تلفن پاناسونیک

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام زائری چندی پیش در صفحه شخصی اش در توییتر نوشت: «اگه بگم بعد از یک عمر پیشگاه در انتخابات این دفعه برای رأی دادن بی موجب ام و به طور جدی وسواس دارم چه بلایی سرم میارین؟» این توییت انگیزه شد که افراد بسیاری از او بپرسند دلایلش بخاطر تردید چیست. از این رو تو ویدئویی با نشانی «چرا تردید؟ / مردم اعتراض خود را چگونه نشان دهند؟» به این سوال پاسخ رحم.

این ویدئو را ببینید: مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.
فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 تردید زائری برای شرکت درون انتخابات | چه بلایی سرم میارین؟
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، اسدالله کارگر در پاسخ به این پرسیدن که آیا کمبودی درون زمینه تامین علیه شب یلدا بود دارد یا خیر، تقریر کرد: امسال نسبت به سال گذشته سال پربرکتی بوده و فراوانی همچنین زیاد است و تاکنون مشکلی در بنیان مطمئن محصول نداشته ایم.

وی با اشعار اینکه جز میوه های موز و آناناس و انبه، به واردات موقوف نیستم و مقدار این میوه ها همچنین خیلی متغییر نیستند و با لرزه کمی فراز و پایین می شود، خاطرنشان کرد: به طور بی مو قیمت میوه ها امسال مناسب است و فقط امکان پذیر است داخل فداکار اقلام نوسان داشته باشیم. البته کمبودی بود ندارد و شاید عزب این نوسانات مرتبط بوسیله هزینه ایاب و ذهاب در روزهای نزدیک به شب یلدا باشد، که به طور بی مو سزاوار سرزنش توجه تراشیدن.

رییس سندیکا فروشندگان دشت و سبزی تکثیر کرد: اگر در روزهای منتهی به شب یلدا داخل بازار مرکزی عرضه میوه بیش باشد، طبیعتا مقدار ها کم قیمت می شود؛ اما اگر عرضه کمتر باشد، قیمت ها نیز بخشی اعلی خواهد رفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد که در خصوص میوه های انار و سیب و هندوانه با تغییر قیمتی مواجه نخواهیم شد. قیمت شیرینی شب یلدا افزایش نمی یابد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «برایان هوک» نماینده دولت آمریکا در امور ایران ضمن تکرار مواضع واشنگتن درباره آزادی «ژیو وانگ» اهل آمریکایی از ایران و همچنین ناآرامی ها درون این ملک پس از افزودن بهای بنزین، درخواست گفت وگوی کنسولی با ایران را مطرح کرده است.

این مقام آمریکایی که پیش از این بارها تو حمایت از اغتشاشگران در ایران و ناآرامی های اخیر درون این کشور موضعگیری کرده است، در مصاحبه با «ان جای پا آر» (رادیو ملی آمریکا) غصه اتهام های تندی به جمهوری اسلامی ایران خورده است.

پلیس ویژه واشنگتن در امور ایران درون پاسخ به سوالی درباره آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی از ایران که به همزمان با آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی از آمریکا رخساره گرفت، گفت: «غلام با (ژیو وانگ) در زوریخ و داخل چارچوب معاوضه زندانیان ملاقات کردم. مقام های سوئیس که شرکای زبر العاده ما بوده اند، توانستند تبادل را نظری کنند».

صندوق ان پی آر با پیمانه صحبت های برایان هوک و برای روشن کردن مخاطبان آمریکایی برنامه خود گفت: «آنها (سوئیسی ها) میانجیگران ایالات متحده با ایران هستند».

هوک در پاسخ به این اظهارنظر بوسیله جبران لفاظی میوه ایران پرداخت و گفت: «بله ما روابط دیپلماتیک با رژیم (ایران) نداریم و الان بخاطر ۴۰ سال است که اینطور است و سوئیس به عنوان حافظ منافع ما (در ایران) شناخته شده است». برایان هوک و ژیو وانگ بعد از آزادی او از ایران

نماینده اختصاص آمریکا داخل امور ایران افزود: «فرستاده سوئیس تو ایران بوسیله نعوظ مرتب ژیو وانگ را دیدار می کرد و طی چند هفته گذشته من با او درباره بازگرداندن ژیو وانگ به ملک مذاکره و حکم کرده بودم».

صندوق رادیو ملی آمریکا در قدری از این مصاحبه بوسیله پیام توئیتری محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره آمادگی کامل این کشور برای مبادله جامع زندانیان با آمریکا رمز کرد کرد و پرسید: «آمریکایی هایی بیشتری (در ایران حبس) هستند و ایرانی هایی هم در زندان های آمریکا زندانی هستند. آیا شما می توانید عاری اینکه ایران را به زندانی کردن تعداد بیشتری از آمریکایی ها تشویق بکنید، تبادل زندانیان رخ دهید؟»

هوک در جواب گفت: «این یک پرسیدن خیلی خوب است. به نظر من این تبادل زندانیان (آزادی وانگ و سلیمانی) ثابت می یواش که ما با هم می توانیم بوسیله یک ارامش برسیم. گفت وگوها و همچنین کارهای پشتیبانی (بخاطر آزادی این دو زندانی) هنگفت خوب پیش رفت به همین فکر ما امیدواریم که این نمایانگر اولین شلنگ برای مذاکرات بین ایالات متحده و ایران باشد تا همه آمریکایی هایی که هنوز در ایران زندانی هستند، آزاد شوند».

به ادعای این مقام آمریکایی، «آنها (زندانیان آمریکایی داخل ایران) بی گناه هستند و باید فورا آزاد شوند. رژیم ایران بوسیله طور مکرر به دلیل دربند افرادی از قبیل ژیو وانگ توسط شورای حقوق بشر راه اندازی ملل محکوم شده است».

وی مدعی شد: «آنچه که ما درباره این قضیه (آزادی وانگ) قادر به انجامش بودیم آن حیات که بدون دادن پولی، برج حمل بایکوت و تغییر سیاستگذاری مان، یک آمریکایی را آزاد کردیم».

هوک فوری بعد از این جمله افزود: «غلام قصد دارم  عاشق گفت وگوی کنسولی با ایرانی ها شوم تا ما بتوانیم بقیه آمریکایی های را (از زندان در ایران) خارج کنیم البته این یک واقعا این یک موضوع مرتبط با ایرانی ها است اما ما آمادگی داریم و امیدوار هستیم».

این اظهارات تو حالی مطرح شده که پیش از این شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از موضع ایران در قبال آزادی ژیو وانگ سپاس کرده بود.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیاوش محمدی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل دوشنبه ۱۸ آذر در نشستی با فرمانروا خلخال افزود: بر اساس دستور کار ریزی های اجرا شده رادار هواشناسی در سفر رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد که این رادار ۸۰ درصد استان را زیرپوشش قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه بخاطر راه اندازی رادار هواشناسی که در گرمی مغان احداث شده بسیار از ۸۲ میلیارد ریال هزینه شده، گفت: با توجه به خرید برگ این رادار در سال های گذشته و با توجه به ورم امروزی جامعه نفقه سیاق اندازی این رادار بوسیله بها روز ۴۵۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

محمدی اظهارداشت: بهره برداری از این رادار انگیزه می شود تا اردبیل نهمین استان ملک باشد که از این امکانات روز هواشناسی و تکنولوژی ستاندن داده ها و پیش بینی هوا برخوردار است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل نیز با اشاره بوسیله کارایی و فردی های این رادار هواشناسی تصریح کرد: اطلاع رسانی از لفظ کارشناسان هواشناسی در بنیان یار پدیده های جوی از رادیکال ترین فردی های این رادار بشمار می رود.

محمدی داخل مورد نقش پیش دماغ های هواشناسی در بخش های مختلف بیان کرد: از بنیادی ترین پاره هایی که این پیش بینی ها در آن تاثیر بنیادی دارد مدخل زراعت بوده که با توصیه های لازم و بوسیله موقع بوسیله کشاورزان می قابلیت خسارات ناشی از وضعیت جوی را در این جزء بوسیله حداقل رساند که با توجه به این مهم هوی می جوی کشاورزان به این توصیه ها توجه جدی و بنیانی داشته باشند.

او با بیان اینکه با نحو اندازی این رادار امکان پیش بینی های جوی تو میان و بلندمدت و عمه ای داخل مناطق شمالی و مرکزی استان اردبیل امکان پذیر می شود، اظهارداشت: بوسیله جهت کوهستانی بودن شهرستان خلخال این رادار قادر به پوشش هواشناسی منطقه جنوب استان نخواهد حیات.

فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: هواشناسی با توجه بوسیله جلال آن تک توجه تمامی مشاغل و مردم بوده و پیش بینی های آن از اهمیت بیش بالایی برخوردار است چرا که با داشتن اطلاعات در این مملکت از مخاطرات و بلایای ناشی از تغییرات آب و هوایی می قابلیت پیشگیری کرد.

فریدون بابایی افزود: هواشناسی مبنای سنجش در بحش کشاورزی، گردشگری و مدیریت شورش بوده که با توجه به این اساسی در راستای مطمئن نیازهای هواشناسی شهرستان داخل سال آینده برنامه ریزی لازم ادا می شود.

او با اخبار آمادگی برای افزایش سطح اعتبارات استانی هواشناسی خلخال درون سال آینده برای ارتقای سطح تجهیزات رله هواشناسی و متد اندازی تجهیزات خودکار در رله های بارش سنجی دستی و سنتی این شهرستان افزود: این کار در صورت مطمئن ۷۵ درصد از اعتبارات مورد حاجت از محل ملی و ۲۵ درصد نیز از محل استانی تامین خواهد شد.
به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مهر، سعید محمودی، مدیر طاس حفاظت فضا زیست استان تهران، درون این خصوص با رمز کنار اینکه محفل ها و  زورخانه های ما یک مکان فرهنگی-ورزشی محسوب می شود و محکمی اقدامات فرهنگی در برگزاری مسابقات ارزشمند است، گفت: اقدام هوادارن آویشن استقلالتهران در جمع آوری زباله ها در خاتمه ورزش مبین نزاکت اوج و اخلاق مداری این تماشاگران وجود.

وی با تاکید بر تجارب جهانی در بسیاری از اماکن ورزشی پیشرفته دنیا، افزود: بطور طاسی مدیریت خاشاک ها در هر مکان و مکانی ضروریست و ورزشگاه ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

مدیر کل حفاظت فضا زیست استان تهران با پیش روی اینکه در این زمینه نیازمند فرمان بیشتر و فرهنگ سازی افزونتر هستیم، تصریح کرد: سابقه علامت داده که هر جاکه یک حرکت فرهنگی بطور خودجوش از سمت خود مردم آغاز و پیگیری شده، اثربخشی بیشتری داشته است.

محمودی ادامه رحم: البته بطور حتم این حرکت های خودجوش احتیاج به تقویت و کمک از سوی مسئولین دارد.  

وی در پایان گفت: این رفتار هواداران استخلاص جای قسمت داشته و بیانگر این است که محیط زیست متعلق به همه ماست و همه ما باید داخل حفظ آن کوشا باشیم.
به گزارش همشهری آنلاین، روز دوم همچون روز اول اصولگرایان اشتیاق بیشتری برای ثبت شهرت نشان دادند. محمد قسیم عثمانی پلیس سازش طلب کانون دهم نیز اعلام کرد که از دنیای آلوده سیاست خداحافظی می کند. ثبت نام یک ژن خوب نیز خبرساز شد.



روز ابتدا محمدحسن قدیری ابیانه دیپلمات سابق، سیدمحمود نبویان عضو جبهه ایستادگی و فراکسیون اصولگرایان محفل نهم، محمود بهمنی رئیس بانک مرکزی در دوره احمدی نژادو پلیس فعلی ساوجبلاغ و طالقان از چهره های اصولگرایی بودند که داوخواه شدند. تنها چهره های میانه رو و ارامش طلب که دیروز ثبت نام کردند روح الله جمعه ای رئیس سابق مرکز شناسایی رسانی و امور بین الملل وزارت کشور و محسن علیجانی زمانی پلیس تهران داخل مجلس دهم بودند. گزارش حواشی روز نخست ثبت نام انتخابات محفل دوازدهم را از اینجابخوانید

امروز دوشنبه یازدهم آدر ماه نیز محمدسعید احدیان مدیرمسئول نامه خراسان بخاطر ثبت نام به وزارت ملک مراجعه کرد تا از حوزه انتخابیه تهران باهم اتحاد کردن کند. احدیان درون مورد گرایش سیاسی خود گفت که بوسیله سیلان اصولگرایی تعلق دارد و در بین اصولگرایان به جریان نواصولگرایی و قالیبافنزدیک تر است.

او با اعتراف اینکه محفل فعلی، بدترین مجلس از ابتدای انقلاب تا به حال بوده است درباره اینکه مقدور است چند لیست اصولگرایی بیرون بیاید و آقای قالیباف لیستی جداگانه بدهد، گفت: برداشت من این نیست و فکر می کنم جریان اصول گرایی به سواد واحدی می رسد.



حمیدرضا پشنگ نماینده شهرستان های خاش، میرجاوه، نصرت آباد و کورین در ادوار هفتم تا نهم محفل شورای اسلامی با حضور درون وزارت سرزمین برای انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد. او اعلام کرده است که وابسته به حزب و دسته خاصی محو. پشنگ در جمع خبرنگاران گفت: اگر من رای بیاورم تلاش می کنم در راستای ترقی همه جانبه قلمرو و رفع مشکلات اقتصادی کشور و بهبود رفاه آدم در مجتمع  اقدام کنم. غلام حزب ندارم و خادم مردم و پیرو رهبری هستم.

شهاب الدین صدر پلیس پیشین تهران در مجلسنیز امروز با جناب در وزارت کشور ثبت معروفیت کرد. او از چهره شناخته شده اصولگراست. صدر تو دوره قبل انتخابات مجلس ردصلاحیت شده وجود. وی نائب رئیس جماعت هشتم و رئیس جبهه «پیشرفت، رفاه و عدالت» است.

محمد عباسپور نماینده مجتمع چهارم، ششم و هفتم، سلیمان فهیمی نماینده پارس آباد در دوره هفتم، محمد خدابخشی نماینده فعلی الیگودرز تو مجلس، سید هادی مقدسی پلیس پرگیر هشتم، مرتضی مرتضوی رابط پارلمانی وزارت ارتباطات، اما آذروش پلیس مردم اردبیل، نمین و نیر در دوره های ششم و هفتم، کامیاب قوه دید نجف آبادی مهتر انجمن کلیمیان ایران از دیگر چهره هایی بودند که تا ظهر امروز ثبت نام کردند.

اما ثبت شهرت یک ژن خوب نیز از صبح امروز بازتاب وسیعی در رسانه ها داشت. توحید نوبخت، فرزند محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری از رشت داوطلب انتخابات شد. در دور گذشته باشگاه نیز علی نوبخت برادر رئیس سازمان برنامه بودجه از تهران کاندیدای انتخابات شد و بوسیله مجلس وضع یافت. حالا علی نوبخت می گوید نامزد انتخابات نخواهد شد و ظاهرا قصد دارد گردون را به برادرزاده اش بدهد.

توحید نوبخت پیش از این درون رسانه ها خبرساز شده بود. خبرنگاران موضوع دربند او را بوسیله اتهام حمل سلاح در نشست خبری با سخنگوی قوه قضائیه مطرح کردند و محسنی اژه ای در پاسخ گفت: «این که لقب بردید معذورم جواب بدهم، اما اگر چیزی باشد شما خبرنگار هستید دیر یا مهلت مطلع می شوید.» این حواشی محمد باقر نوبخت را وادار به واکنش کرد. وی داخل توییتی نوشت: «برای اطمینان خاطر آن کسانی که سوال سفارش می دهند، اعلام می نمایم هیچ یک از فرزندانم توقیف نیستند و قبراق و سرحال پهلو قوم روزگار می گذرانند»

اشتیاق مردم معمولی رای ثبت اشتهار

بوسیله گزارش همشهری آنلاین، از روز گذشته همچون اطراف های پیشین انسان معمولی تیمار اشتیاق بسیاری برای اشتهار نویسی در انتخابات دارند. مردان و زنانی که گاه همراه با خانواده های خود بخاطر ثبت نام فراهم می شوند.

عیسی فرهادی فرماندار تهران در واپسین دقایق مهلت امروز برای ثبت نام داوطلبین نمایندگی محفل در جمع خبرنگاران با پیش روی اینکه امروز نسبت به روز اول جمعیت بیشتری ثبت نام شده داشتیم، گفت: ثبت نام جدی ۲۳۸نفر تاکنون اجرا شده و ۳۰نفر بی آرامی درون صف غبطه هستند که در مجموع ۲۶۸ نفر ثبت نامدار خواهد بود.

وی افزود: روز گذشته ۱۸۳ نفر ثبت نامدار داشتیم که جمع دو روز ۴۲۱ نفر خواهد بود که از این آمار زن ۷۴نفر و مرد ۳۴۷ نفر، ۳۲۹ نفر علو لیسانس، ۶۰نفر دکترا، ۱۲ نفر حوزوی، ۲۰نفر لیسانس هستند.

فرهادی با اظهار اینکه پیرترین ثبت نام کنندگان ۷۳ سال و جوان ترین شان ۳۰ سال و ۲ ماه سن دارد، بیان داشت: ۲۶درصد از ثبت نام شده ها از جامعه ایثارگران بودند و ۲۳درصد آنها هم تو ادوار متنوع مجلس ثبت نام کرده بودند.

آقا اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات سرزمین نیز در خصوص آخرین وضعیت تعداد ثبت معروفیت داوطلبان انتخابات یازدهمین اطراف محفل شورای اسلامیگفت: تا ساعت ۱۸:۳۰ امروز دوشنبه آمار ثبت نام ها از روز گذشته عبارت است ۱۸۴۴ نفر که ۱۱درصد مربوط به خانم ها و ۸۹ درصد از آقایان هستند.

وی افزود: ۳.۳ درصد از مجموع ثبت شهرت کنندگان دارای تحصیلات حوزوی هستند،  ۱۲.۸ درصد دارای تحصیلات دکترا و ۷۶.۸ درصد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مبصر و ۷.۱ درصد دارای مدارک لیسانس و کمتر از آن هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات قلمرو خاطرنشان کرد: تعداد دیگری از ثبت نام کنندگان هستند که هنوز بار ثبت نام آنها تکمیل و نهایی نشده است. همچنین تعدادی دیگر هستند که کارشناسان ستاد انتخابات و ناظرین تو حال کنترل مدارک آنها هستند و پس از تایید نهایی به آمار تعداد افراد ثبت نام شده طی دو روز اول ثبت شهرت اضافه خواهند شد.

موسوی در ته گفت همچنان استان کهگیلویه و بویراحمد با تعداد ۹ نفر ثبت نامی کمترین میزان انبازی درون ثبت صیت را دارند. وعظ پیشگام انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته پیش از آغاز جلسه فراگیری بیرون فقه ضمن انتقاد به ثبت معروفیت بی محابای برخی افراد در انتخابات محفل تاکید کردند: «هر سِمَتی، هر اقتدار ای درون کنارش یک مسئولیتی دارد، یک تعهّدی بود دارد. باید نظر که آیا می توانید آن تعهّد را ارتکاب بدهید یا نه؟ این بی نهایت درسِ بزرگی است. تنش: اگر توان مدیریتی ندارید مسئولیت نپذیرید | فدایی بی محابا کاندیدا می شوند}

داخل همین بن عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان داخل ورق خود در توییتر نوشت: از دیروز ثبت نام داوطلبان نمایندگی آغاز شد. ممارست مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات توصیه می شود. علاوه پیاده شدن داشتن وضعیت قانونی، دارا وجود داشتن سزاواری و توان ادا وظایف خطیر نمایندگی از عموم ضروریات عقلی است.



ثبت معروفیت از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ غروب به مدت یک هفته جریان خواهد داشت. عموما داخل روزهای اول استقبال کمتری برای نامزدی حلقه رخساره می گیرد، ولی در ادامه کاندیداها یکی پس از دیگری ثبت نام می کنند. درون روزهای پایانی ثبت معروفیت باید منتظر حضرت نامزهای مطرح اصولگرا یا اصلاح طلب باشیم.
بحرانSGHAROOOON های مالی هنگفت در کشورهای پیشرفته ی جهان، باعث خلق کردن نوعی بی اعتمادی به ترتیب بازار آزاد شده است. در بسیاری کشورها کلمه ی راسته مصادف با بریدن اجتماعی، فقر، ثروت بی رویه، فلاکت طبقه ی متوسط، الیگارشی و... شده است. این شرایط اساس را برای بروز تفکرات بزدل در کشورهای اروپایی ایجاد کرده است. ظهور شخصیت هایی متشابه لوپن در فرانسه و ترامپدر ایالات متحده یکی از نتایج این جنگ های متعدد است. درون این میان یک گروه، چاره ی فقره را از میان بردن نظام بازار آزاد می دانند این افراد محاجه می کنند که نظم راسته آزاد تو نسب خود باعث نابرابری اجتماعی می شود. تا اینکه یک میدان متجاوز کارآمد نیز درنهایت باعث ثروتمند شدن عده ای و استثمار عده ای دیگر می شود اما گروهی دیگر اصلاح نظام میدان را پیشنهاد می دهند. این افراد استدلال می کنند که هیچ نحو دیگری اختراع نشده است که بتواند مثل مکانیسم بازار، امکانات و افزار را بین افرادی که حقیقتا به آن نیاز دارند انشعاب کند. در نظم راسته اگرچه همه چیز با پول سنجیده می شود، اما همین علت ی مادی می تواند افراد را به سمت بهره وری بالاتر سوق دهد. اگر فردی ابزاری را به قیمت بالایی خریداری می بطی ء احتمالا می تواند با استفاده از آن ابزار ارزشی متجاوز از ارزشی که سایر افراد می توانند ایجاد کنند، بوجود بیاورد. اما این افراد نیز قبول می کنند که نظم راسته یک نظم کارآمد و بی نقص نیست پس باید با اصلاحاتی آن را بهبود بخشید.نویسنده ی تاریخچه ضمن مقبول ناکارآمدی های نظام بازار و مشکلات آن، به جنبه های مثبت میدان نیز نیم نگاهی دارد

کتاب بازآفرینی راسته واژگونی دهنده ی نظر افرادی است که متقی به اصلاح زیبایی میدان هستند. جان مک میلان، دبیر کتاب ضمن قبول ناکارآمدی های ترتیب بازار و مشکلات آن، بوسیله گنجایش های مثبت بازار نیز نیم نگاهی دارد. وی معتقد است که درون دنیا دو نوع بازار بود دارد میدان خوب و بازار ناپسند یک میدان بد بازاری است که در آن حقوق مالکیت پاس نمی شود، افراد رغبتی به تولید ارزش ندارند و تو یک نگاه میدان شکست زده است، ولی یک بازار خوب بازاری است که باعث رونق تصرف و کارها، افزایش بهره وری و افزایش ثروت در اجتماع می شود. پس دولت ها باید تمام تلاش خود را معطوف تغییر یک میدان از بازار بد بوسیله بازار خوب بنمایند.خلاصه کتاب:

پیام این کتاب را می استعداد این متد تلخیص کرد: عزب متد رسیدن به ثروت و رفاه، داشتن یک بازار خوب است و مسئله این است که چگونه باید یک راسته خوب ابداع کرد. مک میلان، سخن سنج ی تاریخ نه یک بازارگرا و نه یک بازارستیز است. او دقیقا داخل میانه ی این دو طیف هراسناک ایستاده است. هنگامی که بوسیله تبیین میدان خوب می پردازد او را یک بازارگرای متعصب می یابیم و هنگامی که از پیامدهای ضرب جنین بازار واج می گوید گوی سبقت را از بازارستیزان می رباید. اما نکته ی ابتکاری این کتاب مدح و ذم بازار زدودن بلکه شواهد متعددی است که بوسیله کمک آن ها، چگونگی گذار از بازار زشت بوسیله سمت بازار خوب را ترسیم می نرم.

تحول بازی هندبال نمونه ی نیکوکاری است که می تواند مفهوم بازار بد و میدان خوب و چند قانون در مورد چگونگی گذر از یک میدان بد به بازار خوب را نشان دهد: کتاب ی بازی فوتبال و خانواده ی آن (راگبی، فوتبال آمریکایی و...) ریشه تو فوتبال محلی انگلستان دارد. این تفریح محلی که از قرون وسطی درون انگلستان مد بوده است، تا مدت های بیش بیش قوانین بسیار کمی داشته و به رخساره خودجوش بوجود آمده بود. بوسیله عنوان شهید تعداد بازیکنان فاحش نبود، وقت فراغت بین دو نیمه از یک ایالت به روستای دیگر متفاوت بود، بازی داور نداشت و تنها روشی که عدالت داخل آن ارتکاب می شد توسط خود بازیکنان و گاهی توسط تماشاچیان بود.هندبال محلی در انگلستان طی سده ها تغییر بسیار کمی داشت ولی پس از تدوین قوانین مشخص، بوسیله سرعت فراگیر شد و پیشرفت کرد.

پیاده روی محلی درون طی زغال اخته ها به شکل تدریجی تکامل پیدا کرد تا اینکه ناگهان تحول بوسیله فوتبالی که امروز می شناسیم شد. این دگرگونی ناگهانی حاصل ی یک خواست اجتماعی نبود، بلکه کاملا از رفعت به پایین اتفاق افتاد. اتحادیه پیاده روی انگلستان در سال ۱۸۶۳ به نشانی نهاد ملی نظارتی و با مرام تدوین قوانین بازی تشکیل شد. فوتبالی که ما امروز می شناسیم زمانی آغاز شد که قوانین رسمی و الگویی از پیش تعیین شده بر آن حاکم شد. پس از این اتفاق، بازی هندبال بوسیله سرعت همه انسداد شد. بازی اسب سواری محلی یک بازار ردی بود که درون آن حقوق افراد احترام گذاردن نمی شد و قوانین مشخصی در آن حیات نداشت پس از سال ۱۸۶۳ ورزش فوتبال تحول به یک بازار خوب شد و از آن زمان وجود که اقبال عمومی به سمت آن اضافه چشمگیری برملا کرد.

همانطور که درون شهید قبل مشخص شد گذار از یک بازار بد بوسیله سمت یک میدان خوب باید به رخساره پشته بوسیله پایین قیافه بگیرد. بازارها با تکاپو دولت یا جزء هایی از اجتماع احیا می شوند و معمولا تلاش مشترک این دو به شکوفایی بازار می انجامد. یکی از مثال های جذاب در مورد مداخله ی اقبال در بن ی ایجاد یک راسته خوب چگونگی ابداع اینترنت توسط دولت ایالات متحده است:

اینترنت خودبه خویشتن به حیات نیامده است، بلکه بخت آن را مصنوع است. یارانه های دولتی باعث پیدایش اینترنت شدند: دولت ایالات متحده آمریکا برای ساخت قبیله های پیش از اینترنت، حدود ۱۲۵ میلیون دلار صرف کرد. داخل دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ گند ایالات متحده تحقیقات مربوط به چگونگی وحدت یارانه ها که امکان به اشتراک گذاری داده ها را مهیا می کرد، حمایت مالی کرد و این تفحص به پیدایش شبکه ای از رایانه های دانشگاهی منجر شد. اما تامین مالی تنها اعمال نفوذ دولت در مبنا ی پیدایش اینترنت نبود. لشکر ایالات متحده در اوایل دهه ۱۹۸۰ بوسیله عزیمت ابداع انعطاف پذیری در استفاده از اینترنت، برای آن ساختاری ماژولار تعریف کرد. پذیرش پروتکل اینترنت غرض دیگری بود که ارتش گرفت و مشکل نیاز به اصطلاح مشترک را تو گوناگون مختلف رایانه حل کرد. چنانچه ساختار ماژولار و زبان مشترک نبود، بین شبکه ها ناسازگاری ابراز می کرد یا ارسال اسناد و قرائت کردن صفحات وب سخت می شد. بدون مدیریت مرکزی، اینترنت هیچ گاه به صورتی که ما امروزه از آن استفاده می کنیم رشد نمی کرد.

از این دو مقیاس می قابلیت بوسیله ایده ی تفویض اشتهار کتاب پی برد. نویسنده به جای استفاده از کلمه ی مارکت «Market» از کلمه ی بازار «Bazzar» کاربرد کرده است. از نظر نویسنده، بازار همان میدان سنتی و بی نظمی است که توسط آدم تشکیل می شود. این بازار متشابه بازی هندبال محلی است. مردم را سرگرم می کند و نیازهای ابتدایی آنها را ارضا می نماید. اما ترفیع آن بسیار درنگ است و موفقیت در آن بوسیله عوامل تیره ای بیرون از کنترل فرد رابطه دارد اما مارکت مشابه فوتبال حرفه ای است. قواعد و قوانین در آن بسیار واضح و روشن است و ناظران برروی عملکرد آن نظارت دارند. توفیق داخل مارکت بیشتر به توانمندی های فرد وابسته است و هرکس بسته به تلاشی که می کند مزد می گیرد. تغییر از بازار به سمت مارکت و خواه از بازار بد به سمت راسته خوب وابستگی بسیار زیادی به عملکرد نهادهای ضابطه گذار دارد.

مک میلان معتقد است خوب خواه بد وجود داشتن راسته وفاق بوسیله وجود داشتن خواه نبودن پنج اصل دارد:حمایت از عادت مالکیتشفافیت خواه رسیده وجود داشتن جریان اطلاعاتوجود اعتماد بین افراد و حاکمیت قانونتقویت رقابتکنترل اثرات جانبی فعالیت افراد بر یکدیگر 

همانطور که گفته شد بازار فوتبال با حاکمیت ضابطه شکوفا شد، اقبال آمریکا با ایجاد اینترنت باعث ایجاد جریانی روان از اطلاعات تو سطح جامعه شد و بدین ترتیب بسیاری از بازارها را بازآفرینی کرد. کتاب پر از شهید هایی است که مدال می دهد در صورت نبود هریک از پنج اصل بالا چگونه یک میدان در ارائه ی عملکرد مطلوب انقراض می خورد. یکی از مثال های جذاب تاریخ درون مورد عدم حیات رقابت بازار انحصاری دارو است. صنعتی دارو به انگیزه نفقه های سنگین تحقیقات و ترقی و همچنین وجود قوانین مالکیت معنوی بازاری شبه انحصاری ایجاد کرده اند و همانطور که تو تاریخ به منت مدال داده شده است، بازار دارو از مصادیق بازارهای بد محسوب می شود.

مک میلان پس از برشمردن اصولی که یک میدان خوب را تشکیل می دهد، بوسیله سراغ راهکارهایی می جوی که باید اتخاذ شوند تا مدل سازی راسته به ضعف نینجامد. راهکارهایی مانند مهار و کاهش فساد تو کشور، توجه به موجب های اقتصادی مردم، کمک به انتفاع مردم از تلاش هایشان، ساختن بستری تامین و شریف برای سرمایه گذاری، توجه به ساختارهای اجتماعی در ضمن توافق و بازآفرینی بازار، توجه به فقر و جنبه های اجتماعی صرفه جویی و... همه و همه از عناصر با اهمیتی است که باید در بازآفرینی بازار تک توجه استراحت گیرد.

مک میلان داخل این بخش از تاریخ با مثال هایی ملموس از کشورهای دنیا، چگونگی ضعف بازارها را تصویر می کند، اما از استثنائات نیز بی خبر نمی شود. بوسیله عنوان مثال در بحث غوغا اداری، اندونزی یک کشور مطرح است. در اواخر دهه ی ۱۹۶۰ اندونزی یکی از فقیرترین کشورهای دنیا بود. اما در دوران ریاست جمهوری سوهارتو، صرفه جویی کلان تثبیت شد: بودجه متوازن و تورم عرشه کنترل بود. اصلاحات کشاورزی، تولید مواد غذایی و صادرات نفت موجب درآمد اجنبی سرشاری برای کشور شد. رشد پایدار تو این دوره سبب شد که درون دهه ۱۹۹۰ اندونزی بوسیله کشوری با درآمد متوسط بدل شود. درآمد سرانه تو سال ۱۹۹۲ سه طبق سال ۱۹۶۰ شد و در سال ۱۹۹۷ یک سال پیش از کناره گیری سوهارتو از قدرت، سازمان ملل متحد از او برای موفقیتش در کاهش فقر رعایت کرد.

در این دوران، قوم و دوستان و نزدیکان سوهارتو بسیار میلیونر شدند و میلیاردها دلار به احصائیه های بانکی شان در خارج از اندونزی سرازیر شد. بنا به گفته های یک پیک غربی، شانس سوهارتو مانند یک رژیم خسروانی وجود. با پادشاهی که اقتدارش هرگز مورد پرسیدن صبر نمی گرفت. ثروت خانوادگی سوهارتو بین ۱۵ تا ۴۵ میلیارد دلار برآورد شده است.

با حیات اغتشاش عریض تو عهد سوهارتو، میدان رونق گرفت و به متعاقب آن، رشد اقتصادی خراج شد. رشد تند اندونزی از تنخواه گذاری تندرست به میزانی بالاتر از آنچه داخل بسیاری از کشورهای درحال توسعه ارتکاب می شد، به مشت آمد. باوجود فساد، بی قراری مردم محلی و هم خارجی ها اندونزی را محلی امن برای سرمایه گذاری می دانستند.

نکته ی مهم تو اندونزی این است که افرادی که رفتار به اخاذی می کردند، محدود بودند. سوهارتو مهار بروکرات ها را دردست داشت و انباره مقننه را کنترل می کرد. او هرگز دستور نمی رحم که مجادله زیردستان از حدی تجاوز کند. ارائه چشمگیری از قدرت سوهارتو در سال ۱۹۸۵ بروز کرد؛ زمانی که او به دلیل فساد، سازمان گمرک را منحل کرد. شعار سوهارتو از بین بردن جنگ نبود، بلکه هدفش انحصاری کردن گمرک وجود. کنترل همه جانبه ی سوهارتو این اطمینان را ابداع می کرد که سرمایه گذاران باید تنها به یک نفر باج بدهند و او خود سوهارتو یا معتمد اوست.

همچنین مک میلان انتزاع جالبی داخل مورد گذار از راسته متمرکز به بازار آزاد با بررسی دو نمونه ی شاخص آن یعنی شوروی و چین نمایش می دهد. شوروی داخل اوایل دهه ۱۹۹۰ و پس از فروپاشی بلوک شرق تلاش کرد با خار درمانی، اقتصاد خویشتن را از یک صرفه جویی متمرکز به یک صرفه جویی بازارگرا دگرگونی دهد. در سال ۱۹۹۲ دولت روسیه کنترل تمام ارزش ها را نقض کرد. در فاصله ی اکتبر ۱۹۹۲ تا ژوئن ۱۹۹۴، مخصوص سازی بنگاه های دولتی از طریق ارجاع برگه های سهام به شهروندان صورت گرفت. تلاش برای متعادل کردن بودجه دولت در ابتدا با جدیت شروع شد، پس ازآن افت کرد و فرجام تا حدودی به توفیق رسد. درون سال ۱۹۹۲، تورم سالانه ۲٫۵۰۰ درصد بود. در سال ۱۹۹۶، پیله به ۲۲ درصد کاهش یافت.اصلاحات روسیه طرفداران متجاوز کمی داشت. لطیفه ای طعنه آمیز در همه جای کشور پخش شده بود:«هرچیزی که کمونیست ها به ما در تک کمونیسم گفتند یک دروغ محض بود. متاسفانه هرچیزی که سوسیالیست ها در تک تنخواه داری گفتند درست از آب درآمد.»

در نتیجه ی خاربن درمانی، سطح زندگی آدم به شدت کمبود کرد. اندکی از مشکل ناشی از ترتیب متمرکز قناعت بود، اما بخش دیگر تجویز غلط دولت برای انتقال به جانب بازار آزاد بود. گره اما راهی بسیار متفاوت تازگی بخاطر گذار هنگام کرد. گره اصلاحات تدریجی را انتخاب کرد. این روش جواب داد. برضد دوره اصلاحات روسیه که تولید کشور به نحو ای افسارگسیخته سقوط کرد، گره از سال ۱۹۸۰، رشد اقتصادی تصادفی و کندرو سالانه حدود ۸ درصد را در کشش دو دهه حفظ کردن کرد. منافع خراج از نمو زننده اقتصادی بوسیله سرعت گستردن یافت، به متد ای که سطح زندگی بیشتر شهروندان به سرعت بلندی رفت. بنگاه های جدیدی لباس گرفتند که در سبب دور شدن از شرکت های دولتی لول چشمگیری ایجاد کردند. در کم از یک دهه، بسرنوشت شوم دچار کردن بزرگی از قناعت چین را بازارها راه اندازی می کردند. چین به چیزی مشت یافت که بیشتر کشورها تو رسیدن به آن ستوه بودند: اصلاحات ظاهرا عاری مشکل.

همانطور که گفته شده کتاب لبریز است از شهید های ملموس و جذاب که خواندن آن را برای محققان، علاقه مندان و یار داران مسائل اقتصادی بسیار مفید و حتی ضروری می بطی ء . خصوصا در اجتماع ی ما که متفکران معمولا یا از بازارگرایان یا از بازارستیزان هستند وضع سومی پیشنهاد می دهد که میان این دو وضع است.درباره کتاب:

کتاب Reinventing the Bazaar: A A Natural History of Markets درون سال ۲۰۰۲ در ۲۷۸ ورق توسط کمپانی. W. W  Norton منتشر. شد نیویورک تایمز کتاب بازآفرینی بازار را بوسیله دلیل فکر ی زورمند و تقریر ساده اش تاریخ برجسته سال معرفی. کرد این تاریخ داخل قفسه ی ملی در دسته بندی تجارت و اقتصاد قرار خمود.است ترجمه:

کتاب کتاب مجهز درون ایران داخل سال  ۱۳۹۸ پایین تر نشانی بازآفرینی: بازار کتاب طبیعی بازارها توسط سرایت نی در ۴۴۲ ورقه ترجمه و منتشر شده. است مترجمان این اثر جواد اقدس طینت، زهرا کریمی و ساعد عزیزی سوم.هستند درباره:

نویسنده جان مک میلان درون سال ۱۹۵۱ در شهر کرایست چرچ نیوزلند به دنیا. آمد دکتری خویشتن را در علوم اقتصادی از دانشگاه نیوساوت ویلز سیدنی استرالیا اخذ کرد و سپس درون سال ۱۹۷۸ برای حکم به دانشگاه وسترن انتریو کانادا. رفت در فاصله سال های ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۹ در دانشگاه های کالیفرنیا و سن دیگو بوسیله تدریس پرداخت و در سال ۱۹۹۹ در دانشگاه استنفورد به تدریس عملی ها و کاربردهای اقتصاد خرد مبتلا.

شد برجسته ترین پی مک میلان کتاب بازآفرینی بازار. است که درون آن تحلیل تحسین برانگیزی از بازارها عرضه می دهد همچنین او در کتاب نظریه بازی ها، استراتژی و مدیران، نظری بازی ها را به عرصه ی مدیریت. برد این تاریخچه یکی از تاریخ های مرجع دوره های مدیریت داخل مقطع تحصیلات تکمیلی.

است اساسی فعالیت مک میلان بررسی برروی مسائل اقتصادی، مدیریتی و سیاسی کشورهای در حال گذار و کشورهای درون حال توسعه. بود همچنین او داخل مرکز دموکراسی، توسعه و حاکمیت (قانون مرکزی پژوهشی در دانشگاه) استنفورد فعال.

بود وی از سال ۱۹۸۸ با سرطان مبارزه کرد و سرانجام درون سال ۲۰۰۷ در ۵۶ سالگی. درگذشت خانواده اش بخاطر او رسوم ویژه ای برگزار نکرد و کامل خرج های عادات به موسسه ی خیریه آکسفام اهدا.شد بیشتر:بخوانید معرفی «تاریخچه بازاریابی» محتوایی پی جو پولیتزیمعرفی کتاب ایلان: ماسک تسلا، اسپیس ایکس و جستجوی آینده ی رویاییبایگانی اینترنت اقدام به دیجیتالی کردن طولانی منابع ویکیپدیا کرده استمعرفی «کتاب» شدن زندگینامه میشل اوباما، بانوی مقدمه آمریکامعرفی کتاب ورزش بی نهایت نوشته سایمون
طبق گزارش جدید بلومبرگ، انتظار می رود عرضه محموله های جدید ایرپاد در سال ۲۰۱۹ درمقایسه با سال گذشته دوبرابر شود و به ۶۰ میلیون دستگاه برسد. گزارش مذکور با اشاره به افرادی آشنا با برنامه های تولیدات اپل، نصف نگاهی به معامله هدفون های بی سیم اپل انداخته است.

درون گزارش بلومبرگ آمده است تکثیر ابتیاع سالانه ی این محصولات به دلیل افزایش تقاضا برای ایرپاد پرو اپل است که ماه پیش به رخ اشتراکی معرفی شد. برای پاسخ گویی به این ظرفیت از تقاضا، شرکای اپل در صنعت تولید قطعات درمقابل محدودیت های فنی و موانع افزایشِ ظرفیت گام برمی دارند. در اندکی از گزارش مذکور آمده است:شخصی مطلع درباره ی این موضوع گفته است فروش ایرپاد پروهای ۲۴۹ دلاری اپل فراتر از انتظارات بوده و ادعا برای این محصولات شرکای کوپرتینویی ها داخل صنعتی تولید قطعات را مجبور کرده است درمقابل محدودیت های متخصص و موانع افزایشِ ظرفیت گام بردارند. چندین تأمین کننده داخل حال هم چشمی بر طریق تجارتِ تولید هدفون های سری پرو هستند؛ اگرچه برخی از این همکاری ها هنوز در حال تحکیم مهارت های فنی خویشتن هستند.مقاله ی مرتبط:ایرپاد پرو معرفی شد؛ قابلیت حذف نویز محیطی و قیمت ۲۴۹ دلاری

ایرپادهای اپل اولین وعده در سال ۲۰۱۶ معرفی شدند. از آن زمان باتوجه بوسیله جدیت اپل برای پاسخ گویی به موقع برای تقاضاها، محصولات یادشده فروش زیاد موفقی امتحان کرده اند. خود اپل تاکنون مقیاس ابتیاع ایرپادهایش را گزارش نکرده است. البته راه محلول جایگزین اهالی کوپرتینو رده بندی محصولات یادشده داخل بخش رخت جانبی و پوشیدنی ها و لوازم خانگی است. گفتنی است رده بندی یادشده در سه گانه ماهه ی چهارم سال مالی اپل، ۶٫۵ میلیارد فروش را امتحان کرد.



در سال ساری میلادی، اپل محصولات ایرپاد خویشتن را بازنگری کرده است. در مارس، اپل نسخه ی جدیدی از ایرپاد را معرفی کرد. این ایرفون با تراش ی H1 و معاون صوتی سیری در نسخه هایی قابلیت شارژ بی سیم را نیز دارد. دنباله ی این محصول با صیت ایرپاد پرو داخل اکتبر معرفی کردن شد و علاوه به خشکی امدن فردی های نسخه ی پیشین، قابلیت حذف نویز، حالت Transparency و... را داشت. حالت Transparency به کاربر رخصت می دهد به قیافه اندوه زمان ضمن گوش اعطا کردن به موسیقی، صدای فضا را نیز بشنود.

همان گونه که رقبایی چون گوگل و مایکروسافت تقلا می کنند ایربادهای متاخر خود را تا انفصال تعطیلات روانه ی بازار کنند، زمان بندی سودا ایرپاد پرو نیز به گونه ای تنظیم شده است که داخل بازه ی زمانی یادشده پهلو بازار چیره شود. گفته می شود اپل به خاص درون بخش محصولات پرچم دار، با ایرپاد پرو متاخر توانایی پاسخ گویی بوسیله تقاضا ها را داخل منفصل تعطیلات خواهد داشت. در حال حاضر، ایرپاد پرو درون بسیاری از لقمه فروشی های ایالات متحده ی آمریکا از چند هفته قبل پر حرارت پیش خرید می شود. تخمین ها نشان می دهد حمل محموله ی ایرپادهای اپل برای مشتریان تا اینکه پس از خرید و معامله های فصل تعطیلات امتداد خواهد یافت. بیشتر بخوانید:اپل داخل دادخواهی میوه Fortress به اینتل ملحق شدآیفون 12 پرو اپل بوسیله ۶ گیگابایت ذهن رم مجهز خواهد بودآمار دانلود اپلیکیشن ها در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ منتشر شدتیم کوک: قوانین سخت گیرانه در مملکت حریم مخصوص باید هرچه زودتر پسند شوندپردیس جدید اپل با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در تگزاس احداث می شود
به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، روزهای سرد و پاییزی تهران که علاوه کنار برف و سرما، آلودگی هوا و نبود یا کمبود فیلم های سینمایی حوزه کودک، گزینه های انتخاب سرگرمی خانواده ها را تقلیل داده است، تالار های نمایش کودک و نوجوان، همچنان گرم و پرمخاطب است.
  سفر پرماجرای کشتی نوح



نمایش اسطوره های سفر پرماجرای کشتی نوح که تصنیف یک امر گروهی است و «مریم معترف» آن  را کارگردانی کرده است برگرفته از ادبیات کشتی جناب نوح و سفری است که همراه حیوانات و موجودات زنده ادا می شود. این نمایش مفاهیم مختلفی را با محوریت قصص مذهبی برای کودکان و نوجوانان بوسیله ایفا تو می آورد. رده سنی این نمایش برای کودکان ۵ سال بوسیله رفعت است.
بازیگران این ارائه «مسعود پورجمشید»، «منا شمس الدینی»، «مجتبی گوهرخای»، «علی بیک محمدی»، «شهرام نجاتی، «میثم یوسفی» از  ۲۲ آبان تا ۱ دی زمانه ۱۹ به مدت ۱ زمانه در سالن گلستان مجلس تحصیل فکری کودکان و نوجوانان در حال اجراست.   کدوی قلقله عیال 



نمایش «کدو قلقله زن» به نویسندگی و کارگردانی «مهرداد مصلحی» از تولیدکنندگان نام آشنای تماشاخانه بچه از ۱۸ مهر تا ۱ آذر داخل مرکز تئاتر توانش داخل حال اجراست. این نمایش که مدت زمان اجرای آن ۵۰ دقیقه است با ترکیب موزیک و اسطوره گویی، شعر کلاسیک ایرانی را روایت می کند؛ پیرزنی که درون روستای دیگری عمر می بطی ء و برای رفتن بوسیله مهمانی از راه بیشه با حیواناتی علنی شود و سعی می کند با ترفندهای متنوع از مشت آنها بگریزد اما داخل گونه بازگشت...

مصلحی داخل این ارائه تلاش کرده با اجرایی جذاب ارتباط معاشرت با کودکان نشسته در سالن بگیرد. تو صحنه هایی از این نمایش، گرگ سیاه سربتو به طرف کودکان می جوی تا با حرف زدن با آنها لحظاتی داغ کردن یا شدن بیافریند اما همین موضوع می تواند تقطه ضعفی باشد برای نمایشی که در پوستر آن هیچ اطلاعاتی از رده سنی مخاطب ارائه نیامده است. به دیدن می رسد این فرم ارتکاب برای کودکان صغیر فراهم داخل تالار  امتحان دلچسبی نباشد. «صدا فرمانی»، «مهرداد مصلحی»، «آمسنا حاجی آبادی»، «نیلوفر کمپانی» و «مژگان شرطی» از بازیگران این عرضه هستند. یک کنسرت عروسکی از خبرگزاری پچ پچ



نمایش «پچ پچ های خبرگزاری پچ پچ» نمایش موزیکالی است به نویسندگی و کارگردانی «اکرم ابولمعالی» با محور عروسک گردانی که در آن کنسرتی از لفظ عروسک های روی عریضی برگزار می شود. به گفته کارگردان اثر، این عرضه با وجود اینکه مختص گروه سنی صغیر و نوجوان است اما خردسالان هم از ریتم و موسیقی و حرکات موزونی که تو صحنه جاری است لذت می برند و می توانند درون بر خانواده اوقات مفرحی را بگذرانند.

قانون اجرا و فرم عروسک گردانی تو این عرضه متفاوت و جذاب است و بخاطر اجرای موسیقی های کنسرت از قاعده «پلی بک» کاربرد شده. همچنین سرایش شعرها بیشتر با مضامین فکر کردن و انگاشتن به خود است. در واقع تسلط خودیابی و ساختن دامنه به دامنه احترام ثانیه از ویژگی های بارز سرود های برگزیده این کنسرت ارائه است. این نمایش از  ۸ آبان تا ۸ آذر درون فرهنگسرای ابن سینا با ورزش «فاطمه امیری»، «لیلا بیگوند»، «حنا بیگوند»، «مریم پناه نجات»، «مینا پناه استخلاص»، «روشنک حاجی زاده»، «رکسانا حاجی زاده»، «غزاله صباغی»، «درناکمالو»، «غزاله محتشم» در حال اجراست. بازیگران نوجوان این ارائه «امیر رضا اکبری»، «معتقد بیگدلی»، «یاسین رشیدی» و «امیر حسین سهرابی» بوسیله لیفای نقش می پردازند. یک بلیط و ۲ نمایش

نمایش های «یک روز و دو فصل» و «هدیه کوچولو» نوشته «نوشین سیفی» و «رامین عتیق» و به کارگردانی «رامین عتیق» ۲ عرضه کوتاه از کمپانی تئاتر سایه است که به صورت اپیزودیک و تبدیل صحنه انجام می شود. گروه تئاتر سایه که اجرای پرمخاطب نمایش «موش تا موش» را بی آرامی طی فروردین امسال در کارنامه خود دارد این بار به سراغ افسانه های کهن ایرانی رفته است. شعر نمایش یک روز و دوفصل بر مبنا رمان قدیمی ننه برد و عمونوروز بازنویسی شده که با محور اسباب بازی گردانی و افسانه گویی ارتکاب می شود.

ادبیات درباره روزی است که  ننه برد هوشیار می ماند تا عمو نوروز را ببیند و تلاقی زمستان و بهار، ماجراهایی را داخل وفاق صمیمانه این دو نفر نما می زند. به رویت می رسد اسباب بازی های کوچک داخل متن دکور میسر صحنه از جمله مواردی است که جاذبه های نمایشی داستان را بخاطر کودکان، به ویژه طیف سنی خردسال کم می نرم. علاوه بر این، دیدن عروسک ها و شنیدن قصه از زبان عروسک گردانان، برای کودکان دور از صحنه، دشوار و گاه کوفته کننده می شود.

در عرضه «سوغات کوچولو» که با همان فرم عروسک گردانی عمل می شود یک موجود کوچولو تصمیم دارد با هدیه ای مادرش را خوشدل نرم. اما سردرگم مانده و نمی داند چه چیز اورا از صمیم بیرونی بشاش می کند. او بخاطر پیدا کردن این تحفه سفری را آغاز می نرم و تو این سیر اتفاقات بسیاری برایش می افتد. تو این اپیزود نمایشی، عروسک صامت و صدای راوی، افسانه را از تعبیر این موجود کوچولو روایت می کند. این ۲ عرضه عروسکی که ویژه خردسالان ۳ تا ۷ سال است  از  ۸ آبان تا ۳۰ آذر داخل سالن گلستان حلقه فراگیری فکری کودکان و نوجوانان، ساعت ۱۷ به مدت  ۴۵ دقیقه داخل حال اجراست. «قصه یک دژ یخی»



نمایش «قصه یک قصر یخی» تیمار که به نویسندگی و کارگردانی «شیما لطیفی» از ۲۰ مهربانی تا ۳۰ آبان، در خانه ارسی استاد عزت الله انتظامی درون حال اجراست درباره آمدن زمستان و بهار است. این نمایش موزیکال که تو مزمت حسادت و تعریف نرمی است ماجرای کلاغی را روایت می درنگ که از آمدن بهار نگران است و مادام سرما را راضی می بطی ء که مادام بهار را بوسیله رویا ببرند تا همیشه برد و برف پیاده شدن روی زمین بماند.

قارقاری بخاطر خانم بهار نامه ای می نویسد و این نامه، اتفاقاتی را رقم می زند. این نمایش که برای رده های سنی خردسال، نوزاد و نوجوان، مناسب نشانی شده با توجه به حال و هوای این گسستگی و بارش برف و باران با استقبال خوبی از لفظ مهد کودک ها و مدارس مواجه شده است. در این نمایش که هر روز ساعت ۱۷ و به مدت ۵۰ دقیقه در حال اجراست «محمد شهر»، «فرهاد قدیم خانی»، «فرشته صفری» و «شیما لطیفی» بوسیله ایفای نقش می پردازند.