تلفن پاناسونیک

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، روزهای سرد و پاییزی تهران که علاوه کنار برف و سرما، آلودگی هوا و نبود یا کمبود فیلم های سینمایی حوزه کودک، گزینه های انتخاب سرگرمی خانواده ها را تقلیل داده است، تالار های نمایش کودک و نوجوان، همچنان گرم و پرمخاطب است.
  سفر پرماجرای کشتی نوح



نمایش اسطوره های سفر پرماجرای کشتی نوح که تصنیف یک امر گروهی است و «مریم معترف» آن  را کارگردانی کرده است برگرفته از ادبیات کشتی جناب نوح و سفری است که همراه حیوانات و موجودات زنده ادا می شود. این نمایش مفاهیم مختلفی را با محوریت قصص مذهبی برای کودکان و نوجوانان بوسیله ایفا تو می آورد. رده سنی این نمایش برای کودکان ۵ سال بوسیله رفعت است.
بازیگران این ارائه «مسعود پورجمشید»، «منا شمس الدینی»، «مجتبی گوهرخای»، «علی بیک محمدی»، «شهرام نجاتی، «میثم یوسفی» از  ۲۲ آبان تا ۱ دی زمانه ۱۹ به مدت ۱ زمانه در سالن گلستان مجلس تحصیل فکری کودکان و نوجوانان در حال اجراست.   کدوی قلقله عیال 



نمایش «کدو قلقله زن» به نویسندگی و کارگردانی «مهرداد مصلحی» از تولیدکنندگان نام آشنای تماشاخانه بچه از ۱۸ مهر تا ۱ آذر داخل مرکز تئاتر توانش داخل حال اجراست. این نمایش که مدت زمان اجرای آن ۵۰ دقیقه است با ترکیب موزیک و اسطوره گویی، شعر کلاسیک ایرانی را روایت می کند؛ پیرزنی که درون روستای دیگری عمر می بطی ء و برای رفتن بوسیله مهمانی از راه بیشه با حیواناتی علنی شود و سعی می کند با ترفندهای متنوع از مشت آنها بگریزد اما داخل گونه بازگشت...

مصلحی داخل این ارائه تلاش کرده با اجرایی جذاب ارتباط معاشرت با کودکان نشسته در سالن بگیرد. تو صحنه هایی از این نمایش، گرگ سیاه سربتو به طرف کودکان می جوی تا با حرف زدن با آنها لحظاتی داغ کردن یا شدن بیافریند اما همین موضوع می تواند تقطه ضعفی باشد برای نمایشی که در پوستر آن هیچ اطلاعاتی از رده سنی مخاطب ارائه نیامده است. به دیدن می رسد این فرم ارتکاب برای کودکان صغیر فراهم داخل تالار  امتحان دلچسبی نباشد. «صدا فرمانی»، «مهرداد مصلحی»، «آمسنا حاجی آبادی»، «نیلوفر کمپانی» و «مژگان شرطی» از بازیگران این عرضه هستند. یک کنسرت عروسکی از خبرگزاری پچ پچ



نمایش «پچ پچ های خبرگزاری پچ پچ» نمایش موزیکالی است به نویسندگی و کارگردانی «اکرم ابولمعالی» با محور عروسک گردانی که در آن کنسرتی از لفظ عروسک های روی عریضی برگزار می شود. به گفته کارگردان اثر، این عرضه با وجود اینکه مختص گروه سنی صغیر و نوجوان است اما خردسالان هم از ریتم و موسیقی و حرکات موزونی که تو صحنه جاری است لذت می برند و می توانند درون بر خانواده اوقات مفرحی را بگذرانند.

قانون اجرا و فرم عروسک گردانی تو این عرضه متفاوت و جذاب است و بخاطر اجرای موسیقی های کنسرت از قاعده «پلی بک» کاربرد شده. همچنین سرایش شعرها بیشتر با مضامین فکر کردن و انگاشتن به خود است. در واقع تسلط خودیابی و ساختن دامنه به دامنه احترام ثانیه از ویژگی های بارز سرود های برگزیده این کنسرت ارائه است. این نمایش از  ۸ آبان تا ۸ آذر درون فرهنگسرای ابن سینا با ورزش «فاطمه امیری»، «لیلا بیگوند»، «حنا بیگوند»، «مریم پناه نجات»، «مینا پناه استخلاص»، «روشنک حاجی زاده»، «رکسانا حاجی زاده»، «غزاله صباغی»، «درناکمالو»، «غزاله محتشم» در حال اجراست. بازیگران نوجوان این ارائه «امیر رضا اکبری»، «معتقد بیگدلی»، «یاسین رشیدی» و «امیر حسین سهرابی» بوسیله لیفای نقش می پردازند. یک بلیط و ۲ نمایش

نمایش های «یک روز و دو فصل» و «هدیه کوچولو» نوشته «نوشین سیفی» و «رامین عتیق» و به کارگردانی «رامین عتیق» ۲ عرضه کوتاه از کمپانی تئاتر سایه است که به صورت اپیزودیک و تبدیل صحنه انجام می شود. گروه تئاتر سایه که اجرای پرمخاطب نمایش «موش تا موش» را بی آرامی طی فروردین امسال در کارنامه خود دارد این بار به سراغ افسانه های کهن ایرانی رفته است. شعر نمایش یک روز و دوفصل بر مبنا رمان قدیمی ننه برد و عمونوروز بازنویسی شده که با محور اسباب بازی گردانی و افسانه گویی ارتکاب می شود.

ادبیات درباره روزی است که  ننه برد هوشیار می ماند تا عمو نوروز را ببیند و تلاقی زمستان و بهار، ماجراهایی را داخل وفاق صمیمانه این دو نفر نما می زند. به رویت می رسد اسباب بازی های کوچک داخل متن دکور میسر صحنه از جمله مواردی است که جاذبه های نمایشی داستان را بخاطر کودکان، به ویژه طیف سنی خردسال کم می نرم. علاوه بر این، دیدن عروسک ها و شنیدن قصه از زبان عروسک گردانان، برای کودکان دور از صحنه، دشوار و گاه کوفته کننده می شود.

در عرضه «سوغات کوچولو» که با همان فرم عروسک گردانی عمل می شود یک موجود کوچولو تصمیم دارد با هدیه ای مادرش را خوشدل نرم. اما سردرگم مانده و نمی داند چه چیز اورا از صمیم بیرونی بشاش می کند. او بخاطر پیدا کردن این تحفه سفری را آغاز می نرم و تو این سیر اتفاقات بسیاری برایش می افتد. تو این اپیزود نمایشی، عروسک صامت و صدای راوی، افسانه را از تعبیر این موجود کوچولو روایت می کند. این ۲ عرضه عروسکی که ویژه خردسالان ۳ تا ۷ سال است  از  ۸ آبان تا ۳۰ آذر داخل سالن گلستان حلقه فراگیری فکری کودکان و نوجوانان، ساعت ۱۷ به مدت  ۴۵ دقیقه داخل حال اجراست. «قصه یک دژ یخی»



نمایش «قصه یک قصر یخی» تیمار که به نویسندگی و کارگردانی «شیما لطیفی» از ۲۰ مهربانی تا ۳۰ آبان، در خانه ارسی استاد عزت الله انتظامی درون حال اجراست درباره آمدن زمستان و بهار است. این نمایش موزیکال که تو مزمت حسادت و تعریف نرمی است ماجرای کلاغی را روایت می درنگ که از آمدن بهار نگران است و مادام سرما را راضی می بطی ء که مادام بهار را بوسیله رویا ببرند تا همیشه برد و برف پیاده شدن روی زمین بماند.

قارقاری بخاطر خانم بهار نامه ای می نویسد و این نامه، اتفاقاتی را رقم می زند. این نمایش که برای رده های سنی خردسال، نوزاد و نوجوان، مناسب نشانی شده با توجه به حال و هوای این گسستگی و بارش برف و باران با استقبال خوبی از لفظ مهد کودک ها و مدارس مواجه شده است. در این نمایش که هر روز ساعت ۱۷ و به مدت ۵۰ دقیقه در حال اجراست «محمد شهر»، «فرهاد قدیم خانی»، «فرشته صفری» و «شیما لطیفی» بوسیله ایفای نقش می پردازند.
  • ۹۸/۰۹/۰۱

نظرات (۲)

  • رضا باقری
  • سلام عرض ادب

    وب سایت خوبی دارید خوشحال میشم یه سری هم به با بزنید

    😍

  • دانیال طاهری فر
  • کلا در زمینه ی کودک خلاء بزرگی احساس میشه و کلی جای کار داریم. .. 

    چه عروسک ، چه انیمیشن چه فیلم و سریال ... 

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی