاقب قریه بندرعباس حاضر درنگ و خروج قایق با ماهی از اسکله ممنوع شود.

وی گفت: از طرفی نیز شهرداری بندرعباس در صورت مشاهده جهاز هایی که در خیابان اقدام بوسیله نمایش غیربهداشتی ماهی می کنند بایستی نسبت به درگیر جهاز ها اقدام یواش.

کناری تأکید کرد: شیلات رخصت شکارگاه را بوسیله چنین قایق هایی که این سرکشی را مرتکب می شوند، ندهد.

فرماندار بندرعباس تصریح کرد: با توجه به خطراتی که شیوع کرونا، رادیکال فروشان و خرده فروشان ماهی را تهدید می کند؛ میدان ماهی فروشان به مکان متاخر انتقال می یابد، عمده فروشان هم که از داخل بناء ها و کوچه ها و… به عرضه ماهی اقدام می کردند به قیافه موقت به داخل یکی از سوله های داخل اسکله صیادی بندرعباس منتقل شده و اماکن سابق مسدود می شود.

فرمانروا بندرعباس افزود: برای روزی برداری از سوله مزبور، بهره بردار اسکله، فضای سوله را به رخ اجاره در اختیار عمده فروشان ماهی قرار می دهد و از محل درآمد مربوطه، محیط سوله را با نظر مسئولان بهداشت آماده سازی می بطی ء تا تمامی امکانات بنیادی فروشان، امکان استقرار در آنجا را داشته باشند.

بوسیله گفته وی بخاطر اجرای سالن پاچال و محل نمایش ماهی توسط عمده فروشان اصلی، پیرو مکاتبات سابق با شیلات، مقرر شد شیلات در ردیابی رفع بغرنج زمین مزبور تسریع کرده تا عملیات احداث مجتمع تند تیز انجام شود.

کناری از ممنوعیت ورود افراد فاقد ماسک به داخل اسکله صیادی بندرعباس خبر داد و خاطرنشان کرد: بایستی نمایش ماسک در ورودی اسکله نیز انجام شود.