تلفن پاناسونیک

گوگل و اپل هنگام سال ساری میلادی اقدامات جدیدی انجام داده اند که به گفته ی خودشان باعث می شود کاربران تا حد اضافی از جمع آوری داده هایشان توسط صدها شرکتی که مبتلا جمع کردن داده به خشکی امدن اساس رفتار در دنیای آنلاین هستند، در امان باشند. در این بین اقداماتی که اپل ادا داده، بیشتر داخل چشم بوده اند؛ به خصوص یکی از قوانین جدید اسلوب شده بخاطر سیستم عامل iOS 14 که البته از ابتدای سال آینده ی میلادی قهری می شود. درحالی که اپل و گوگل چنین رویکردی در پیش خمود اند، دیگر مشارکت ها به دنبال راه های جدیدی بوسیله قصد جمع آوری داده های بیشتر از کاربران هستند تا بتوانند تبلیغات را بوسیله شکلی هدفنمندتر برای آن ها به نمایش دربیاورند. 

در دی ماه سال گذشته وجود که گوگل اطلاع دادن کرد کوکی های متفرقه (شکننده پارتی) را از مرورگر کروم حذف می بطی ء تا شرکت های تبلیغاتی نتوانند به سادگی رفتار کاربران را تو دنیای وب پایش کنند. ناشران و تبلیغ دهندگان از کوکی به منظور گردآوری داده درمورد خرید، وب دایره وار و جست و جوی ما در فضای وب کاربرد می کنند و سپس پروفایل هایی اختصاصی بخاطر ما می سازند. این پروفایل ها که دراختیار باهم اتحاد کردن های تبلیغاتی قرار دارند کلکسیون ی گسترده ای از داده ها دربرگیرنده دیدگاه هایمان درون مملکت ی سیاست و سلامت، نحوه ی خرید کردن، نژاد، جنسیت و موارد مشابه را در بر دارند؛ این یعنی عملا پروفایلی که همدستی ها می سازند تمامی اطلاعات حیاتی ما را شامل می شود.

تو نظر داشته باشید که خویشتن گوگل هم داده های کاربران را به شکلی گسترده ازطریق سواری خیز و جو، جیمیل، یوتیوب و سرو های دیگرش جمع می درنگ. گوگل درکنار فیسبوک یکی از بزرگ ترین همدستی های جهان داخل حوزه ی تبلیغات است و از آن جایی که سرویس های متجاوز محبوبی با کاربران زیاد دارد، می تواند داده های مفرط جمع بطی ء و تبلیغات هدفمند بوسیله نمایش بگذارد. 

اپل گفته در iOS 14 قابلیتی حیات دارد که بخاطر صنعتی تبلیغات هدفمند بسیار آسیب رسان است؛ آن طور که اپل اعلام می کند، هنگام ورود بدوی بوسیله هر اپلیکیشن، پنجره ای شناکننده روی ورق معلوم می شود تا کاربر تفویض بطی ء که داده هایش در فضای وب رهگیری شوند یا خیر. طبیعتا با این دریچه ی شناور، کم کسی مهیا می شود اجازه ی پایش داده هایش را صادر کند. این اقدام اپل و دیگر اقداماتی که شرکت های متنوع ارتکاب داده اند، کار را بخاطر شرکت های تبلیغ دهنده بسیار ابکی می کند.

بااین حال چارلز منینگ، مدیرعامل پلتفرم تحلیلی Kochava، در اظهارنظر جالبی می گوید شریک شدن های بزرگ حوزه ی تبلیغات که داده های متجاوز اضافی از کاربران خود جمع آوری می کنند احتمالا قرار نیست از اتفاقات اخیر، بوسیله شکلی فاجعه آمیز متأثر شوند.  شریک هایی که در اثر جمع آوری داده از کاربران و گروه بندی این داده ها هستند، ظاهرا می خواهند سراغ اسباب جدید و عجیبی بروند: سیگنال های فیزیکی خودِ گوشی.

بی قراری بنیان گذار مؤسسه ی پژوهشی NumberEight می گوید با اقداماتی که اپل طی چند نفس اخیر ایفا داده، مردم نسبت به حریم مخصوص نگران تر شده اند تا کمتر کم مرگ کوکی فرا برسد. NumberEight استارتاپی در بریتانیا است که درون حوزه ی «هوش بنیان ای» فعالیت می یواش و می تواند اقدام کاربران را از حسگرهایی که در گوشی آن ها به کاررفته شناسایی کند.

حزن بنیان گذار NumberEight می گوید این استارتاپ نوعی نرم ادوات خاص دارد. این افزار می تواند بوسیله اپلیکیشن ها امکان دهد ازطریق حسگرهای به کاررفته تو گوشی، فعالیت های کاربر نظیر دویدن، نشستن، بودن تو نزدیکی پارک خواه موزه، رانندگی، دوچرخه موتور و... را شناسایی نرم. اکثر گوشی های هوشمند دارای فدایی برگ داخلی هستند تا بتوانند داده های حرکتی را ثبت کنند.

درگاه رهبر نما در گوشی هوشمند شما بوسیله لطف فدایی حسگرهای داخلی نظیر پیشدستی کردن سنج اتفاق می افتد؛ حسگر پیشدستی کردن سنج می تواند تشخیص دهد که شما به کدام سمت ایستاده اید. گوشی ها همچنین دارای حسگر مغناطیس سنج هستند که به داده های قطب های مغناطیسی وابسته است. این حسگرها به همراه چندین حسگر دیگر، باعث می شوند امکان استفاده از قابلیت هایی بسان Raise to Wake (معین شدن صفحه ی گوشی به هنگام برداشتن مایه) تو موبایل ها فراهم شود. یکی دیگر از کاربرد این حسگرها، چرخیدن محتوای بصری گوشی به حالت افقی خواه عمودی به هنگام چرخاندن خود گوشی است.

بی قراری مبنا گذار استارتاپ NumberEight اطلاعات زیادی درباره ی حسگرهای موجود در گوشی ها می داند، چون پیش تر با این حسگرها در شرکت های بلک بری و اپل امر کرده است. نسخه ی اولیه ی کند افزار NumberEight بوسیله منظور جمع آوری داده های سیر مورداستفاده قرار گرفت و روی کاربرانی داخل لندن آزمایش شد. این نرم ادوات می توانست با استفاده از حسگرهای گوشی امتیاز دهد کاربر داخل چه زمانی از اتوبوس خواه ترن خارج می شود.

همدستی هایی مثل NumberEight و Sentiance و Neura از داده های حسگرها به سرود گروه بندی کاربران استفاده می کنند. در این راه به جای خلق پروفایلی آنلاین برای کاربران (مثلا نمایان کردن اینکه کاربر این دستگاه زنی ۳۴ ساله است)، سرویسی ویژه می تواند تبلیغات را به شکلی خاص به نمایش بگذارد. بر بنیاد داده ی حسگرها کسانی که پس از ساعتی مشخص، گوشی را برمی دارند و بوسیله آن ها اصطلاحا Early Risers گفته می شود، وقوف می شوند تا تبلیغات مختص به خودشان برای سندیت به نمایش دربیاید (این تنها یکی از شهید ها است). بازخوردهایی که از حسگر به مشت می رسد رفتار کاربران را خبر می کند.

هم شالوده گذار NumberEight می گوید جمع آوری داده و ذخیره در قالب پروفایل باعث فراخوانی توجه نهادهای نظارتی شده و همین موضوع مشکلاتی در بنیاد ی تبلیغات ایجاد کرده، بااین حال روشی که آن ها در NumberEight بوسیله کار می بندند حریم مخصوص را نقض نمی یواش. سرویس هایی که متکی بر نرم افزار NumberEight هستند به جای دانستن نگرش عمر یا تمایلات شخصی هر فرد، اطلاعاتی را جمع آوری می کنند که حسگرهای حرکتی گوشی عرضه می دهند. بیشتر بخوانید:پرچمدار جدید وان پلاس به زودی ارائه می شودچیدمان دوربین پشتی گوشی های هواوی داخل آینده احتمالا مانند D-pad باشدپیش بینی آینده فناوری دوربین گوشی های هوشمند تو گفت وگو با مدیر سامسونگسامسونگ تو حال تاسیس یک سنسور سه مربوط باینده مدت پرواز بوسیله نام ISOCELL Vizion استخودنمایی گلکسی اس 20 FE در ویدیوی هندزآن
  • ۹۹/۰۶/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی