تلفن پاناسونیک

همچون مرگ سیاه که درون مسیرهای تجاری در امتداد بزرگراه اوراسیای قرن ۱۴ منتشر شد، کووید ۱۹ همچنین تو گره پیدا شد و با سرعتی متجاوز تو امتداد راه های ابریشم امروزی یعنی مسیرهای تصعید بین قاره ای گشادگی یافت. اگرچه ویروس کرونا ممکن است ازنظر بهداشت جهانی به حد ی طاعون خیارکی صد چهاردهم گزند جنین نباشد، یقینا دنیاگیری اخیر دنیا را دگرگونی خواهد قسط.

گرچه ممکن است کووید ۱۹ ازنظر اینکه چه کسی را آلوده می کند، بین مردم تبعیضی قائل نشود، اثرات آن تو میان اعضای محروم یا میلیونر جامعه به هیچ نشانی موافق حلق. دستور خانه نشینی بین المللی و وقفه ی اکید در فعالیت های شهری و تجاری درون طاس کشورها، نحوه ی عمل سیستم های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را منعکس کرده و گفتگویی جهانی را دراین باره آغاز کرده است که این سیستم ها لازم است به چه صورتی دگرگونی پیدا کنند.

کووید ۱۹ محور های لرزانی را روشن کرده است که گیتی ترقی یافته روی آن بنا شده است؛ از ماهیت پیچیده و بوسیله هم مستمر ی زنجیره های تامین جهانی و زیرساخت های تولید گرفته تا تضادهای اکید میان سیستم های بهداشت و درمان دولتی و آن هایی که ازسوی بیمه ی مخصوص تامین قدر شده اند.

طاعون های گذشته مانند اجل سیاه یا دنیاگیری آنفولانزای سال ۱۹۱۸ نتایج عظیمی برای گیتی پس از آن بوسیله همراه داشتند. دنیاگیری ویروس کرونا نیز سبب تغییرات بی شماری درون سطح محدودیت و جهانی شده است اما پرسیدن این است که کدامیک از این تغییرات سزا خواهند حیات و کدامیک را امکان پذیر است دوباره هرگز نبینیم؟ بخاطر پاسخ به این سوال، لازم است تغییراتی را که تو حال فراهم ایجاد شده است، تک توجه قرار دهیم.تغییر داخل زندگی شخصی

این حدس وجود دارد که همه ی ما وضع دستور بناء نشینی را به عنوان شوکی بخاطر شیوه معمول خود تجربه کرده باشیم. چیزی که جهت عاطفه تنهایی، بی حالی یا اضطراب در ما شده یا به جهت آن درگیر روابط خانوادگی شده ایم یا اینکه بوسیله نعوظ همزمان درحال تجربه ی تمامی این موارد هستیم. ما به عنوان افراد، مجبور بوده ایم تغییراتی درون زندگی روزمره ی خویشتن ابداع کنیم. اما درحالی که ازنظر فیزیکی فاصله گرفته ایم، اینترنت و رسانه های اجتماعی به ما این امکان را داده اند که طی چند هفته ی گذشته از خانه های تیمار با شناسایی شویم. بوسیله نظر می رسد روابط مدنی برای بسیاری از افراد دچار اختلالی نشده باشد. به کمک این فناوری ها توانسته ایم به سرگرمی ها و تفریحاتی بپردازیم که قبلا هرگز سراغ آن ها نرفته بودیم.



دستور خانه نشینی خلاقیت افراد را تک آزمایش قرار داده است، خصوصا خلاقیت والدینی را که مشغول سرگرم نگه داشتن کودکان خود هستند

درحالی که بحران ها متجاوز ویرانگر و دردناک هستند، متصل بوسیله تجلی اهداف مشترک بزرگ، همبستگی، خلاقیت و اختراع می انجامند. رسانه های اجتماعی همچنین فرصت کوچکی را درزمینه ی آشنایی با نحوه ی نفوذ کردن هر بی تا و مکانیسم های مقابله ای او فراهم می کنند.

نزول وسایل مورد احتیاج روزمره خواه دشواری برای روبیدن به بیع یا فقط بوسیله این موجب که دم آزاد بیشتری داریم، جهت ظهور توانمندی و خلاقیت خفیه ما شده است که می توان این تجارب را به صورت آنلاین با دیگران بوسیله اشتراک گذاشت. این موضوع خود را به روش های مختلفی نشان داده است. بسیاری از ما در شرایط کنونی به جای اینکه قرین قبل هنگام بازگشت از محل امر غذای آماده ای را بخریم، زمان بیشتری را صرف تهیه ی غذایی برای خود می کنیم و مراحل مختلف آماده کردن غذا را به مداقه ایفا می دهیم و از این حکم لذت می بریم. فدایی درون پخت غذای خود به رویه آزمون و منکر روی آورده اند تا بهترین نتیجه ی مقدور از تلاش خود را ببینند. افراد یدکی درحال پرورش میوه و سبزیجاتی در باغچه ی خانه ی خویشتن هستند خواه اینکه چند علف هرزه را تو قوطی ی کوچکی کاشته و در تاقچه ی دریچه ی ساختمانی ی خود قرار داده اند. والدین درحال آموزش فرزندانشان تو خانه، مشغول هنرهای مختلفی شده اند.

بسیاری از ما بوسیله روش های کوچک خودمان با چیزی که در زندگی پرهیاهوی مدرن آن را از مشت داده بودیم، رابطه مجدد ثابت قدم کرده ایم و فرصتی برای ادا کارهایی برای خودمان پیدا کرده ایم و متوجه شده ایم که این کار چقدر می تواند رضایت جزء باشد.

یکی از عوامل موثر در این زمینه، تعداد انبازی هایی است که به نعوظ گسترده به کار از ساختمان روی آورده اند و تعداد افرادی است که به خاطر امانت وجود داشتن مغازه ها یا نگرش کارشان بوسیله کاری مشغول نیستند (اگر فقط موقت باشد). افرادی که امکان پذیر است از زمان اضافی که درون ساختمان دارند، بهرمند شوند کسانی خواهند بود که ریختگی زندگی کاری آن ها به طور برگشت ناپذیری دگرگونی درنگ. احتمالا این شرایط درنهایت بیشتر به صرفه کارمندان ادارات باشد تا کارکنان مقدر شدن صنایع یعنی همگی داخل آینده بوسیله یک میزان از مزایای این تغییرات بهرمند نخواهند شد.محل کار جدید

اگرچه دستور خانه نشینی کامل بوسیله تدریج درحال برداشته شدن است، هنوز باید برای کنترل شیوع ویروس کرونا برای مدتی بور گیری مدنی را همچنان حفظ کردن کنیم. ممکن است تماشاچی اعمال بازرسی های دمایی یا دوربین های تصویربرداری حرارتی درون ورودی نگرش کار باشیم و حتی ممکن است افرادی که علائم تب را مدال می دهند، به خانه فرستاده شوند (گرچه درمورد کارآیی اصلی این طور فناوری غربالگری تردیدهایی وجود دارد). محل های طرز کار که قبلا از میز کار کننده مشترک مصرف می کردند، احتمالا نیاز بوسیله دگرگونی چیدمان دارند. دفاتر شلوغ که در آن ها چندین فرد از یک میز مشترک استفاده می کنند، محل مناسبی برای انتقال هستند.

همچنین ممکن است بسیاری از کسب و کارها به ترانه پیشگیری از بهم خورده شدن بسیار از معادل محیط کار و امکان حفظ فاصله، به صورت شیفتی کار کنند. این فرمان احتمالا موجب کاهش ترافیک در ساعات بهم خورده می شود چرا که دیگر نیازی حلق همگی با بی قراری تو یک زمان بوسیله محل امر رفته خواه از آن جا خارج شوند.



فدایی مدارس، فروشگاه ها و محل های امر به اندازه گیری دمای بدن روی آورده اند، اما این روش عاری مداخلات دیگر ممکن است از انتقال پیشگیری نکند

درحالی که اقدامات بور گیری اجتماعی همچان بابرجاست، احتمالا سیستم های حمل و نقل عمومی شبیه اتوبوس ها و قطارها تا معادل ۱۵ درصد ظرفیت کاهش محسوس خواهند کرد. اگر حتی بخش کمی از مسافران مجبور بوسیله استفاده از اتومبیل های شخصی شوند، احتمالا ترافیک در بیشتر شهرهای ارشد وضعیت بدتری پیدا خواهد کرد.

چندین شهر در بریتانیا برای تشویق مردم بخاطر پیاده روی یا استفاده از چرخه بخاطر رفتن به محل کار، طرح هایی تو نظر خمود اند و حداقل به طور موقت، فضاهایی در جاده ها بوسیله عبور و مرور آدم و دوچرخه سواری اختصاص داده شده است. اسکوترهای برقی که داخل حال مهیا داخل بریتانیا ممنوع است نیز ممکن است قانونی شود.مقاله های مرتبط:دنیا پساکرونا؛ آیا دوران انقراض خودروها آغاز شده است؟تاثیر کرونا پهلو صرفه جویی جهانی و راه کارهایی برای برون رفت از بحرانویروس کرونا و تغییرات اقلیمی؛ کووید۱۹ می تواند اثرات زیست محیطی بلندمدت برجای بگذارد؟

همه ی این اقدامات مزایای برازنده توجهی ازنظر بهبود هوا زیست خواهد داشت و رفت و آمدهای سبزتر، ما را تو ماه های آینده نیز سالم تر حفظ کردن خواهد کرد. البته این تنها برای روزهایی خواهد بود که شما واقعا باید بوسیله نگرش کار بروید و آن چه ما احتمالا در آینده پس از دنیاگیری خواهیم دید، تعداد بیشتری از کارکنان ادارات هستند که از خانه به کار خویشتن مشغول می شوند. چنین سیستمی در جریان دستورخانه نشینی به طور آشکاری کارآمد بوده است و مدیران دیگر نمی توانند با تکیه بر محاجه های قدیمی به کارکنان خود اذن ی دورکاری ندهند. این حکم بوسیله نوبه ی خود می تواند منجر به دگرگونی در انتظارات و فرهنگ محیط کار شود. قبلا داخل هوا های کاری معیارهایی مانند تعداد ساعاتی که فرد قفا میز حکم خود بود، درون ارزیابی مدنظر قرار می گرفت و این روال مقدور است تغییر یواش. بنابراین احتمالا وقت موثر اب باز مد زیرفون خواهد شد و شاید حتی جهیز کاری شایسته کردن ۹ تا ۵ بوسیله طاسی از بین برود.

آن چه ممکن است در درازمدت پدیدار شود، رویکرد پویایی تازگی درزمینه ی امر است که ساعات امر اداری (مثلا بخاطر برگزاری جلسات تیمی) را با دورکاری برای اجرا وظایف تکی با هم اختلاط می کند. بسیاری از شرکت ها ممکن است تصمیم بگیرند تا از هزینه ی دربست نگرش کار کاملا چشم پوشی کنند و بوسیله جای آن بوسیله همه ی کارمندان رخصت دهند تا با چندین روزگار جلسات کاری تو سال، فقره خویشتن را از دور ادا دهند. کارکنان دیگر نیازی نیست که ازنظر نگرش عمر بور با محل امر را در دیدن بگیرند و می توانند هرجایی که بخاطر آن ها راحت تیز و خوشایندتر است، عمر کنند. جای پا ناشی از این مساله آن است که ارزش املاک مسکونی درون شهرهای بزرگ کاهش محسوس می کند و تعداد بیشتری از مردم به سمت مناطق روستایی یا حومه ی دهکده می روند: روند به پشت نسبت بوسیله چیزی که از آغاز نهضت صنعت دیده شده است.نهضت اقلیمی

آن سوی همگی ی آشفتگی ها و مشقت های اقتصادی دنیاگیری ویروس کرونا، بحران جهانی بزرگ تری در کمین است: تغییرات اقلیمی. آیا تجربیات ما درزمینه ی دستور بناء نشینی بین المللی به اهداف زیست محیطی دستیار می کند یا اینکه ما تو اسرع وقت سراغ همان طرز تجارت به روش متعارف بازمی گردیم؟ بسیاری از ساکنان شهرها متوجه بهبودی درون محیط های شهری خویشتن شده اند و شاهد آسمانی پاک تر، جاده هایی مصون برنده و حیات وحشی پررنگ تر هستند که تصویری اجمالی از زندگی در دنیایی سبزتر بوسیله ما ارائه می دهد.



مقدور است فرودگاه های ساکت برای مدتی عادی باشد

داده های ماهواره ای کاهشی را درون سطوح نیتروژن دی اکسید (یکی از آلاینده های مهم فضا که براثر مصرف سوخت های فسیلی آزاد می شود) روی شهرها و مراکز صنعت سرتاسر اروپا و آسیا نشان داده است. جهت آن است که ترافیک و فعالیت کارخانه ها تو برخی مناطق در مقایسه با زمان مشابه تو سال گذشته، ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش هویدا کرده است. سطوح ذرات اولاد ی موجود در هوا (که مثل نیتروژن دی زنگ جهت مصیبت های تنفسی می شود)، نیز به میزان زیادی کاهش یافته است. بنابراین درکنار کاهش سرعت ارجاع ویروس کرونا، دستور خانه نشینی و کاهش دنبال در آلودگی هوای شاگرد از فعالیت های صنعتی، احتمالا جان هزاران نفر را نجات داده است.

ارزیابی خورده می شود که کند شدن اقتصاد جهانی ناشی از دنیاگیری، انتشارت کربن دی اکسید جهانی سال ۲۰۲۰ را ۸ درصد کاهش بدهد. چنانچه بخواهیم گرمایش جهانی را همان طور که در توافق نامه ی پاریس آمده است، تا اندک از ۱/۵ درجه ی سانتیگراد اعلی از دمای دوران پیش از صنعتی شدن محدود کنیم، باید درون دهه های آینده میزان انتشارات را هر سال همین قیمت کاهش دهیم.

دولت های ملی درجهت کنترل دنیاگیری، شیوه های موثری را برای ساکن کردن جمعیت ها و توقف کچل بخش های اقتصادی خویشتن به اجابت رسانده اند. این موضوع قدرت عظیم دولت ها و رفتار قاطعانه ی آن ها در مراقبت از شهروندان را نشان داده است. این نوع شرکت جمعی ملی معمولا تنها درون دوران جنگ دیده می شود زمانی که طاس نیروی امر و صنعتی برای شکست یک متخاصم خارجی سازماندهی مجدد می شوند.

ولی درواقع چیزی که بخاطر مقابله با تهدید ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا و تغییرات اقلیمی حاجت است، نوعی قناعت نقیض دعوا برای کاهش تولیدات صنعت و مصرف از انرژی است. علاوه بر این موضوع که دنیاگیری کنونی و تغییرات اقلیمی هر دو برای مقابله نیاز بوسیله برخورد وظیفه شناس دولتی، اقدامات پویا و همدستی های بین المللی دارند، شباهت های دیگری نیز بین این دو تک حیات دارد. هر دو به عزیمت کاهش پیامدهای بسیار شدیدتر در آینده، احتیاج به فداکاری های کوتاه مدتی دارند. هر دو حاجت به درمان اقتصاد دارند که باید تو پیاده شدن مسائل مهم دیگر به آن همچنین پرداخته شود.

درمورد دنیاگیری، این مساله نسبتا ساده حیات که جمله مردم هوشیار شوند خطر آشکاری وجود دارد، بنابراین مداخلات لازم برای ایمن نگه داشتن خویشتن و عزیزانشان و نیز کل اجتماع را قبول کنند. اما شاق تغییرات اقلیمی این است که فرایندی تدریجی نمدار است و تماس مستقیم کمتری با مرگ و میرها در کشورهای توسعه یافته دارد. آیا می توانیم از رفتار پرسنل دربرابر ویروس کرونا تدریس بگیریم تا به همین رخ پاسخ موثری دربرابر تغییرات اقلیمی تهیه ببینیم؟بیشتر بخوانید:پیشگام جنوب سریع تیز از مناطق دیگر جهان در حال گرم شدن استایلان ماسک بوسیله دنبال تغییر صنعت باتری سازیلاجیتک برچسب هایی برای نشان دادن اثر کربنی محصولات روی آن ها درج می کندجنرال الکتریک با استفاده از پرینتر سه اینده توربین های بادی ۲۰۰ متری می سازدباران پلاستیک؛ بارش اسیدی جدید
  • ۹۹/۰۴/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی