تلفن پاناسونیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی سرزمین و شوراهای مجلس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز یکشنبه ۱۶ شهریور این محفل با اعتراف اینکه در جلسه امروز این محفل گفت: در این جلسه طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات اربابی جمهوری تک معاینه صبر گرفت.

وی با بیان اینکه براساس این طرح در ماده ۳۵ قانون انتخابات تغییراتی صورت می گیرد و چندین بند به آن الحاق می شود افزود: تو سالیان گذشته گواه کاندیداتوری تعداد بالایی از افراد بودیم که ثبت صیت این افراد باعث وهن ترتیب مقدس جمهوری اسلامی شده وجود. 

سخنگوی مجلس امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: براساس تغییرات صورت گرفته در ضابطه انتخابات حداقل مدرک تحصیلی کاندیداها باید کارشناسی مبصر یا حد آن که به ثبوت وزارت علوم روان است، باشد و حداقل سن افراد ۴۵ و حداکثر آن ۷۰ سال درون هنگام ثبت شهرت و کاندیداتوری باشد. کاندیدا باید از مصونیت و توانایی جسمانی و قضیه برخوردار بوده و شرایط عدم محکومیت به جرایم اقتصادی، امن داخلی و خارجی، نافرمانی انتخاباتی، لیس بستگی به دسته های جاهل قانونی و عدم اعتیاد به مواد مخدر را داشه باشد.

وی با مداومت به خشکی امدن اینکه شعار از این طرح تسهیل فرآیند برگزاری انتخابات و تایید صلاحیت کاندیداها می باشد، تصریح کرد: براساس این طرح رجال سیاسی باید حداقل مجموعا دارای ۸ سال سابقه درون مناصب مقامات سیاسی موضوع بندهای الف تا ج ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری باشد. یعنی دارای ۸ سال سابقه به عنوان معاونان روسای قوای سه گانه، دبیران شورای عالی امنیت ملی و یا کنفرانس تشخیص مصلحت نظام، روسای بی مو بانک مرکزی و خواه دیوان محاسبات، استانداران شهرهای با جمعیت متجاوز از ۴ میلیون و یا شهرداران شهرهای با جمعیت زیاد از ۳ میلیون، روسای سازمان های نهادهای دولتی در سطح ملی، فرماندهان ممتاز نیروهای مسلح از رله سرلشگری به بالا و خواه روسای دانشگاه آزاد در سطح ملی باشند.

حدادی تاکید کرد: واقعی ترین تغییراتی که درون روال انتخابات بزرگواری جمهوری صورت می گیرد به ماده ۳۵ ضابطه بازمی گردد. براساس ماده ۳۵، رجال مذهبی و سیاسی ، ایرانی الاصل و تابع ایران، حسن سابقه، امانت و تقوا و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی از مواردی است که باید کاندیدا میلیونر باشد و تو این طرح شرایط اشتراکی کاندیدا نیز به طور پیدا تازگی تطویل داده شده است. براساس اصل ۱۱۰ سر نیز به صراحت بیان شده که ثبوت صلاحیت داوطلبان برعهده شورای نگهبان است.
  • ۹۹/۰۶/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی