تلفن پاناسونیک

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حسین مدرس خیابانیافزود: شرایط محیطی داخل اردیبهشت ماه با شرایط محیطی حالا کاملا متفاوت است.  ما آن زمان به موفقیت رسیدیم، آن موقع بخاطر ۲۵ هزار دستگاه خودرو، ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت معروفیت کردند اما هفته پیش برای ۱۵ هزار مایه خودرو ایران خودرو فقط ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام کردند. یعنی کاسب ها کمتر شده اند و قیمت ها پا بر جا برنده شده است.

وی عنوان کرد: قیمت ورق فولاد و مواد پتروشیمی بر زمینه قیمت بورس تعیین می شود که بر قیمت تمام شده خودرو تأثیرگذار است. در ذات حال پهلو احتکار خودرو در پارکینگ ها نیز نظارت شد. جمع این اقدامات باعث کاهش قیمت خودرو شد. این مسئله تا زمانی ادامه داشت که قیمت ارز تکان نخورده بود. زمان حال اقتصاد ناحیه جابه جا شده است، با شرایط آن روز، آن اقدامات خوب بود، اگر آن کارها انجام نمی شد زمان حال باید چه فقره می کردیم؟ هنوز بی قراری باید ۱۰ میلیون نفر برای ۳۰ هزاره خودرو ثبت صیت می کردند.

حامی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بها ارز حالا به ۱۸ هزار تومان رسا و چنانچه نرخ خودرو را با این نما مقایسه کنیم مشخص می شود که نرخ ها چقدر باید باشد.

وی داخل پاسخ بوسیله این پرسش که قیمت خودرو باید بوسیله جانب آزادسازی لول کند؟ گفت: با توجه بوسیله اینکه خودروسازان مبصر دارای شبکه منحصر هستند، آزادسازی قیمت خودرو تک التماس ما حلق. نمی گوییم که با این موضوع موافقیم یا مخالفیم، اما درخواست ما واقعی سازی مقدار خودرو است.

مدرس خیابانی تصریح کرد: در حال مهیا خودروسازان محصولاتشان را کوچکتر قیمت تمام شده عرضه می کنند. التماس ما این است که شورای رقابت، سازمان حسابرسی یا هر نهاد نظارتی، اسناد و مدارک خودروسازان را بررسی کنند و حداقل با ابتیاع با قیمت تمام شده موافقت کنند. نمی توان انتظار داشت که خودروسازان، خودرو تولید کنند و تیراژ را افزایش دهند اما محصولاتشان را کوچکتر مقدار تمام شده نمایش کنند. آزادسازی نرخ ها نه، ولی با اصلی شدن نرخ موافقیم و درخواست ما این است.

وی در پاسخ به این پرسش که پیش دماغ شما بخاطر بازار خودرو چیست؟ می توانید زمانی را اطلاع دادن کنید که مردم بدانند تا چه زمانی قیمت خودر تو بازار متعادل خواهد شد؟ تصریح کرد: می توانم بگویم آن اتفاقی که در خرداد ۹۹  بخاطر خودرو افتاد و افزایش مقدار غیر متعارف که نسبت بوسیله بقیه کالاها داشت، دیگر اتفاق نخواهد افتاد. اگر قناعت کشور تنظیم شود و نرخ همه کالاها متعادل شود، نرخ خودرو همچنین متعادل خواهد شد.

وی افزود: برای خودرو یک پیوستگی دیگری افتاده بود. عده ای سفته بازی و کاسبی می کردند، اکنون ما تقلا می کنیم مقدار اصلی را به کارخانه بدهیم. البته خودروساز همچنین مؤظف است با داخلی سازی، خرج های تولید را کاهش دهد، دارایی های جاهل مالی اش را بفروشد، باهم اتحاد کردن های یدکی را بفروشد. پرداختی های غیرمتعارف را قطع بطی ء و روزی وری خود را تکثیر دهد. خودروساز بی قراری باید ارزش تمام شده خودرو را کاهش دهد.

او عنوان کرد: بوسیله الزام معامله خودرو تو بازار، ۱۰ درصد والاتر از مقدار کارخانه اعتقادی ندارم. از بگیر و ببند، خودرو بیرون نمی آید بلکه عرضه باید اضافه یابد.

مدرس خیابانی متذکر شد: الان واردات متوقف است ولی مادام العمر که متوقف نیست، بالاخره خودروساز باید بتواند رقابت یواش. الان بهترین فرصت برای تایید خودروسازان است تا کیفیت تولیداتشان را افزایش دهند و یکروز وری خود را بالا ببرند، در فرصت تحریم باید خودروسازان ما روی پای خود بایستند. سال هاست خودروسازها به یک شمع تکیه داده اند، تا کی می خواهند مانند کودک تاتی تاتی کند؟ باید بزرگ شوند. طی دو سال اخیر که خودروسازان خارجی از ایران رفته اند، خودروسازان ما تقریباً هویت مستقلی محسوس کرده اند.
  • ۹۹/۰۵/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی