تلفن پاناسونیک

وقوف:محسن زنگنه، مهتر کمیته اصلاح ساختار بودجه حلقه از نامه رئیس باشگاه به رئیس جمهور درباره بودجه خبر داد و گفت: در این نامه تأکید شده کمیسیون لایحه بودجه ۱۴۰۰ را عاری اصلاحات ساختاری نمی پذیرد. متن کامل نامه قالیباف به روحانی

نقد:ورای اینکه محتوای نامه محمدباقر قالیباف در مقام رئیس کمیسیون به حسن روحانی، مهتر جمهوری چه بوده و تا چه اندازه جماعت می تواند به لایحه پیشنهادی دولت در وابستگی با بودجه سال ۱۴۰۰دست رد بزند، ضرورت دارد نمایندگان مجلس بوسیله این واقعیت روشن و تجربه شده معلول ببرند که پیشنهاد لایحه بودجه براساس قانون اساسی ضایع بخت و رئیس جمهوری است و همین قاعده اساسی راست را برای مجلس قائل شده که این پیشنهاد را بپذیرد و با اصلاحاتی آن را پسند کند یا به کلیات آن جواب سلبی بدهد.

تجربه تاریخی باشگاه درون معاینه لوایح بودجه سنواتی نشان داده بودجه مطلوب محصول تعامل و حکم کارشناسی نصیب و قسمت و مشترک خواهد بود و چنانچه قرار کنار تقابل از سنخ اختلافات سیاسی باشد، کار روی زمین می ماند و آتش این فرق به چشم انسان می جوی.

شایسته است نمایندگان نخست باشند که ایرادها و خمیدگی های بودجه ای میوه یک سال و یک دولت حلق و عایق پا بر جا بر سر روش ارامش ساختار بودجه اعتیاد آن به درآمدهای نفتی است. چنانچه مجلس داعیه اصلاح ساختار بودجه دارد باید شفاف بگوید که حاضر است کدام ردیف و دستگاه بودجه بگیر را از فهرست دخل و خرج سالانه خارج یا بودجه اش را کم کند و بنیانی تر اینکه الگوی پایدارسازی منابع بودجه به شدت دستخوش کسری چیست؟

بودجه اگرچه یک جزوه با پیوست هاست اما سند دخل و نفقه یکساله طالع به عنوان نماد حاکمیت سیاسی است و خط و علامت کشیدن داخل سال عاقبت برای بودجه بخت نه منطقی است و نه در ادا بوسیله حاصل مطلوب قانونگذاران فعلی می انجامد. سازش ساختار بودجه یک ضرورت ملی است اما نه با شعار که با واقع دماغ مقدور خواهد بود. مراقب باشیم که بودجه ایران محصول شعارزدگی درون ادبیات اقتصادی ایران است، از کمال مطلوب دادن فاصله بگیرید و هشداری بدهید که بتوان آن را عملیاتی کرد.
  • ۹۹/۰۷/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی