تلفن پاناسونیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «برایان هوک» نماینده دولت آمریکا در امور ایران ضمن تکرار مواضع واشنگتن درباره آزادی «ژیو وانگ» اهل آمریکایی از ایران و همچنین ناآرامی ها درون این ملک پس از افزودن بهای بنزین، درخواست گفت وگوی کنسولی با ایران را مطرح کرده است.

این مقام آمریکایی که پیش از این بارها تو حمایت از اغتشاشگران در ایران و ناآرامی های اخیر درون این کشور موضعگیری کرده است، در مصاحبه با «ان جای پا آر» (رادیو ملی آمریکا) غصه اتهام های تندی به جمهوری اسلامی ایران خورده است.

پلیس ویژه واشنگتن در امور ایران درون پاسخ به سوالی درباره آزادی «ژیو وانگ» تبعه آمریکایی از ایران که به همزمان با آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» استاد دانشگاه و پژوهشگر ایرانی از آمریکا رخساره گرفت، گفت: «غلام با (ژیو وانگ) در زوریخ و داخل چارچوب معاوضه زندانیان ملاقات کردم. مقام های سوئیس که شرکای زبر العاده ما بوده اند، توانستند تبادل را نظری کنند».

صندوق ان پی آر با پیمانه صحبت های برایان هوک و برای روشن کردن مخاطبان آمریکایی برنامه خود گفت: «آنها (سوئیسی ها) میانجیگران ایالات متحده با ایران هستند».

هوک در پاسخ به این اظهارنظر بوسیله جبران لفاظی میوه ایران پرداخت و گفت: «بله ما روابط دیپلماتیک با رژیم (ایران) نداریم و الان بخاطر ۴۰ سال است که اینطور است و سوئیس به عنوان حافظ منافع ما (در ایران) شناخته شده است». برایان هوک و ژیو وانگ بعد از آزادی او از ایران

نماینده اختصاص آمریکا داخل امور ایران افزود: «فرستاده سوئیس تو ایران بوسیله نعوظ مرتب ژیو وانگ را دیدار می کرد و طی چند هفته گذشته من با او درباره بازگرداندن ژیو وانگ به ملک مذاکره و حکم کرده بودم».

صندوق رادیو ملی آمریکا در قدری از این مصاحبه بوسیله پیام توئیتری محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره آمادگی کامل این کشور برای مبادله جامع زندانیان با آمریکا رمز کرد کرد و پرسید: «آمریکایی هایی بیشتری (در ایران حبس) هستند و ایرانی هایی هم در زندان های آمریکا زندانی هستند. آیا شما می توانید عاری اینکه ایران را به زندانی کردن تعداد بیشتری از آمریکایی ها تشویق بکنید، تبادل زندانیان رخ دهید؟»

هوک در جواب گفت: «این یک پرسیدن خیلی خوب است. به نظر من این تبادل زندانیان (آزادی وانگ و سلیمانی) ثابت می یواش که ما با هم می توانیم بوسیله یک ارامش برسیم. گفت وگوها و همچنین کارهای پشتیبانی (بخاطر آزادی این دو زندانی) هنگفت خوب پیش رفت به همین فکر ما امیدواریم که این نمایانگر اولین شلنگ برای مذاکرات بین ایالات متحده و ایران باشد تا همه آمریکایی هایی که هنوز در ایران زندانی هستند، آزاد شوند».

به ادعای این مقام آمریکایی، «آنها (زندانیان آمریکایی داخل ایران) بی گناه هستند و باید فورا آزاد شوند. رژیم ایران بوسیله طور مکرر به دلیل دربند افرادی از قبیل ژیو وانگ توسط شورای حقوق بشر راه اندازی ملل محکوم شده است».

وی مدعی شد: «آنچه که ما درباره این قضیه (آزادی وانگ) قادر به انجامش بودیم آن حیات که بدون دادن پولی، برج حمل بایکوت و تغییر سیاستگذاری مان، یک آمریکایی را آزاد کردیم».

هوک فوری بعد از این جمله افزود: «غلام قصد دارم  عاشق گفت وگوی کنسولی با ایرانی ها شوم تا ما بتوانیم بقیه آمریکایی های را (از زندان در ایران) خارج کنیم البته این یک واقعا این یک موضوع مرتبط با ایرانی ها است اما ما آمادگی داریم و امیدوار هستیم».

این اظهارات تو حالی مطرح شده که پیش از این شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، از موضع ایران در قبال آزادی ژیو وانگ سپاس کرده بود.
  • ۹۸/۰۹/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی