تلفن پاناسونیک

رسانه های رسمی تو گزارشی اعلام کردند شبکه ی اینترنت ماهواره ای استارلینک (Starlink) اسپیس ایکس (SpaceX) به تازگی در آمریکا مورداستفاده فراغت پژمان است. بر اساس شنیده ها، دسته های نفوذ اضطراری ایالت واشینگتن خلال هفته های اخیر بخاطر اهدافی خاص از استارلینک بهره پژمان اند. این مقدماتی باری است که کاربرد ی رسمی از استارلینک، رسانه ای می شود.

خیل روستا واشینگتن که شامل واحد دسته های نفوذ کردن اضطراری غصه می شود تو اوایل ماه آگوست ۲۰۲۰ (اواسط مرداد ۱۳۹۹) فرایند استعمال از پایانه های خصوصی استارلینک را آغاز کرد تا بتواند سرویس اینترنت را به مناطقی که توسط آتش سوزی های عریض ویران شدند بیاورد. پایانه های موردبحث، مایه های کوچکی روی زمین هستند که بوسیله لباس بی سیم با ماهواره های استارلینک ربط برقرار می کنند.

گفته می شود گروه های تاثیر اضطراری خیل واشینگتن هفت پایانه ی اینترنتی دارند و توانسته اند آن ها را با توفیق داخل منطقه پیاده سازی کنند.ریچارد هال، مدیر بخش ارتباطات اضطراری تو دایره ی نظامی ایالت واشینگتن، دوشنبه ی گذشته در مصاحبه ای بوسیله وب سایت CNBC گفت: «تاکنون هیچ برگ ماهواره ای تاکتیکالی ندیده ام که بتوان آن را با این سرعت راه اندازی کرد. بوسیله علاوه هر تجهیزاتی که راه اندازی کرده ام، ازلحاظ سزاوار سرزنش اتکا بودن، به استارلینک نزدیک نمی شوند». 



استارلینک صیت پروژه ی عظیمی است که شرکت خصوصی اسپیس ایکس در آمریکا سال ها است روی آن کار می کند. اسپیس ایکس درون تلاش است با استارلینک شبکه ای عظیم و سراسری از اینترنت در سراسر جهان عرضه دهد. درواقع اسپیس ایکس می گوید به لطف ماهواره های استارلینک می قابلیت اینترنت پرسرعت را در تمامی نقاط کره ی زمین نمایش داد. البته موانع متعددی بخاطر راه اندازی تمام استارلینک بود دارد و استفاده از آن میسر نخواهد بود؛زومیت تو همین راستا مدتی پیش برای مشعشع سازی درباره ی استارلینک، مقاله ای تمهید کرد.

اسپیس ایکس گفته است نسخه ی کامل شبکه ی استارلینک دارای تقریبا ۱۲٬۰۰۰ ماهواره خواهد بود که درون مدار پایینی زمین گردش خواهند کرد. این یعنی ماهواره های استارلینک نسبت بوسیله ماهواره های مدلل زمینی، فاصله ی بسیار کمتری تا سطح زمین دارند.

ریچارد هال که واحد والا مدیریتش سابقه ی استعمال از دیگر سرویس های پهن باند را دارد می گوید: «واقعا نمی توان استارلینک را با شبکه های سنتی مقایسه کرد». ماهواره های مربوط به شبکه های سنتی در مدار زمین آهنگ (ژئوسَنکرون) یا مدارهای میانی قرار پژمرده اند. هال می گوید استارلینک به سادگی پهنای باند دوبرابر ارائه می دهد و تأخیرش زیاد از ۱۵۰ درصد کاهش پیدا می کند. او گفت با چشمان خودش دیده که تأخیر کمتر از ۳۰ میلی دم به رخساره مداوم توسط استارلینک ارائه شده است.

هال گفت در دیگر سرویس های سنتی، رویه اندازی یگانگی ماهواره ای به طور معمول بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بوسیله طول می انجامد و ادامه رحم: «سرویس های موردبحث سرعت و پهنای باند بسیار کمتری دارند و تأخیرشان بیش بیشتر است». هال در ادامه ی سخنان خود تأکید کرد که توانسته در عرض پنج تا ۱۰ دقیقه پایانه ی مربوط بوسیله استارلینک را طرز اندازی درنگ. او نیز گفت که راه اندازی پایانه ها بوسیله همکاری چند نفر احتیاج ندارد و صرفا توسط یک نفر قابل عمل است. هال می گوید بخاطر راه اندازی دیگر شبکه های سنتی به کامیون و تریلر و برگ دیگر احتیاج است.

هال که سال ها داخل این مرزوبوم تجربه دارد می گوید به دفعات برایش پیش آمده که برای برقراری اتصالی کم قیمت درون شبکه های سنتی بین چهار تا پنج ساعت وقت بگذارد. اگر مقایسه ای کوتاه اجرا دهید به وضوح می بینید که استارلینک چه مزیت های احسان بخاطر افرادی مثل هال دارد. کارخانه ی ترقی ی پروژه ی استارلینک اسپیس ایکس در ردموندِ واشینگتن داخل نزدیکی سیاتل قرار دارد. هال می گوید او و اعضای تیمش مذاکراتی اولیه با اسپیس ایکس انجام داده اند تا بتوانند دیدن این شرکت را به منظور نمایش ی اینترنت بخاطر مناطقی غیرشهری که راحتی نبود به این زودی ها اینترنت پهن باند شهود کنند، جلب کنند. 



تا به امروز اسپیس ایکس زیاد از ۷۰۰ ماهواره ی استارلینک را به مدار زمین قاصد است و این یعنی هنوز فاصله ی بسیار زیادی تا آغازبه کار استارلینک درون استاندارد جهانی ابدی مانده؛ ولی این تعداد ماهواره برای ارائه ی سرویس اینترنت درون برخی از مناطق آمریکا کافی هستند؛ به خصوص منطقه ی شمال غرب این کشور.

اسپیس ایکس رسما تأیید کرد نسخه ی محدود استارلینک را به صورت آزمایشی و خصوصی با کارمندان خود گونه اندازی کرده است تا مشکلات فعلی را از بین ببرد و به طی آغازبه فقره نسخه ی بتای عمومی، استارلینک کمترین مشکل مقدور را داشته باشد. گزارش ها اعلام می کنند اینترنت استارلینک در بتای مخصوص به سرعت دانلود بیش از ۱۰۰ مگابیت برثانیه دسترسی پیدا کرده است.

هال می گوید مقامات واشینگتن پس از آغاز گسترده ی آتش سوزی ها در ماه آگوست ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) و خلق آسیب های ضرب بار، بوسیله شکلی موکد تر دانا مناظره با اسپیس ایکس شدند در مدت می دانستند استارلینک می تواند راهکار زیاد مناسبی برای ارائه ی اینترنت تو مناطق ویران شده باشد. آتش سوزی ها به حدی متجاوز بودند که عملا نمی شد به هیچ وضع دیگری داخل آن مناطق به اینترنت هموار شد.

هال می گوید شخصا به مناطقی که دستخوش سوختگی قطعی شده بودند سفر و پایانه های استارلیک را تو آن مکان ها وضع اندازی کرد تا افرادی که دستخوش خسارت زیاد شده اند، از اینترنت برای پیگیری مطالب خود از شرکت های بیمه مصرف کنند. هال همچنین می گوید باتوجه بوسیله دنیاگیری ویروس کرونا و آغازبه کار مدارس به صورت آنلاین، اینترنت را دراختیار کودکان استراحت داده است تا آن ها بتوانند عادت کلاس درس حضور بی پرده کنند. هال می گوید استارلینک توانسته اوضاع را بوسیله شکلی محسوس متحول کند و مزیت های بسیار اضافی نمایش دهد.

آن طور که گزارش های مختلف اخبار می کنند نیروی آسمانی ایالات متحده نیز پیش زیرفون سابقه ی فقره با استارلینک را دارد.ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، دوشنبه ی گذشته به پیام سپاس مقامات واشینگتن برای همکاری استارلینک با این شهر پاسخ داد. ماسک گفت از اینکه اسپیس ایکس توانسته کمک درنگ خوشحال است و امتداد داد: «ما دسته های خاصیت اضطراری و مناطقی را که به اینترنت دسترسی ندارند تو تقدم قرار می دهیم».

ظاهرا اسپیس ایکس خیر تنها پایانه های بتا بلکه سری اول پایانه های تجاری و نهایی استارلینک را نیز دردسترس هال قرار داده است. هال گفت پایانه های موردبحث کیفیت عالی دارند و مقیاس های تجاری، اندکی زیباتر بوسیله دیدن می رسند. پایه ی پایانه ی موردبحث در اول توده ای جامد و گرد بود، اما اسپیس ایکس تصمیم گرفت آن را به سه پایه تحول دهد. هال می گوید استفاده از سه گانه محور باعث شده بتوان پایانه را بهتر نصب کرد. اسپیس ایکس به هال گفته حیات که پایانه باید روبه شمال فراغت گیرد و هیچگاه مانعی تو مسیرش وجود نداشته باشد. او می گوید گاهی اوقات مجبور شده پایانه ها را در جایی صبر دهد که موانع متعدد درون جلویشان قرار می گرفته، اما اینترنت استارلینک در هر صورت با سرعت بسیار خوب امر کرده است. 



شرکت دامن مدیریت ایلان ماسک به خانه دادن واشینگتن امکان می دهد که بدون پرداخت هیچ رویه هزینه ای از استارلینک مصرف کند. هال می گوید تاکنون هیچ بحثی درباره ی نفقه های زیرساخت های لازم برای راه اندازی استارلینک نیز انجام نشده است و همه چیز به صورت مجانی ارائه می شود. هال می گوید اسپیس ایکس استراتژی هوشمندانه ای در پیش خمود: «ایده ی حقیقی این است که اگر بوسیله اسپیس ایکس برای بلندمدت نیاز داشته باشیم، به میز مذاکره برمی گردیم و این موضوع را به بحث می گذاریم». هال می گوید او و سازمانی که درون آن فعالیت می بطی ء به شرکت با اسپیس ایکس دلبستگی مند هستند و می خواهند با این مشارکت مخبر مذاکرات شدید مرطوب شوند.مقاله های مرتبط:انتشار جزئیات نو از استارلینک اسپیس ایکس؛ تصاویر گیرنده کاربری و برنامه ارائه آزمایشیچرا اسپیس ایکس پروژه استارلینک را توسعه می دهد؟

او می گوید بخانه برگشتن واشینگتن می خواهد داخل زمانی نوک تیز تا جایی که می تواند پایانه های استارلینک را پیاده سازی درنگ و از آن جایی که چنین هدفی در سر می پروراند، بهتر است هرچه زودتر از هزینه ها باخبر باشد. او در ادامه ی سخنانش از علاقه ی دیگر نهادها بوسیله استارلینک معارفه انصاف و گفت تنها محدودیتی که حیات دارد این است که در خارج از منطقه ی خصیصه غرب ایالات متحده، نمی توانید داخل هر جایی که خواستید پایانه های استارلینک را قرار دهید؛ در مقابل هنوز تعداد ماهواره ها بخاطر پوشش مناطق موردبحث کافی نیستند.

هرچه زمان می گذرد اسپیس ایکس ماهواره های بیشتری را بوسیله مدار زمین می فرستند تا پوشش وسیع تری از استارلینک ارائه شود. اسپیس ایکس مدتی پیش اعلام کرد هر ماه ۱۲۰ ماهواره به همراه هزاران پایانه ی کوچک زمینی تولید می کند؛ مشتریان از این پایانه ها بخاطر اتصال به شبکه استعمال خواهند کرد. پس از آخر آزمایش بتای خصوصی، اسپیس ایکس بتای عمومی استارلینک را آغاز خواهد کرد. این همکاری در مجاهدت است تا پیش از خاتمه سال جاری میلادی درخت سرو تجاری استارلینک را در بخش شمالی آمریکا و مدخل جنوبی کانادا ارائه دهد.بیشتر بخوانید:هدیه ۲۰ گیگابایتی معلمان از جیب خودشان تأمین می شود؟یوتیوب قابلیت Community Contributions را حذف کردتوییتر بوسیله توسعه دهندگان خود نسبت به احتمال افشای اطلاعات محرمانه آن ها هشدار دادگوگل پشتیبانی از افزونه های پولی مرورگر کروم را راکد می کندنسخه لینوکس مایکروسافت اج بوسیله زودی منتشر می شود
  • ۹۹/۰۷/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی