تلفن پاناسونیک

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

موجودی خبری پلیس نوشت: زمانه یک و ۱۷ دقیقه بامداد روز پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه سال جاری مأموران نماینده هدایت و رانندگی از سرگذشت یک خودروی پورشه با چند خودرو در خیابان "مفید" شهر اصفهان مطلع و موقت به سرود بررسی صحنه تو محل حاضر شدند.

در این حادثه خودروی پورشه با یک سواری پراید تلاقی کرده بود که راننده خودروی پراید براثر شدت جراحات وارده پس از احاله به بیمارستان جان خود را از مشت عدالت.

راننده خودروی پورشه تو امتداد پس از اصابت با یک خودروی پراید و یک خودروی پژو ۲۰۶ و بروز زیان به آنان از صحنه متواری می شود.

کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اصفهان پس از وارسی کنجکاو چیز پهن حادثه های قیافه داده، علت این تصادم را سرعت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی از سوی راننده اتومبیل پورشه اعلام می کنند.

ساعاتی سپس از این حادثه، تصاویر تصادم بلافاصله در شبکه های اجتماعی مشت به دست می شود و کوچکتر آن می نویسند: " خودروی پورشه در خیابان "موثر" اصفهان، کورس گذاشته حیات که به برهان سرعت بالا، کنترل خود را از مشت داده و با خودروهای دیگر تصادف می درنگ. "

محمدرضا خدادوست- فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان درون تشریح خبری که درون شبکه های مدنی بازتاب وسیعی یافته بود، اظهار کرد: پلیس اجازه نمی دهد عده ای با دور دور کردن و کورس گذاشتن خودروهای خود درون خیابان ها نظم و زنهار اجتماع را برهم بزنند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس درون اجرای قانون تفاوتی بین افراد قائل نیستند و با هر کسی در هر رله و مقامی باشد داخل صورتی که قاعده و حقوق شهروندی را دامن پا بگذارد، قاطعانه برخورد می کنند.

حاکم انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه راننده پورشه حادثه ساز خود را به پلیس معرفی کرد گفت: مأموران پلیس این فرماندهی محل زندگی راننده متواری را شناسایی کرده بودند که او خویشتن را به نماینده معرفی کرد.

سرهنگ خدادوست گفت: داخل این شالوده پرونده تشکیل و راننده خطاکار در اختیار مرجع قضائی قرار خمود که وی هم حالا با امر مقام قضائی روانه زندان شده است.
شانس ایالات متحده فشار روزافزونی را بر متحدانش درون سراسر جهان ملتفت کرده و آن ها را ترغیب می کند تا مانع هرگونه مشارکت همکاری چینی هواوی داخل توسعه ی زیرساخت های مربوط به شبکه های 5G شوند. ایالات متحده برای اسکان فعالیت هواوی تو بکلی جهان به نگرانی های مربوط به «امنیت ملی» استناد می کند؛ بااین حال، این همکاری چینی به لطافت اخبار کرده است که به دنبال امضای قرارداد حاضر بودن جاسوسی با دولت های مختلف است.مقاله های مرتبط:گزارش جدید سازمان سیا از ارتباط هواوی و طالع چروک پرده برداشتتشدید بحران چین و آمریکا درون پی نگرانی های امنیتی از هواوی

لیانگ هو (Liang Hua)، مهتر شرکت Huawei می گوید: «ما می خواهیم با نصیب و قسمت های مختلف شامل بریتانیا، موافقتنامه ی عدم جاسوسی دستینه کنیم تا متعهد شویم که برگ ما هیچگاه سیاق جاسوسی یا درپشتی نداشته باشند.»

به گزارش رویترز، بریتانیا در حال معاینه شرایطی است که مطابق آن بوسیله هواوی رخصت می دهد تا داخل ترقی ی شبکه ی ملی آن انبازی داشته باشد. بوسیله زودی گزارشی از نگرانی های امنیتی پرگیر هواوی منتشر می شود؛ نگرانی هایی که همگی ی اپراتورهای شبکه باید تو دید بگیرند.

سخنگوی دولت بریتانیا می گوید:امنیت و انعطاف شبکه های ارتباطی بریتانیا بالاترین اولویت ما است و بوسیله شدت نحوه ی اتساع تجهیزات هواوی را در بریتانیا کنترل می کنیم.بیشتر بخوانید:گوشی هوشمند هواوی میت ۲۰ ایکس 5G رسما معرفی شدبرترین نوآوری های هواوی P30 پروافشای یک آسیب پذیری امنیتی جدید در پردازنده های اینتلوان پلاس 7 پرو در برابر رقبابررسی هواوی پی 30 لایت
تو روزهایی که استرس از سر و گردن همه بالا می رود و فکرها مشغول است، باید برای معاون کردن به خودمان هم که شده، مشت بوسیله کار شویم. یکی از کارهایی که می تواند با کمترین هزینه، تاثیر فوق العاده ای روی اعصاب داشته باشد، طبیعت گردی های یک روزه است. زمان حال که محیط بخاطر سیر تکاملی به قلب طبیعت کم قیمت شده، افزار ضروری را داخل یک کوله بگذارید، به سیر تکاملی یک روزه بروید و کامل انرژی های منفی تان را با کارمایه مثبت طبیعت عوض کنید. بهینه کوله برای طبیعت دایره وار

سفرهای یک روزه گرفتن در دل خلقت به کوله هایی نیاز دارند که بوسیله خودی خود، وزن زیادی نداشته باشند. اگر کوله تان سنگین باشد، با فراغت اعطا کردن سایر ابزار سنگین برنده هم خواهد شد و موقع پیاده روی های کامل به کمر و گردنتان تنگ کردن خواهد آورد. پیشنهاد ما استفاده از کوله های رولی است؛ کوله های پارچه ای که وقتی تهی می شوند می توان آن ها را لوله کرد. این کوله ها اندوه جای کمی می گیرند و هم متجاوز ریختگی هستند. تابستان معمولا فصل بارندگی نیست؛ ولی پیشنهاد می کنیم کوله ضد آب به همراه ببرید تا با بارش های ناگهانی غافلگیر نشوید. مراقبت در برابر آفتاب تند تابستان

هیچ وقت عاری وسایل مراقبت از غشا مسکن را زین نکنید؛ بوسیله ویژه اگر گسستگی تابش های سریع العمل تابستانی باشد. وسایلی که باید برای محافظت از پوستتان درون یک سفر یک روزه تابستانی بوسیله همراه داشته باشید، شامل موارد پایین تر می شود: حتما نیم شایسته کردن قبل از خروج از منزل و آغاز سیر تکاملی موهبت ضد آفتاب بزنید و تیوب آن را درون کوله تان قرار دهید. سپرده به میزان SPF کرم، هر چند روزگار یک بار، کرمتان را تجدید کنید. از یک تاج آفتابی با لبه پهن استفاده کنید تا جلوی آفتاب سوخته شدن پوستتان را بگیرد. به همراه داشتن عینک آفتابی استاندارد را فراموش نکنید. نور خیر فقط به چشم ها که پوست اطرافشان تیمار آسیب می رساند. یک چتر تاشوی کوچک بوسیله همراه داشته باشید تا از شما غصه در طبق آفتاب و هم در طبق بارش ناگهانی باران محافظت یواش. رنگ چتر را روشن گزینش کنید تا نور را به خودش جذب نکند و داغ نشود. به همراه داشتن یک دستمال گردن بخاطر آقایان ضروری است؛ چون آقایان معمولا بوسیله صبر از ملک گردن می سوزند. خانم ها و دختر خانم ها غصه بهتر است از شال های دخترانه پهن با رنگ های روشن، خواه روسری با همین فردی ها استفاده کنند تا در مواجهه با هوای فصل جدید دچار آفتاب سوختگی در ناحیه گردن نشوند. ضروری ترین گزینه های دارویی و خورد و جیره



به همراه داشتن موارد زیر را به هیچگاه وجه فراموش نکنید: قبل از عروج استفهام کنید که در مسیرتان چند توقفگاه با آب شرب وجود دارد. یک بطری آب با دو برابر میزان آبی که برای رسیدن به بدوی توقفگاه مورد حاجت است بردارید؛ تا اگر با وضعیت جاهل منتظره ای همراه شدید، تشنگی اذیتتان نکند. به همراه داشتن نان، خرما، آجیل، کشمش و شکلات می تواند شما را از پایین افتادن ضیق و خستگی ناشی از فعالیت جسمانی نجات دهد. بنابراین میان وهله ها را فراموش نکنید. به همراه داروهای ضروری تان، یک کیت معاون های بدوی کوچک که دربرگیرنده این موارد است تیمار به همراه ببرید. اگر میگرن دارید یا احتمال می دهید گرما باعث سردردتان شود، به همراه داشتن مستحکم ساختمانی مناسب را فراموش نکنید تا سردرد لذت طبیعت گردی را از شما نگیرد. سه گانه گزینه مهم که نباید فراموش کنید

برای اینکه برای هر سنخ وضعیت جاهل منتظره آماده باشید و به مشکلی برنخورید، مثلث زیر را به همراه داشته باشید: یک پاور بانک استیل تهیه کنید و آن را بوسیله طور کامل شارژ کنید. شارژرتان را حزن به همراه ببرید. یک کارت شناسایی به همراه داشته باشید؛ لازم نیست حتما کارت ملی تان باشد، کارت کتابخانه یا گواهینامه بی آرامی کفایت می درنگ. در کنار کارت اعتباری تان، مقداری پول نقد حزن به همراه داشته باشید. ادوات مشغولیت های دورهمی

برای خوش گذراندن در روزگار هایی که بوسیله مقصد رسیده اید و اسکان کرده اید، بوسیله همراه داشتن بازی ها و مشغولیت ها را فراموش نکنید. اگر مردمان ورزش هستید، بوسیله همراه داشتن توپ والیبال یا راکت بدمینتون ایده احسان است. اگر اهل معاینه هستید، تاریخ دلخواهتان را به همراه ببرید. برد گیم Board Game استیل برای انجام ورزش های فکری دسته جمعی خوف خاص خودش را دارد که می توانید از آن دستیار بگیرید.

  به همراه داشتن کدام لباس ها ضروری است؟

با وجود اینکه تابستان فصل گرمی است؛ اما در نواحی جنگلی خواه ارتفاعات مقدور است با هوای خنک مواجه شوید. بنابراین به همراه داشتن یک متد یا ژاکت سبک را فراموش نکنید. چنانچه مسیر طبیعت گردی یک روزه تان از داخل آب می گذرد، به همراه داشتن یک جفت جوراب اضافه ضرر ندارد. در جاهل این قیافه بوسیله همان یک جفت جوراب نخی که پوشیده اید، اکتفا کنید. لباس های مخصوص ماتم های تابستانه باید از الیاف طبیعی و ترجیحا نخی تدارک شده باشند. داخل غیر این صورت باعث عرق سوزش شدن پوست و بالا روبیدن دمای بدنتان خواهند شد؛ بجهت الیاف مصنوعی گرما را در خودشان محصور می کنند. اصلی ترین بخش لباس های گردش یک بسرعت شما کفشتان است که بیشترین مالش را با پستی و بلندی و صعب العبور های زمین خواهد داشت. بنابراین چه زنانه و چه مردانه، کفشی را انتخاب کنید که ایستادگی بالایی داشته باشد. برای کوهنوردی از کفش مفت کوهنوردی و برای پیاده روی از کفش های راحتی مناسبی مثل اسکیچرز کمک بگیرید که استیل هستند و در عنصر بخاطر نحو عدول کردن کامل طراحی شده اند. اگر خیال می کنید درون مسیر کوهنوردی خواه پیاده روی های تمام سفر یک روزه خسته می شوید، می توانید یک عصای کوهنوردی تمهید کنید تا درون مسیرهای شیرهدار بوسیله آن تکیه کنید. عصای کوهنوردی غصه تعادلتان را ارتفاع می سرما و بی قراری تکیه گاه خوبی بخاطر رفع خستگی است. نکات مهم درباره عکاسی در سیر تکاملی و لوازم آن چنانچه با دوربین عکاسی بوسیله سیر تکاملی رفته اید، بوسیله همراه داشتن باتری و حافظه جانبی اضافه را فراموش نکنید. اگر با دوربین گوشی تان عکاسی می کنید، از قبل ذهن آن را تهی کنید. بخاطر اینکه عکس هایتان زیباتر شوند و در عین حال خنک بمانید، فام های مسرور و روشن بپوشید. موقع عکاسی بپا سایه ای که کلاه آفتابی روی صورتتان می اندازد، باشید. یک پک ضد آب بخاطر فراغت دادن دوربین عکاسی یا گوشی داخل داخل آن به همراه داشته باشید و جز در مواقع ضروری عکاسی، گوشی و دوربین را از این پک خارج نکنید.
«مصطفی حسنی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه در این‌باره گفت: «این نخستین وعده است که معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه اقدام بوسیله اجرای چنین طرحی می‌کند. » حسنی افزود: «خدمات روان‌شناسی با بهره‌گیری از توان علمی روان‌شناسان مورد تأیید نظام روان‌شناسی با هدف ارتقای سلامت رسا و کیفیت عمر محدودیت و شغلی و توانمندسازی نیروی انسانی درون همه محله‌های منطقه ارائه می‌شود. »این طرح در مراکز فرهنگی و سراهای محله عمل خواهد شد.
رسیدن بوسیله سطح مطلوبی از آمادگی جسمانی، کم‌وبیش، خواستهٔ همه ماست و می‌تواند برای سلامتی بسیار پرمنفعت باشد. اما برای کسی که تخصصی در این مبنا نداشته باشد، آمادگی جسمانی صرفا مفهومی طاسی است و برای استفادهٔ بهتر از آن، ابتدا باید با جزئیات و مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده‌اش آشنا شد. درون ادامهٔ این مقاله می‌گوییم که اساسا بزمین نشستن به سطح مطلوب از آمادگی جسمانی به چه معناست؟ و علاوه پهلو این شما را با پنج مؤلفهٔ پا بر جا آن آشنا خواهیم کرد.

حتما بخوانید:۵ کاری که هرگز نباید بعد از ورزش عمل دهیدراهنمای ابتیاع ارسی ورزشی مخصوص دویدن و شناساندن مدل‌های برترکدام ورزش‌ها به کاهش التهاب و ملالت معاون می‌کنند؟‌

حقایقی کوتاه و مختصر دربارهٔ آمادگی جسمانی

معرفی مؤلفه‌های تشکیل‌دهندهٔ آمادگی جسمی

۱. کارکرد و سلامت دستگاه قلبی‌عروقی
۲. قدرت عضلانی
۳. استقامت عضلانی
۴. مدل ترکیبات تشکیل‌دهندهٔ بدن و تأثیر آن در آمادگی جسمی
۵. انعطاف‌پذیری

طبق تعریفی که وزارت بهداشت و منابع انسانی آمریکا ارئه کرده است، آمادگی جسمانی به «ویژگی‌ها و توانایی‌های مرتبط با مهارت داخل ادا فعالیت‌های جسمانی گفته می‌شود. تعدادی افراد این توانایی‌ها و ویژگی‌ها را به‌طور غریزی دارند و بعضی دیگر، به‌مرور زمان آن‌ها را بوسیله دست می‌آورند.»

با توجه به این درود می‌توان پی برد که آمادگی جسمانی محدود به توانایی دویدن در مسافت‌های طولانی یا بلند کردن وزنه نمی‌شود و مفهومی گسترده‌تر دارد. البته نباید اندیشه کرد که توانایی دویدن خواه بلند کردن وزنه ابهت ندارد، ولی این توانایی‌ها تنها بوسیله یکی از حوزه‌های آمادگی جسمی اشاره دارند. در ادامه به موضوع واقعی مقاله و شناساندن دیگر حوزه‌ها و مؤلفه‌های تشکیل‌دهندهٔ آمادگی جسمانی خواهیم پرداخت. حقایقی کوتاه و مختصر دربارهٔ آمادگی جسمانی

چسبیدگی به سطح مطلوبی از آمادگی جسمی می‌تواند داخل پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها مؤثر باشد؛ انجام تمرین‌های ورزشی، می‌تواند بدون تغییر وزن، درصد ترکیبات بدن را تغیر بدهد (منظور از ترکیبات، آب، استخوان، ماهیچه و چربی است)؛ قلب ورزشکارها، سپرده به نوع ورزشی که انجام می‌دهند، به‌مرور زمان از لحاظ اندازه و کارکرد تبدیل می‌کند (تغییر خوب)؛ تغییرات وابسته به رگ و هیپرتروفی (هیپرتروفی بوسیله معنای بزرگ شدن اندازهٔ سلول‌های عضوی از بدن و تو نتیجه، افزودن اندازهٔ آن عضو از بدن است)، باعث تکثیر قدرت عضلانی ورزشکاران می‌شود؛ ادا تمرین‌های کششی و رفعت بازی کردن انعطاف بدن، می‌تواند درد و سست شدن شاگرد از فداکار اختلال‌ها را تنزل بدهد. معرفی کردن مؤلفه‌های تشکیل‌دهندهٔ آمادگی جسمانی

آمادگی جسمانی به‌طور کلی متشکل از پنج مؤلفهٔ زیر است: سلامت دستگاه قلبی‌عروقی؛ قدرت عضلانی؛ استحکام عضلانی؛ ترکیبات تشکیل‌دهندهٔ بدن؛ انعطاف پذیری.

بخاطر پی بازی کردن به اینکه شخص در چه سطحی از آمادگی جسمانی فراغت دارد، باید ویژگی‌ها و توانایی‌های او در هر یک از پنج مؤلفهٔ یادشده ارزیابی شود. تنها در این صورت می‌توان درک نکته سنج و مناسبی از شرایط کلی او واضح کرد. داخل ادامه توضیحات هر یک از پنج مؤلفه به‌طور مجزا عنوان خواهد شد. ۱. راندمان و سلامت دستگاه قلبی‌عروقی



دستگاه گشت خون و مایه تنفسی وظیفهٔ تأمین سوخت مورد نیاز بدن در هنگام انجام فعالیت‌های ورزشی را بوسیله عهده دارند و هر چه استقامت دستگاه قلبی‌عروقی بدن بیشتر باشد، این سوخت‌رسانی به‌طور مؤثرتری انجام می‌گیرد. با انجام فعالیت‌هایی که طی بازهٔ زمانی مداوم و بدون وقفه‌ای نبض قلب را افزودن می‌دهند، می‌توان استقامت وسیله قلبی‌عروقی را بیشتر کرد. از جملهٔ این فعالیت‌ها می‌توان بوسیله شنا کردن، طرز عدول کردن سریع، درنگ دویدن و دوچرخه‌سواری رمز کرد.

مشخصا وسیله قلبی‌عروقی کسانی که به‌طور منظم این فعالیت‌های ورزشی را انجام می‌دهند، استقامت بیشتری فاش می‌کند و از این حیث، در سطح مطلوب‌تری از آمادگی جسمی استراحت دارند. کسانی که تجربهٔ چنین فعالیت‌هایی را ندارند، به‌هنگام مقدمه باید از تمرین‌های سبک استفاده کنند و به‌مرور زمان، شدت تمرین‌ها را بیشتر کنند.

اما بازی کردن چطور باعث افزایش محکمی دستگاه قلبی‌عروقی می‌شود؟ این مسئله بوسیله دو شیوه اتفاق می‌افتد: اول اینکه ماهیچهٔ قلب به‌واسطهٔ ورزش کردن قدرت بیشتری مشخص می‌کند و با هر کود تپش، خون بیشتری را پمپاژ می‌کند. در همین حال، سرخرگ‌های جدید کوچکی تو بافتن ماهیچهٔ دل پدیدار می‌شوند و احاله خون به دیگر عضلات بدن، به‌طور مؤثرتری صورت می‌پذیرد. تأثیر ورزش کردن به خشکی امدن سلامت و کارکرد مؤثرتر بیرونی

مشق مداوم خلال جریان منظم و فرود امدن بوسیله سطح مطلوب از آمادگی جسمانی، باعث شکل‌گیری تغییرات پشیز تو حالت قلب و بهبود کارکرد آن می‌شود. موافق نتایج آخرین تحقیقات صورت‌گرفته، چگونگی شکل‌گیری این تغییرات، بسته به جنس ورزش، می‌تواند به روش‌های مختلفی صورت بگیرد. در ادامه، مثال کوتاهی برای حساسیت بهتر موضوع تذکر خواهد شد.

نکتهٔ مشترک در میان تمامی ورزشکاران این است که در مقایسه با افراد عادی، اندازهٔ قلب‌شان بزرگ‌تر می‌شود. اما بین ورزشکارانِ ورزش‌های استقامتی (مثل قایق‌رانی) و ورزشکارانِ ورزش‌های قدرتی (مثل فوتبال آمریکایی) از حیث چگونگی شکل‌گیری تغییرات در قلب تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد. به‌عنوان مثال، بطن‌های چپ و راست دل ورزشکاران استقامتی به‌مرور زمان بزرگ‌تر می‌شوند. درون لفظ دیگر، تغییر حالت بیرونی ورزشکاران قدرتی به این قیافه است که دیوارهٔ قلب‌شان ضخیم‌تر می‌شود؛ به‌خصوص دیوارهٔ بطن چپ. تأثیر بازی کردن پیاده شدن سلامت و کارکرد مؤثرتر ریه‌ها

با وجود اینکه ورزش کردن به‌مرور زمان قدرت ماهیچهٔ قلب را بیشتر می‌کند و تغییرات لخت درون حالت آن پدید می‌آورد، دستگاه تنفسی به‌اندازهٔ بیرونی دچار تبدیل حالت نمی‌شود. بوسیله همین خاطر ورزش کردن در کارکرد ریه‌ها تغییر عمده‌ای به وجود نمی‌آورد، اما باعث می‌شود تا اکسیژن مسبوق شده به ریه‌ها، به‌طور مؤثرتری درون بدن مورد استفاده قرار بگیرد.

به‌طور کلی بازی کردن و فرود امدن به سطح مطلوب از آمادگی جسمانی باعث بهبود کارایی بدن در جذب، استفاده و توزیع اکسیژن میان اندام‌های متنوع می‌شود. این سیلان به‌مرور زمان باعث افزایش توان استقامتی و بهبود شرایط طاسی سلامتی می‌شود.

طبق توصیهٔ متخصصان دانشکده ورزش‌درمانی آمریکا بخاطر پیوستن به نیکوترین نتیجهٔ امکان پذیر بهتر است هفته‌ای ۳-۵ بار در بازه‌های زمانی ۳۰-۶۰ دقیقه‌ای اقدام به انجام ورزش‌های خشکی کنید. شدت تمرین‌ها بهتر است به‌گونه‌ای باشد که سرعت ضربان قلب به ۶۵-۸۵ درصد حداکثر سرعت آن برسد. مزایای بالا رفتن استواری مایه قلبی‌عروقی برای صلح و صفا

بالا رفتن تقویت دستگاه قلبی‌عروقی خطر بروز اختلالات و بیماری‌هایی نظیر نارسایی قلبی، عطارد ریه، دیابت جنس ۲ و سکتهٔ مغزی را کاهش می‌دهد. ۲. قدرت عضلانی



موافق تعریف ارائه‌شده توسط وزارت بهداشت و منابع انسانی آمریکا قدرت عضلانی عبارت است از «قابلیت هر یک از عضلات، برای استعمال از قدرت و اِعمال آن به‌هنگام انجام فعالیت‌های جسمانی».

چند روش مختلف بود دارد که با استعمال از آن‌ها می‌توان قدرت عضلات را سنجید. یکی از این روش‌ها که احتمالا بهترین آن‌ها بی قراری هست، بلند کردن یا هل دادن وزنه‌ای در موقعیتی از پیش تعیین‌شده و مقایسهٔ نتایج با دیگران است.

به‌طور طاسی استفادهٔ منظم و مداوم از عضلات است که باعث افزایش قدرت‌شان می‌شود. ورزش‌ها و تمرین‌های مختلفی بود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان به نتیجهٔ دلخواه رسید، اما اساسا اگر هر یک از عضلات، تا کمیت خستگی به کار گرفته شوند، به‌مرور زمان قوی‌تر خواهند شد. چگونگی تحول ساختار عضلات به‌واسطهٔ ورزش کردن

ماهیچه متشکل از رشته‌های بلندِ سلولی است. هر کدام از سلول‌های عضلانی، حاوی تارهایی نازک و منقبض‌شده از پروتئین‌های آکتین و میوزین هستند؛ پروتئین‌هایی که جوهر قدرت عضلات هستند. این تارهای نازک در هم می‌پیچند و بوسیله این قیافه غلبه عضله را تأمین می‌کنند. کچل قدرت عضله به تعداد تارهای پروتئینی که در یکدیگر می‌پیچند وابستگی خواهد داشت.

برای افزایش قدرت عضلانی و فرود امدن به سطح مطلوب‌تری از آمادگی جسمانی، باید عضلات را طی سیلان منظم داخل تمرین‌های ورزشی درگیر و پروتئین کافی برای عضله‌سازی را جذب کرد.

محققان هنوز قادر به شناخت دقیق مکانیسم عضله‌سازی نشده‌اند، با وجود این، اصول طاسی عضله‌سازی کاملا مشخص هستند. ارتکاب فعالیت‌های ورزشی باعث منبسط شدن سلول‌های عضلانی می‌شود و به‌دنبال آن، جذب پروتئین‌های آکتین و میوزین افزایش روبرو می‌کند.

درون بر این مسئله، در عضلات کسی که به‌طور منظم ورزش نمی‌کند، تارهای پروتئینی هر کدام به‌طور مجزا فعالیت می‌کنند. بازی کردن باعث ایجاد هماهنگی در کارکرد تارهای پروتئینی عضلات می‌شود و به این صورت، حداکثر قدرت امکان پذیر عضلات افزودن پیدا می‌کند.

داخل حالت معمول و در بدن کسانی که هنوز از شمارش آمادگی جسمانی به سطح مطلوبی نرسیده‌اند، بدن از کشیده شدن بیش از معادل عضلات جلوگیری می‌کند تا آسیب نبینند. با بازی کردن و به‌مرور زمان، بدن کمینه از کشیدگی عضلات جلوگیری می‌کند و در نتیجهٔ آن، عضلات امکان بیشتری بخاطر اِعمال قدرت خواهند داشت. ۳. تقویت عضلانی



تحکیم عضلانی یکی دیگر از مؤلفه‌های تشکیل‌دهندهٔ آمادگی جسمانی است و به اقتدار عضله تو اِعمال غلبه و فعالیت کردن به‌طور مداوم و عاری خستگی اشاره دارد. همان‌طور که داخل جزء سابق اشاره شد، تمرین‌های قدرتی باعث افزایش اندازهٔ عضلات می‌شوند. تو سوی دیگر، تمرین‌های استقامتی لزوما با اندازهٔ عضلات خواه بزرگ‌تر کردن آن‌ها مرتبط نیستند.

تمرکز تمرین‌های استقامتی بیشتر معطوف بوسیله وسیله قلبی‌عروقی بدن است و اینکه عضلات، خونِ حاوی اکسیژن کافی را که بخاطر ادامهٔ فعالیت به آن حاجت دارند، دریافت کنند. تضاد دیگر عضلاتی که منحصرا برای تمرین‌های استقامتی تدریس داده می‌شوند، با عضلات مختص به تمرین‌های قدرتی، مرتبط با بافت عضلانی‌شان است. به‌طور طاسی دو سنخ لیف عضلانی وجود دارد: تارهای سریع العمل انقباض و تارهای یواش انقباض. تارهای تند انقباض

این تارها به‌سرعت منقبض می‌شوند، اما به همان سرعت بی آرامی ناتوان می‌شوند. کارمایه زیادی مصرف می‌کنند و به‌عنوان مثال، در دوی سرعت متجاوز کارآمد خواهند وجود. رنگ‌شان بی قراری مایل به سفید است، چراکه بخاطر فعالیت نیازی به خون ندارند؛ تارهای درنگ انقباض

مناسب برای تمرین‌های استقامتی هستند و بدون خستگی، برای مدت‌زمانی نسبتا طولانی قادر به ادامهٔ فعالیت خواهند وجود. این تارها بیشتر در عضلات مرکزی بدن یافت می‌شوند و رنگ‌شان مایل به قرمز است، چراکه برای فعالیت بوسیله خونِ حاوی اکسیژن احتیاج دارند. این تارها حاوی مقادیر زیادی از میوگلوبین هم هستند (نوعی پروتئین تک‌رشته‌ای که وظیفه‌اش ذخیره و انتقال اکسیژن بخاطر عضلات است).

بسته به نوع تمرین‌ها و ورزشی که انتخاب می‌کنید، ممکن است تعداد تارهای کند انقباض بیشتر شوند خواه تارهای تند انقباض؛ که در هر دو صورت، رسیدن به سطح مطلوب از آمادگی جسمانی میسر خواهد حیات و تنها سنخ توانایی‌ها متفاوت می‌شود. به‌عنوان مثال، کسی که دوی سرعت کار می‌کند، تارهای نوک تیز انقباض بیشتری خواهد داشت و تو مقابل، دوندهٔ دوی استقامت، تارهای کند فشردگی بیشتر. حتما بخوانید: عضله سازی درون زنان؛ نکات ورزشی و تغذیه‌ای که خانم‌ها باید بدانند ۴. میزان ترکیبات تشکیل‌دهندهٔ بدن و تأثیر آن در آمادگی جسمانی

ترکیبات حقیقی تشکیل‌دهندهٔ بدن شامل عضلات، استخوان‌ها، آب و چربی می‌شود. تعیین مدل نسبی هر یک در مقایسه با سایر ترکیبات، تأثیر مهمی درون برطرف کردن کاستی‌ها و بزمین نشستن بوسیله سطح آمادگی جسمانی مطلوب دارد.

امکان آن وجود دارد که بدون افزایش خواه کاهش وزن، نمونه هر یک از این ترکیبات را دگرگونی داد تا نسبت دلخواه بوسیله دست بیاید.

به‌عنوان مثال، چنانچه دو دسته از افراد با بدنه و اندازهٔ دور کمر برابر را در نظر بگیریم، کسانی اندازه بیشتری خواهند داشت که استاندارد عضلات‌شان در مقایسه با سایر ترکیبات بیشتر باشد. به‌طور کلی عضله در مقایسه با چربی وزن بیشتری دارد.

در اینجا بی آرامی سطح تک دید از آمادگی جسمانی و میزان هر یک از ترکیبات یادشده با فعالیت ورزشی انتخاب‌شده ارتباط پیدا می‌کند. در ادامه می‌توانید میزان روغن موجود در بدن ورزشکاران حرفه‌ای مادام و آقای تعدادی از رشته‌های مختلف ورزشی را ببینید تا دریافتن بهتری از این فرق پدیدار کنید: بسکتبال: آقایان ۹٪ و خانم‌ها ۱۳٪؛ اسکی در مسافت‌های تمام: آقایان ۵٪ و خانم‌ها ۱۱٪؛ گلف: آقایان ۱۳٪ و خانم‌ها ۱۶٪؛ قایق‌رانی: آقایان ۱۳٪ و خانم‌ها ۲۲٪؛ شنا کردن: آقایان ۱۲٪ و خانم‌ها ۱۹٪؛ دونده‌های دوی ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر: آقایان ۶٫۵٪ و خانم‌ها ۱۴٪؛ مشت بازی: آقایان ۷٪؛ کشتی: آقایان ۸٪. روند اندازه‌گیری استاندارد ترکیبات تشکیل‌دهندهٔ بدن



این فرمان بعضا می‌تواند بسیار وقت‌گیر و کلافه‌کننده باشد. تعدادی روش متنوع برای آن وجود دارد و در ادامه، روند یکی از این روش‌ها را توضیح خواهیم داد:

ابتدا قطع دقیق بدن با ترازوهای استاندارداندازه‌گیری می‌شود. بعد از آن، با غوطه‌ور کردن بدن داخل آب و اندازه‌گیری آب سرریزشده، منکر بدن پدیدار می‌شود.

پس از آن، معیار آب، پروتئین و مواد معدنی موجود در بدن با استفاده از آزمون‌های کیمیایی و رادیومتری مختلف اندازه‌گیری می‌شود. چگالی آب، چربی، پروتئین و مواد معدنی موجود داخل بدن حزن یا دقیقا اندازه گرفته می‌شود خواه تخمین زده می‌شود. درون نهایت بی قراری اعداد به دست آمده را وارد معادلهٔ زیر می‌کنند تا چگالی کلی بدن به مشت بیاید:

۱٫Db=w٫Dw f٫Df p٫Dp m٫Dm

چگالی طاسی بدن=Db، میزان آب=w، معیار چربی=f، میزان پروتئین=p، مقیاس مواد معدنی=m، چگالی آب=Dw، خلل وفرج دار چربی=Df، چگالی پروتئین=Dp، خلل وفرج دار مواد معدنی=Dm.

پلتیسموگرافی جابه‌جایی هوا (صریح کردن سایز بدن با استفاده از جابه‌جایی هوا)، آنالیز امپدانس زیستی‌الکتریکی (یا بیوالکتریک)، اسکن کامل بدن (سی‌تی اسکن و ام آر آی) و سونوگرافی، از دیگر روش‌های متعارف برای این فقره هستند. ۵. انعطاف‌پذیری



انعطاف پذیری به توانایی داخل لول اعطا کردن مفصل خواه مفاصل در طول دامنهٔ حرکتی بخصوص اشاره دارد. در مبحث آمادگی جسمانی انعطاف‌پذیری به این پندار اهمیت صریح می‌کند که ترادف حرکت‌ها را ملایم و آرام می‌کند و می‌تواند از بروز آسیب‌دیدگی جلوگیری کند. مقیاس انعطاف‌پذیری هر یک از مفاصل متفاوت از مفصل‌های دیگر است و بوسیله متغیرهایی شبیه سفتی رباط‌ها خواه تاندون‌ها بستگی دارد.

فعالیت‌های مختلفی هستند که با مصرف از آن‌ها می‌توان انعطاف‌پذیری بدن را بیشتر کرد و بوسیله سطح مطلوب‌تری از آمادگی جسمانی رسید. تمامی این فعالیت‌ها متمرکز پیاده شدن ایجاد طول در مفاصل، رباط‌ها و تاندون‌ها هستند. به‌طور کلی سه نوع فعالیت کششی وجود دارد که بخاطر افزایش انعطاف‌پذیری به کار پژمان می شوند: کشش پویا (یا دینامیک): دربرگیرنده حرکت دادن عضله در تمامی دامنهٔ حرکتی‌ای که در اصالت دارد می‌شود (به‌عنوان شهید دامنهٔ حرکتی مفاصل پا یا هر تن دیگر بدن محدود است، ترانه این است که مفصل تو تمام طول این دامنهٔ حرکتی بوسیله لول در بیاید.). این جنس مسابقه کششی معمولا برای گرم کردن استفاده می‌شود، چراکه بدن را برای فعالیت‌های جسمانی آماده می‌کند؛ طول ایستا-کوشا: دربرگیرنده کشیدن بدن یا قسمتی از بدن و نگه داشتن این موقعیت برای مدت‌زمانی مشخص است؛ کشش بالستیک: عزب زمانی استفاده می‌شود که بدن پس از اندکی ورزش کردن گرم و آماده شده باشد. دربرگیرنده انجام حرکات کششی در موقعیت‌های مختلف و پریدن می‌شود.

تمرین‌های مرتبط با حرکات کششی ساده هستند و به مایه یا مکان خاصی برای انجام‌شان نیاز نیست. با تفویض تعدادی از آن‌ها و انجام دادن‌شان یه‌صورت روزانه و به‌طور منظم می‌توان انعطاف‌پذیری بدن را بیشتر کرد و به‌دنبال آن، راه را بخاطر رسیدن بوسیله سطح مطلوب‌تری از آمادگی جسمی هموارتر کرد. واج پایانی

با وجود اینکه تعاریف باریک بین و علمی مختلفی برای آمادگی جسمانی ارائه شده است، این مسئله می‌تواند برای هر کس معنا و تعریفی مجزا و منحصربه‌فرد داشته باشد. فارغ از این مسئله، نکته‌ای که بهتر است به خیال داشته باشید این است که هر نوع فتنه و وفعالیت ورزشی، فارغ از اینکه جزء کدام‌یک از مؤلفه‌های آمادگی جسمانی باشد خواه آنکه چه تأثیر و نتایجی داشته باشد، اگر به‌طور منظم و طی سیلان روزانه ارتکاب بگیرد، مزایای بسیاری برای سلامتی شما خواهد شد. اگر به‌اندازهٔ کافی ورزش کنید، هم از محاسبه خفیه احساس بهتری خواهید داشت و اندوه ظاهر شاداب‌تری صریح خواهید کرد؛ بنابراین از آن بی خبر نشوید. در ادامه بخوانید: تمرینات کاردیو چیست و چرا باید بازی کاردیو انجام داد؟

مقالات صوتی مجموعه صوتی رژیم و تناسب اندام با نکات ورزشی و تغذیه‌ای این مجموعه، اندامی متناسب و دوست داشتنی داشته باشید.

17000تومان 14000تومان مشاهده محصول
در دهه‌ی ۱۸۹۰، فرانسه فداکاری مصیبت ظاهرا واگیرداری بود. از سال ۱۸۸۶ تا ۱۹۰۹، ده‌ها و صدها عضو از مردانی که به‌ناگاه هؤیت خویشتن را از یاد بنده بودند، بدون اینکه ظاهرا هیچگاه مقصدی در ذهن داشته باشند، سرتاسر اروپا را در می‌نوردیدند و از مرزهای کشورها و حتی قاره‌ها رد می‌شدند. این مردان به‌اقتضای وضعیت آن دوره، سر از زندان‌ها خواه تیمارستان‌ها و مراکز روانی در می‌آوردند. به‌گفته‌ی ایان هکینگ، فیلسوف کانادایی و سخن سنج تاریخ «مسافران دیوانه: تأملاتی بر واقعیت بیماری‌های روانی سست»، پزشکان بوسیله این حالت«سرگردانی بی‌هدف (Dromomania)» می‌گفتند. علاوه‌براین، به بیماری یادشده «ناخوشی گردشگری (Pathological Tourism)» نیز گفته می‌شد که امروزه«لذت سرگردانی (Wanderlust)» برای این حالت کاربرد دارد.



تابلوی «سرگردان پهلو فراز دریای مه» اثر کاسپار داوید فریدریش، نقاش منظره‌پرداز آلمانی

درون مورد حقیقت کیف سرگردانی که اندازه بهتری در فارسی برای آن ظاهر نمی‌شود، باید گفت این کلمه برای نخستین‌بار داخل سال ۱۹۰۲ در زبان انگلیسی تک مصرف راحتی گرفت؛ و از واژه‌های آلمانی «Wandern» (به‌معنای سوگ و قدم زدن) و «Lust» (به‌معنای ذوق و مقصود) لب گرفته است. با روی‌هم‌گذاشتن این دو زبان می‌توانیم این اصطلاح را «کیف سرگردانی» ترجمه کنیم؛ درحالی‌که این اصطلاح می‌تواند توصیف لذت از شلنگ کوفتن و گشتن نیز باشد. بااین‌حال، در آلمانی مدرن، استفاده از خود عبارت «Wanderlust»به‌همان مفهوم «شوق عروج خواه لذت سرگردانی» اندک رواج دارد و درعوض، از عبارت «Fernweh» برای آن استفاده می‌شود که متضاد زبان «غم استنکاف از ساختمان (Homesickness)» است. مردان سرگردان، عادت از زندان‌ها خواه تیمارستان‌ها در می‌آوردند

تصور شیوع جنون جدید و ناگهانی مسافرت، فرانسه را برای دو دهه‌ی تمام هراساند. اما درحقیقت، با گسترش سرگردانی بی‌هدف، مشخص شد اصلا بحث یک اختلال روانی درمیان نیست؛ بلکه این وضعیت بیشتر نوعی آوارگی یا هزیمت از هنجارهای اجتماعی است. پزشکان در آن دوره‌ فرض می‌کردند که بیماران مبتلابه سرگردانی بی‌هدف، خانواده‌های خویشتن را صرفنظر می‌کنند یا از ارتش می‌گریزند یا حتی دستخوش فراموشی (احتمالا بر پی ضربه بوسیله سَر) می‌شوند. اما دوره‌ی سرگردانی بی‌هدف، عزب ۲۳ سال کشش کشید. کنترل‌های سختگیرانه‌ مرزی و پیشرفت‌های روانپزشکی از اساسی علل ازبین‌رفتن این پدیده محسوب می‌شوند.



داخل فرانسه‌ی صد نوزدهم، سرگردانی زیاده‌ازحد می‌توانست باعث شود بی نظیر قانون از زندان یا تیمارستان روانی درآورد

و امروز، کیف سرگردانی چیزی کاملا متفاوت است؛ اندک نشانی از بیماری و ناخوشی دارد و بیشتر مفهومی آرمان‌گرایانه است. اما فرانسه برای دوره‌ای کوتاه، تماشاچی تاخت‌وتاز این دست آدم‌ها بود. و همه‌چیز از یک نفر شروع شد.

ژان آلبر دادا در سال ۱۸۶۰ تولد شد، او تو ردیف طویلی از مردانی حیات که برای یک شرکت گاز کار می‌کردند. مادرش زمانی‌که ۱۷ سال سن داشت، متورم کرد و پدرش همچنین یک سیفیلیسی «خودبیمارانگار» حیات که هرچه پول به‌دست می‌آورد، به پیله می‌داد. دادا در سن هشت سالگی، از درختی افتاد و ضربه محکمی بوسیله سرش خورد که با تهوع‌های گذری و میگرن همراه حیات. هکینگ می‌نویسد ضربه‌ای بوسیله سَر، که روانشناسان امروز معتقدند ممکن است انگیزه میل بی‌حدوحصر او به سیر شده باشد.

دادا در سن ۱۲ سالگی هنگامی‌که به‌عنوان کارآموز مشغول حکم داخل یک شرکت گاز بود، بهره ناپدید شد. و تنها یک روز سپس وجود که در معاشرت شهری دیگر به خود آمد. هکینگ می‌نویسد هنگامی‌که برادرش او را علنی کرد، دادا داشت برای یک فروشنده دوره‌گردِ چتر امر می‌کرد. و با دید برادرش، جماز همچون آنکه از خوابی عمیق وارد شود، چشمانش را برهم زد. او اصلا نمی‌دانست کجا است و چرا چتر یک غریبه را نگه داشته است.



سرگردان‌های امروز اغلب از کشف خویشتن صحبت می‌کنند. اما ژان آلبر دادا تو قرن نوزدهم، می‌خواست خودش را از یاد ببرد

حادثه چتر، اولیه اتفاق غیرقابل‌توضیحی بود که دادا داخل تمام عمرش درگیر آن شده بود. دادا تو مدت درازی از عهد جوانی‌اش، به‌همین‌نحو ادراک و حواسش را از دست می‌داد و بوسیله سفر می‌رفت. او روی نیمکت‌های شهر پاریس، در بازداشگاه‌های پاسبان و در قطارهایی بوسیله مقصد شهرهایی بااطلاع می‌شد که هیچ‌وقت به آنجا نرفته حیات.

اغلب او آنقدر دور رفته بود که مجبور بود دست‌به کارهایی عجیب‌وغریب بزند تا پول کافی بخاطر بازگشتن بوسیله خانه را پیدا کند. یک‌بار دادا سوار کشتی بوسیله سوی الجزایر رهسپار شد. بعدا به‌عنوان ظرفشو در یک کشتی مشغول‌به‌کار شد تا بتواند به فرانسه بازگردد. و درنهایت، در بخانه برگشتن اکس آن پرووانس درون جنوب فرانسه بنده شد؛ جایی‌که به‌عنوان کارگری غیرقانونی داخل مزرعه‌ای مشغول‌به‌کار بود. دادا بین این حالت‌های «گریز گسست» - حالتی که فرد موقتا هؤیت خود را فراموش می‌کند - به ساختمان بازمی‌گشت و مجدد در شرکت مدفوع مبتلا کار می‌شد.فرض شیوع جنونی جدید، فرانسه را برای دو دهه‌ هراساند

ماد کیسی، دبیر نسخه‌ی داستانی زندگی دادا مافوق عنوان «مرد گریزان (The Man Who Walked Away)»، می‌گوید: «اینکه او چطور شغلش را نگه می‌داشت، برای من یک معما است. بجهت همیشه درحال سرگردانی بود.» دادا درون این سال‌ها که در آن دوره‌های کوتاهی را نیز در زندان‌ها و تیمارستان‌ها سپری کرد، به‌عنوان یک «مسافر مجنون»، نامی برای خود دست‌وپا کرد.

مهم‌ترین سفر دادا داخل سال ۱۸۸۱ اول شد؛ هنگامی‌که بوسیله خیل فرانسه پیوست و تو معاشرت روستا مون (تو بلژیک) از جوخه‌های ارتش گریخت و به‌سوی شرق رفت. او پای پیاده از شهرهای پراگ، برلین، پوزنان و مسکو رد شد. در جایی تو پروس، سگی او را گاز گرفت که منجربه بستری‌شدنش در بیمارستان شد. درون بیمارستان حیات که شخصیت او معلوم شد و همه‌، همان مسافر دیوانه را شناختند. اما زمان‌بندی او واقعا بد بود، چراکه دادا به‌عنوان یک هیچ‌انگار نیز اسمی عام‌وخاص حیات. در همان زمان بود که تزار روسیه به قتل فصیح بود و هیچ‌انگاران، جنبشی سیاسی را با سازماندهی نسبتا منظم در روسیه به‌راه انداخته بودند.



عکس روی چابک شعر «مرد گریزان (The Man Who Walked Away)» اثر ماد کیسی که رمان زندگی ژان آلبر دادا در آن روایت می‌شود. روی جلد، از تعهد یک منتقد ادبی نوشته شده: «این ادبیات چنان افسونِ سکرآوری دارد که یار نداریم هیچ‌زمانی از آن بیدار شویم»

به این ترتیب، دادا به زندان انداخته شد. او به‌همراه دیگر زندانیان توسط نگهبانان شمشیر به‌دست به قسطنطنیه (استانبول کنونی) توقیف شد؛ آنجا بود که کنسولگری فرانسه بوسیله او پول کافی برای خرید بلیط ترن داد. و همچون همیشه، دادا به‌صورت خودکار دوباره به سر کارش تو شرکت گاز برگشت!

درنهایت در سال ۱۸۸۶، دادا خویشتن را در درمانگاه مراسم آندری در بوردوی فرانسه یافت؛ جایی که تحت درمان روانپزشکی جوان به‌نام فیلیپ اوت تیسیه قرار گرفت. تیسیه، بوسیله این بیمار خاص علاقه خاصی پیدا کرد و بیماری‌اش را سرگردانی بی‌هدف خواه میل کنترل‌ناپذیری بوسیله سرگردانی یا مسافرت نمره قسط. روانپزشک او به‌زودی دریافت که دادا فقط وقتی دامن هیپنوتیزم باشد، می‌تواند جنون سفرش را بوسیله اندیشه بیاورد؛ و از آن بخاطر جمع‌آوری تجربیات بسی دادا استعمال کرد. بااین‌حال، هکینگ می‌نویسد: «بهتر است زیاد این مسائل را جدی نگیریم.» اما دادا اولین ناخوش از این دست وجود و آغازگر دوره‌ای از یک پدیده‌ی نوظهور به‌شمار می‌رفت.دادا به‌عنوان یک مسافر دیوانه، نامی برای خود دست‌وپا کرد

کیسی می‌گوید: «پس از اینکه تیسیه بیماری دادا را نمره داد، بیماران دیگری همچنین با همین علائم تشخیص داده شدند. این افراد (همیشه مردان) آدم‌های آواره یا ولگردی نبودند که قضا و قدر فرانسه بخواهد آن‌ها را تهدید روبه‌رشدی برای جامعه بوسیله شمار بیاورد. برعکس، آدم‌های منزوی، اغلب پاکیزه و آرام بودند. تصور می‌شود که اکثرشان بوسیله قشر کارگر و فقیر جامعه فرع داشتند. همه‌ی این افراد فیروز می‌شدند شغلی برای خود دست‌وپا کنند، اما به‌یک‌باره ناپدید می‌شدند.»

در آن زمان، سیر تکاملی در اروپا به‌مراتب آسان‌تر از حالا بود. هکینگ می‌نویسد: «دادا به هر شهری که می‌رسید، می‌توانست کنسولگری فرانسه را فاحش کند و از یکی از مسئولان آنجا بخواهد پول کافی برای بلیط قطار به او بدهد تا به خانه بازگردد و بعد از این پول برای سفر به شهری دیگر استعمال می‌کرد. این شیادی، زیرکانه اما بی‌هدف وجود.»

برخلاف سرگردان‌های امروزی، سرگردانی‌های بی‌هدف دادا، سفرهایی برای کشف خویشتن نبود. درعوض، هکینگ می‌نویسد سفرهای دادا یک‌سری تلاش‌های مرتبا بیهوده برای ازیادبردن خودش بودند. اما این امر مقدور است درمورد طولانی مردانی که به این وضعیت دستخوش بودند، صدق نکند. به‌گفته‌ی هکینگ، کاملا بی پرده است که فرانسه داخل دهه‌ی ۱۸۹۰، محل مناسبی برای تبدیل‌شدن به مبدأ آوارگان و دربه‌دران حیات.



دادا باوجود سرگردانی‌های تمام وقتش، شغل و همسرش را حفظ کرده بود

کیسی می‌گوید، تو آن زمان، دربه‌دری واقعا مسئله بزرگی درون فرانسه بود؛ زیرا انسان انتظار داشتند که مردان در خانه بمانند و وظیفه‌ی مردِ خانواده را برعهده بگیرند. مارک مایکل، نویسندهکتاب «ذهنیت مدرنیسم (The Mind of Modernism)» می‌نویسد: «در سرتاسر اروپا، پزشکان نظامی از مجازات‌های شدیدی که تو زمان صلح بر فراری‌ها وضع شده بود، هراسان بودند و به سرگردانان بی‌هدف به‌‌چشم مردان آزادی نگاه می‌کردند که باید بوسیله زندان انداخته شده یا تا اینکه اعدام می‌شدند. به‌نظر می‌رسید که سرگردانی بی‌هدف نوعی انطباق‌نیافتن با هنجارهای جامعه بود.»

تو «کتابچه راهنمای پزشکی بریتانیا (The British Medical Journal)» درون سال ۱۹۰۲ تذکر شده که پزشکان، سرگردانی بی‌هدف را به‌عنوان «یک اختلال کنترل تکانه (Impulse Control Disorder)» تشخیص می‌دادند؛ این اختلال مقاوم مثل «جنون دزدی (Kleptomania)»، «جنون آتش‌افروزی (Pyromania)» و «جنون میگساری (Dipsomania)» بود که در آن، فرد ناتوان از مقاومت دربرابر انگیزه‌ای است که ممکن وجود بخاطر خودش یا سایرین خطرناک باشد و بعدا احتمال دارد برای فرد با لذت همراه باشد.

تو ایالات متحده، ساموئل کارت‌رایت که به نژادپرستی نیز شهره بود، اختلال روانی به‌نام «جنون هزیمت خواه گریختن شیدایی (Drapetomania)»را ابداع کرد و دعوی می‌کرد که این اختلال فرضی باعث می‌شود بردگان سیاه‌پوست، میل مقاومت‌ناپذیری دربرابر گریختن داشته باشند. کارت‌رایت اعتقاد داشت که تنها درمان مؤثر، به‌سختی شلاق‌زدن بردگان است!

بنجامین کاهان، استاد مطالعات انگلیسی و مطالعات نسوان و جنسیت در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا و نویسنده «کتاب خُرده انحراف‌ها (The Book of Minor Perverts)»، می‌نویسد که فرار شیدایی یکی از خانواده‌های فراوان انحرافاتی بود که بسیار معلوم و درعین‌حال به‌هم‌پیوسته‌اند.

سرگردانی بی‌هدف به‌همان زودی که برملا شده بود، خفا شد. در سال ۱۹۰۹، در یک نشست درون نانت، روانپزشکان برجسته به‌طور کامل داخل مفهوم حالت گریز گسست تجدیدنظر کردند. و این حالت، اکنون به‌جای یک اختلال مستقل، به‌عنوان نشانه‌ای از یک بیماری روحی‌روانی عمیق، مثل اسکیزوفرنی شناخته می‌شود.

علاوه‌براین، تنش‌های پس از جنگ جهانی نخست منجربه این شد که کشورهای اروپایی مرزهای خود را ببندند و سفرهای آسان قطاری که دادا زمانی آن‌چنان به آن‌ها توکل بود، دیگر ممکن نباشند. طی ۲۳ سال، این بلای ناگهانی به‌ندرت تشخیص داده شد تا اینکه درنهایت، مخفی شد. امروزه، گاهی‌اوقات در مبحث بی‌خانمانی یا سردرگمی مرتبط با زوال عقل، به سرگردانی بی‌هدف اشاره می‌شود.مقاله‌های مرتبط:چرا نوابغ خلاق اغلب روان‌رنجور هستند؟مورد بی سابقه نبوغ تصادفی: آیا می‌توان تصادفا نابغه شد؟

کاهان می‌گوید: «واقعا بی‌نظیر است که امروزه تعریف کیف سرگردانی کاملا دگرگون شده و وارونه گذشته‌، به خصوصیتی مطلوب و جذاب بدل شده است. امروز این خصوصیت چنان جذابیتی دارد که فرد با رغبت تمام، آن را به‌عنوان یکی از علایقش در پروفایل شبکه‌های اجتماعی و دوست‌یابی خود ذکر می‌کند. و بله؛ غلام هم منتظر سفرم!»

همسر دادا (بله او تو طولانی این سال‌ها توانسته وجود زندگی زناشویی پایداری نیز داشته باشد) بر اثر سل کوچیدن. دختر او، مارگاریت گابریله، توسط یک خانواده محلی از باغبانان بوسیله فرزندخواندگی پذیرفته شد. دادا بین سرگردانی‌های گاه‌وبی‌گاه خود، از او رویت می‌کرد؛ تا اینکه دخترک به‌طرز فجیعی ربوده شد. و مدت کوتاهی پس از آن حیات که نعش دادا نیز درون چاهی فاش شد.

کیسی در دوره‌ای که برای نوشتن رمان خویشتن درباره دادا تحقیق می‌کرد، بوسیله بوردو سفر کرد تا سطر معروف سرگردانی بی‌هدف او را دنبال کند و فرانسه را از دیدگاه شخصیت محبوبش ببیند. هنگامی‌که وارد کلیسایی شد که داخل کنارش بیمارستان سنت آندری صبر داشت، یعنی جای‌ که تیسیه در آنجا دادا را درمان می‌کرد، حسِ عجیبی همراه‌با وجد، کامل وجودش را فراگرفت.

کیسی می‌گوید:برای این مرد مفلوک که آن‌طور در چاه مُرد، و بخاطر کنجکاوی او برای سرگردانی و توانایی‌ خارق‌العاده‌اش برای گم‌گشتگی همیشگی داخل این دنیا، حسِ ستایشی عمیق و خاص داشتم و دارم.بیشتر بخوانید:چگونه با عاطفه عبور کندرو زمان مقابله کنیم؟با ۱۰ مورد از عجیب‌ترین اختلالات سیلان آشنا شوید (بخش اول)آدم پیوسته تحت‌تأثیر افکاری صبر دارد که از وجودشان بی‌خبر استدر چه سنی زیاد از قدیم خوش‌بین هستیم؟زوم‌اپ: AirPano City Book؛ اپلیکیشن زیبای تیشه مجازی