تلفن پاناسونیک

هرچند نمی توان دیجی رخت را بدوی فروشگاه آنلاینی خواند که داخل کشور فعالیت می کند، بوسیله جرئت می توان اسم بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین کشور را بوسیله آن اختصاص داد. دیجی کالا امروز بوسیله هلدینگی دگرگونی شده که کسب وکارهای مختلف داخل حوزه های مختلف پایین تر پرچم آن فعالیت می کنند. این فروشگاه از نخستین روزهای فعالیت خود، کاربران ایرانی را با مفاهیم جدیدی آشنا کرد و بوسیله نوعی هم گام با کاربرانی رشد کرد که طعم اینترنت پرسرعت را می چشیدند.

دیجی کالا از بهمن ۱۳۸۵ حکم خود را با قسمت قسمت کردن های محصولی موبایل و دوربین و لپ تاپ آغاز کرد؛ حال آنکه تنوع محصولی کالاهای عرضه شده در دیجی متاع داخل سال ۱۳۹۸ از مرز دومیلیون گذر کرده است. شاید بتوان عمده ترین و اصلی ترین دلیلی که باعث شده دیجی رخت به چنین تنوع عریض ای از کالاها دست یابد، مارکت پلیس یا بازارگاه نشانی کرد که اثرهای آن در برگ برگ گزارش سالیانه ی دیجی کالا پدیدار است.

پس از گذشت پنج سال از فعالیت دیجی رخت و با دخول به دهه ی ۱۳۹۰، زمزمه های سرمایه گذاری در دیجی کالا پای بازیگری بین المللی همچون نسپرس را برای تنخواه گذاری داخل این استارتاپ باز کرد؛ اما فعل و انفعلات سیاسی سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ باعث شد نسپرس نیز همچون بسیاری از باهم اتحاد کردن های بین المللی عطای جناب تو ایران را به لقایش ببخشد؛ اما دیجی لوازم تصرف وکاری ارزشمند بود که نهایتا با سرمایه گذاری سرآوا در سال ۱۳۹۱ وارد دورانی جدید شد.

مارکت پاسبان یا بازارگاه را باید حاصل ی رشدی خواند که پس از سرمایه گذاری تو دیجی کالا اتفاق افتاد؛ البته دیجی کالا در حالی مارکت پلیس را درون سال ۱۳۹۶ راه اندازی کرد که در سال ۱۳۹۳، دیگر بازیگر بزرگ حوزه ی استارتاپی کشور، فروشگاه اینترنتی بامیلو را با تمرکز روی مارکت نماینده گونه اندازی کرده بود. مقاله های مرتبط:رمان برند: دیجی کالا، الفبای موفقیت استارتاپی به زبان مادریگزارش سالیانه دیجی متاع چه تصویری از بازار خرده فروشی آنلاین ایران ترسیم می کند؟

حال با اغماض تقریبا زیاد از چهار سال از رویه اندازی مارکت پلیس، دیجی کالا تو حال نزدیک شدن به چشم اندازی است که برای این بخش درون نظر خمود شده بود. براساس گزارش سال ۱۳۹۸ دیجی کالا، این فروشگاه حزن اکنون میزبان بیش از ۶۱ هزاره فروشنده است که فاصله ی بخشی با چشم انداز ۱۰۰ هزار تولیدکننده و فروشنده ای دارد که مدیران دیجی کالا در سال ۱۳۹۶ ترسیم کرده بودند. عاری شک اضافه شدن مارکت پاسبان به کسب وکار تکه فروشی این فروشگاه، تأثیری عمیق پیاده شدن تنوع متاع و درآمد و رشد دیجی لوازم گذاشته است؛ هرچند نمی توان مشکلات پیش آمده برای این فروشگاه را نادیده گرفت. 

یکی از عوامل جالبی که دیجی کالا در گزارش خویشتن به آن اشاره کرده، قیمت رشد ممزوج سالانه ی ارزش سره ابتیاع ریالی کالاها است که بوسیله رخساره متوسط از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۸، ۱۰۶ درصد بوده است. این میزان رشد بدین مجرد است که قیمت خالص فروش ریالی دیجی متاع تو سال ۱۳۹۸، ۱۲۸ برابر سال ۱۳۹۱ بوده است. بوسیله طور حتم، می استعداد اضافه شدن مارکت پاسبان را ازجمله ی عوامل مهمی خواند که به این رشد منجر شده است؛ هرچند نباید از کاهش ارزش ریال دربرابر دلار بی خبر شد.



همان طورکه در بی پرده زیر مشاهده می کنید، با اضافه شدن مارکت پلیس، مقدار رشد تنوع کالایی در دیجی کالا شتاب گرفته است؛ به طوری که در سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ تنوع کالایی در دیجی کالا بسیار از دوبرابر افزایش محسوس کرده است. آمارهای پیشین نیز این موضوع را تأیید می کند؛ به گونه ای که برادران محمدی در دومین گردهمایی فروشندگان که داخل پاییز ۱۳۹۷ برگزار شد، اعلام کردند دیجی کالا تا پایان سال بوسیله لطف مارکت پلیس بوسیله تنوع یک میلیون کالا می رسد؛ حال آنکه دیجی کالا در گزارش سال ۱۳۹۸ خود از عرضه ی زیاد از ۲ میلیون و ۲۳۸ هزار کالا خبر داده است. 



تأثیرگذاری مارکت پلیس تو کسب وکار دیجی کالا فقط بوسیله رشد اعداد و ارقام میزان بیع محدود تراشیدن و رشد مارکت پاسبان باعث شده دیجی لوازم که فعالیت خود را با نمایش ی گروه های کالایی موبایل و دوربین و لپ تاپ آغاز کرده بود، رفته رفته مملکت ی فعالیت خرده فروشی خویشتن را تغییر دهد؛ به طوری که می نبوغ این تغییرات را داخل گزارش سال ۱۳۹۸ به صراحت دید. در سال ۱۳۹۳، دیجی کالا گروه های محصولی غیردیجیتال را همچنین اضافه کرد.

امروزه با نگاهی بوسیله سهم خرده فروشی دیجی لوازم از دسته های کالایی مختلف، متوجه می شویم استراتژی دیجی لوازم تغییر کرده است؛ به گونه ای که بیشترین سهم از خرده فروشی خود دیجی کالا به کالاهای تندمصرف ویژه یافته است. این تبدیل استراتژی را می توان علاوه کنار نمو مارکت پلیس، در ادغام روکولند همچنین جست وجو کرد. تو تیر ۱۳۹۷، دیجی لوازم رسما از ادغام روکولند در این فروشگاه شناسایی داد و درحال حاضر می توان اثر این موضوع را مشاهده کرد. 



دسته ی کالایی خوردنی و آشامیدنی نه تنها داخل تعداد، بلکه درون سودا ریالی نیز بیشترین سهم را در تکه فروشی دیجی لوازم ازآنِ خود کرده است. البته دسته ی محصولات دیجیتال ازنظر فروش ریالی پس از محصولات FMCG، همچنان رتبه ی دوم خرده فروشی دیجی لوازم را دراختیار دارند. درپیش اخذ این استراتژی با نگاهی به نمودار دامن معین خیس می شود. همان طورکه مشاهده می کنید، موادغذایی اعم از خشک و تازه درکنار محصولات بهداشت انفراد که جزو کالاهای تندمصرف به شمار می روند، ازجمله کالاهایی هستند که تقاضای زیادی برای آن ها وجود دارد.

برای بزرگ نمایی روی تصاویر کلیک کنید

ناگفته نماند باید بوسیله بحث رضایت از کالاهای فروخته شده نیز توجه کرد. همان طورکه داخل نمودار ادعا/رضایت مشاهده می کنید، تقریبا در پاره اساسی ی از کالاهای عرضه شده ی فروشندگان مارکت پلیس رضایت کمی بود دارد؛ حال آنکه محصولات ارائه شده ی تکه فروشی دیجی رخت با حیات تقاضای زیاد، مظفر شده اند رضایت خریداران را نیز جلب کنند. 

ترویج گزارش هفتگی ی دیجی رخت را باید گامی در دست خط فروزان سازی بیشتر به اراده ادخال به تالار بورس خواند. به طور حتم گزارش های آینده ی دیجی کالا درصورت ارائه ی نخستین در بورس دوست داشتنی مرطوب نیز خواهد شد؛ چراکه یکی از الزامات حضور تو بورس، انتشار گزارش های مالی است که قطعا ترکیب آن با گزارش های عملکرد این چنینی می تواند تصویری رک تر از بازار تکه فروشی ایران به مشت دهد که بزرگ ترین هنرپیشه آن دیجی متاع است. 

می توانید گزارش دیجی کالا را از اینجا دانلود کنید. بیشتر بخوانید:استعداد ویزیت درون منزل و مشاوره ی دامپزشکی به پزشکت اضافه شدابرینو از عاقبت فعالیت تصرف وکارش تا پایان مرداد ماه معارفه دادسامانه رادار ابرآروان با امکان دسترسی بوسیله سابقه ارتباطی دیتاسنترها به روز شدمبین نت راهکارهای اختصاصی ارتباط برای دورکاری به سازمان ها عرضه می کندهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [بوسیله روزرسانی: ۴ مرداد ۹۹]
  • ۹۹/۰۵/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی