تلفن پاناسونیک

اگرچه شروع ویدئوی ذیل با شوخی و شوخ طبعی آمیخته است اما موضوعی بسیار تحرک دهنده از تأثیر وجود گرد غبار روی حسگر دوربین را به نمایش می گذارد. تمیز کردن حسگر دوربین، با روش هایی که درون دنباله شرح داده می شود متجاوز سهل است.

حسگر یکی از قطعات گرانبها ارج دوربین است. چنانچه به توانایی خود برای نظیف کردن آن اطمینان کامل ندارید یا دل تان می لرزد و حساسیت می کنید که ممکن است بوسیله آن آسیب وارد کنید، به هیچگاه عنوان کار بزرگ نکنید و برای تمیز کردن حسگر ، دستگاه خویشتن را به شخص یا همدستی مجاز و صنف ای بسپارید.

نظیف کردن حسگر چندان ابدار نیست و شاید لازم باشد تا هر عکاس صنف ای نحوه ی ایفا آن را یاد داشته باشد. لذا برای درک بهتر این موضوع حتما ویدئو را نگاه کنید که قاعده های نظریه نظافت حسگر را نشان می دهد.

وقتی روی حسگر دوربین گرد و غبار بنشیند، معمولا درون عکس به این شکل دیده می شود:



با انجام این آزمایش میسر می توانید مخبر شوید که روی حسگر دوربین شما گرد و غبار وجود دارد یا خیر:

۱ـ دیافراگم دوربین را تا جایی که امکان دارد پایین بیاورید، مثلا روی f/11 راحتی دهید.

۲ـ ایزورا نیز تا قطع امکان روی پایین ترین مقدار انتظام کنید.

۳ـ حال یک سوژه ی ظاهر را تفویض کنید. به نشانی مثال می توانید از صفحه ی رایانه و صفحه ی گوگل که خالی و سفید باشد یا حتی درون روز از کرسی بدون ابر کاربرد کنید.

۴ـ از سوژه ای که انتخاب کرده اید عکس بگیرید و عکس را درون پروگرام ی لایت روم (Lightroom) یا فتوشاپ باز کنید و آن را با دقت نگاه کنید.

۵ـ وقتی عکس مدنظر را داخل برنامه لایت روم باز کردید، روی وسایل Spot Healing درون جزء Develop کلیک کنید و سپس تیک مربع عبارت: «Visualize Spots» را در پایین ورقه عرشه عکس خود بزنید، نقاطی که روی حسگر دوربین دارای گرد و غبار هستند، سفید به رویت می رسند.اسباب مورد نیاز

بخاطر مبرا کردن حسگر دوربین، معمولا این سه اسباب مورد نیاز است:

۱. یک دمنده ی فضا حرفه ای برای این کار نیاز دارید. 

۲. یک بطری کوچک منی تمیز کننده ی مخصوص حسگر که می تواند تمیز کننده ی مایع Eclipse ساخت شرکت فتوسل «Photosol» یا دیگر مشارکت های معتبر باشد.

۳. سواب (پارو) حسگر. سواب های حسگر بیش اساسی هستند. اندازه مورد احتیاج شما به نوع دوربینی که پاکیزه می کنید بستگی دارد. برای حسگرهای کراپ شده از برند فوجی فیلم ( همان طور که داخل ویدئو نیز به آن اشاره می شود) سواب سایز ۲ نیاز است. همچنین، می توان ازطریق وب سایت سازنده ی سواب، معادل ی برقرار سواب رای برند مخصوص دوربین تجسس کرد. درمورد برند سازنده ی سواب نیز می توان از محصولات همکاری های معتبر استفاده کرد.

قبل از اول به پاکدامن کردن حسگر باید مکان مناسبی را برای این کار بیابید که علاوه بر داشتن نور کافی، بدون از هرگونه گرد و غبار و ذرات معلق داخل هوا باشد و طولانی ابزارهای لازم را نیز مجهز و آماده کرده باشید. این مکان می تواند آشپزخانه یا درون حمام باشد. سواب را با لول مستقیم روی حسگر دوربین بکشید، البته لازم ازاله نگران آسیب دیدن حسگر باشید از طرف یک خرده تیغ دار کردن جلو حسگر گمارش شده که مانع برخورد سواپ با حسگر می شود.

اگر دوربین نوسان گیر داخلی (IBIS) دارد، به این نکات توجه کنید

این مورد خیلی رادیکال است. اگر دوربین شما دارای سیستم تثبیت تصویر داخلی باشد، سپرده به نوع ساخت، مدل و... باید مراحل دیگری را دنبال کنید. بوسیله عنوان یک قانون کلی، باید در خلال مبرا کردن حسگر، از حرکت اجزای مکانیکی تثبیت کننده ی داخلی تصویر جلوگیری کرد.

هر برندی از دوربین، برای معقول کردن تثبیت کننده ی تصویر و «قفل کردن» حسگر درون حین تمیز کردن، مراحل متفاوتی دارد. فداکار از دوربین ها ممکن است درون هنگام مبرا کردن حسگر نیاز به روشن ماندن داشته باشند اما درون برخی از برندهای دیگر، دوربین باید خاموش باشد. باز هم تأکید می شود که از این وارسی و انجام مراحل دیگری که لازم است قبل از پاکیزه کردن حسگر دوربینی که استقرار کننده تصویر تویی دارد، سرسری رد نشوید. اگر باز تیمار اندکی شک دارید که نمی توانید به عطا از عهده ی این کار برآیید تکاپو کنید این کار را به شخصی کاردان بسپارید. همچنین، کاملا دقت داشته باشید که داخل طی نظافت حسگر، به هیچ نشانی بوسیله طور تصادفی با اجزای گاراژ شاتر دوربین تماس ایجاد نشود.

تمیز کردن واقعی

قبل از اینکه کار تمیز کردن حسگر را مطلع کنید، دوربین را خاموش کرده و لنز را بردارید. البته درباره ی دوربین هایی که تثبیت کننده ی شمایل دارند، شاید لازم باشد که دوربین را روشن بگذارید. حواس تان را کاملا جمع کنید که مطابق با دستورالعمل هایی که برای دوربین شما توصیه شده، انجام کنید.

این ویدئو منزه کردن واقعی را نشان می دهد اما به نشانی یک دستورالعمل کلی، پس از برج حمل لنز، ابتدا باید انگشت شست خود را در اطراف محور لنز بکشید و آن ملک را پاک کنید بجهت نباید پس از تمیز کردن شیشه ی جلو حسگر، گرد و غبار یا مواد زاید روی آن بریزد. اگر پس از پاکیزه کردن قسمت محور ی لنز، انگشت شست شما کثیف شود، این مأموریت را بوسیله خوبی انجام داده اید!

برای نظیف کردن از سواب های یکبار مصرف استفاده کنید و توجه داشته باشید که از هر سواب زیاد از یک بار کاربرد نکنید. دقت کنید که قطره ی تمیز کننده را همچنین باید روی لبه های سواب اضافه کنید نه روی حسگر.



در هنگام ریختن جرعه روی سواب حواس تان باشد تا این کار را درون فضای بالای دوربین انجام ندهید زیرا امکان دارد که بوسیله طور شیفته درون حسگر بریزد. بخاطر افشاندن قطره روی سواب، ابتدا یکی دو قطره به یک لبه ی سواب بریزید و سپس سواب را بچرخانید و همین امر را روی لبه ی سمت دیگر آن اجرا دهید. توجه داشته باشید که بسیار از یکی دو قطره کاربرد نکنید.

به محض اینکه جرعه را روی لبه های سواب ریختید، کار نظیف کردن حسگر را مقدمه کنید زیرا این جرعه بوسیله سرعت تبخیر می شود. ابتدا سواب را روی حسگر از یک جهت بوسیله سوی دیگر بکشید و پس ازآن سواب را برگردانید و از همان سو، مسیری را که آمده اید برگردید تا به نقطه ی ابتدا برسید و سپس سواب را مستقیما بردارید. درصورتی که می خواهید حسگر دوربین مجهز بوسیله استقرار کننده ی تمثال را مبرا کنید تلاش کنید هنگام کشیدن سواب فشار کمتری هوشیار کنید تا قطعات گاراژ تثبیت کننده ی تصویر داخلی دچار آسیب دیدگی نشوند. بخاطر درک بهتر این تکنیک، مرحله دیگر ویدئو را با دقت نگاه کنید.

پس از اتمام این کار حسگر دوربین را دوباره با دمنده حرفه ای باد بگیرید و موقت لنز یا درپوش آن را دوباره روی دوربین قرار دهید. اکنون حکم شما تمام است! حالا مقدور است خویش داشته باشید عکس دیگری بگیرید تا نتیجه ی فرمان را مشاهده کنید. عکس جدید را نیز را تو لایت روم باز کنید و آن را با اولین عکس قبل از پاکدامن کردن مقایسه کنید تا ببینید چه تفاوتی را مشاهده می کنید.مقاله های مرتبط:مانیتور و صفحه ارائه تلویزیون را با چند روش میسر تمیز کنیدبا پاک کننده Canless Hurricane کیبورد خود را به سادگی و به نیکوترین لباس تمیز کنید

در بدترین حالت، ممکن است لازم باشد تا بخاطر دومین بار حسگر را نظیف کنید. فراموش نکنید که سواب هایی را که یکبار استفاده می کنید، دور بریزید و به هیچ عنوان از آن ها مکرر استعمال نکنید. چنانچه احساس کردید که باید مکرر حسگر را نظافت کنید، از یک سواب جدید دیگر استعمال کنید.

اکنون که حسگر برای بار دوم تمیز شده، دیگر باید کار بوسیله نواخت ادا شده باشد. حال می توانید به خودتان یک تبریک جانانه بگویید و کارتان را تحسین کنید. آنقدرها غصه که فکر می کردید رقیق نبود! البته توجه داشته باشید که هرگز و به هیچ نشانی حسگر دوربین را لمس نکنید بجهت همان طور که در ویدئو مشاهده کردید چنین حماقتی فقط از دست یک یوتیوبر دیوانه برمی آید و بس!

در پایان، یکبار دیگر تأکید می شود چنانچه از ادا این کار یک ذره اندوه دل تان می لرزد و به توانایی خود شک دارید، از انجام آن صرف کردن نظر کنید و از تعمیرکار حرفه ای دستیار بگیرید. پس از نظافت حسگر مقدور است حکم شما با موفقیت همراه باشد و حسگرهای دوربین شما قدیم تابان و شفاف باشند. موفق باشید و همواره نوبت با شما یار باد!

شما از چه لم و تدبیری برای تمیز کردن حسگر دوربین استفاده می کنید؟ چه مواد منزه کننده و دستگاه دمنده ای را پیشنهاد می کنید؟ تجربه ی خویشتن را با ما و دیگر کاربران زومیتدرمیان بگذارید.بیشتر بخوانید:۳۰ عکس خنده دار از رفتار حیوانات وجود وحشنتایج تست اولیه: دمای زیاد بالای ماژول ذهن PS5 تو استعمال سنگیناظهارنظر خالق لینوکس درمورد مک های جدید مهیا به پردازنده M1نیکون کلاس آموزش عکاسی رایگان برگزار می کندTSMC تولید متراکم تراش های ۲ نانومتری را از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد کرد
  • ۹۹/۰۹/۰۸

نظرات (۱)

  • ناجی سافت
  • وقتش رسیده که خودت مدیر کسب و کارت باشی
    ناجی سافت ، تنها ارائه دهنده راهکارهای هوشمند بین المللی در ایران
    - طراحی وبسایت های هوشمند شخصی ، فروشگاهی
    - طراحی اپلیکیشن های پیشرو با قابلیت نصب برروی تمام سیستم های عامل
    (بدون تاثیرپذیری از تحریم)
    - ارائه راهکارهای فروش انلاین و دیجیتال مارکتینگ
    - اموزش زبان های برنامه نویسی به صورت پروژه محور
    در کنار شما هستیم

    https://najisoftco.com

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی