تلفن پاناسونیک

آژانس بین المللی کارمایه (IEA) می گوید برآوردها تا پیش از وقوع همگی گیری کرونا حاکی از افزودن ۲ درصدی در حصه سرمایه گذاری ها بوده است؛ درحالی که امروزه برآوردهای فعلی از سقوط ۲۰ درصدی در این میدان وقوف می دهند. در این میان، بنزین های فسیلی ارشد ترین ضربه را امتحان خواهند کرد؛ بوسیله وضع ای که سرمایه گذاری تو بخش نفت با کمبود ۳۰ درصدی و در مدخل زغال عقل با سقوط ۱۵ درصدی مواجه خواهند شد. سرمایه گذاری در حوزه یانرژی های تجدیدپذیر نیز افت ۱۰ درصدی را امتحان می کند؛ درحالی که این رقم درنهایت تنها نیمی از کچل تنخواه ی موردنیاز برای مقابله با نزاع تغییرات اقلیمی خواهد وجود.

ازآنجاکه مسری ویروس کرونا جهت شده بسیاری از کشورها دادرسی های قرنطینه سازی را درون پیش بگیرند، این کاهش سرمایه گذاری ها در حصه انرژی با کاهش انتشار کربن در زمین همچنین همراه شده است. بااین حال، آژانس هشدار می دهد با انتها بحران کرونا، استفاده از سوخت های فسیلی و به دنبال آن، نمونه پراکندن دی اکسید کربن جهش بزرگی تجربه خواهد کرد.

یکی از دلایل این تحلیل آن است که گره و سایر کشورهای آسیایی در حال آماده سازی نسل جدیدی از نیروگاه های زغال سنگی برای آینده هستند. پیروز بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی، در مصاحبه با بی بی سی می گو ید: شاهد کاهشی تاریخی در میزان اشاعه کربن هستیم؛ اما تا زمانی که به بسته ی خلاصی اقتصادی بی عیب دست نیابیم، این امکان وجود دارد با صعود شدیدی داخل میزان ترویج مواجه شویم که این کاهش نشر امسال را بوسیله طاسی جبران کند. سقوط سال ۲۰۰۸-۲۰۰۹ را به یاد آورید. ما بلافاصله با کاهشی در نمونه ترویج کربن مواجه شدیم؛ اما پس از آن دوباره خیزشی رخ داد. باید از کتاب تدریس بگیریم.

نکته ی مهم این است که روند تأیید مجوز تأسیس نیروگاه های زغال سنگی در چین درون چارک شروع سال ۲۰۲۰ با سرعتی دوبرابر درمقایسه با بی مو سال ۲۰۱۹ پیش رفته است. کل سرمایه گذاری داخل جزء انرژی در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۴۰۰ میلیارد دلاری درمقایسه با انتظارات مواجه شده است و آژانس نیز بعید می داند منابع انرژی فعلی پاسخ گوی نیازهای ما در دوران بهبود وضعیت اقتصادی جهان باشند؛ چراکه پروژه های مرزوبوم ی صنایع انرژی با سرعت بسیار کُندی پیش می روند.

همچنین، گزارش می گوید کاهش فعلی در حجم تنخواه گذاری ازنظر ابعاد و سرعت نیز سرسام آور است و دلیل آن را تو تقاضای کم و نرخ مفت انرژی، به خاص نفت، جست وجو می بطی ء. دکتر بیرول می گوید: این هبوط تاریخی در تنخواه گذاری ها بوسیله شدت سراسیمه کننده است و در کوتاه مدت به معنای نابودی مشاغل و فرصت های اقتصادی و داخل بلندمدت به معنای افت منابع انرژی موردنیازمان پس از بهبود اوضاع اقتصادی داخل آینده خواهد حیات. همچنین، این کاهش در هزینه کرد می تواند با ریسک تضعیف جریان گذار به سامانه های انرژی معتمد همراه شود. کاهش تنخواه گذاری در تجدیدپذیرها

گزارش می گوید عواملی مشابه سقوط ادعا و قیمت کم ارزش و افزایش تعداد صورت شمار های صیقلی نشده باعث خواهد شد درآمد جزء کارمایه بخاطر دولت ها و صنایع در سال ۲۰۲۰ تا بیش از یک تریلیون دلار کاهش یابد.



پیروز بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی، درباره ی کاهش سرمایه گذاری ها در کارمایه ها پاک هشدار قسط. مقاله های مرتبط: قیمت سلبی نفت بوسیله چه معناست، چرا عارض عدالت و چه تبعاتی تو پی دارد؟ ۸ ایده بخاطر انقلاب علیه صنایع سوخت فسیلی

در این میان، نفت بیشترین نقش را در این سقوط تاریخی اجرا می بطی ء. گاز شیل که پیش نمدار گل سرسبد سرمایه گذاری ها در مدخل کارمایه به احصائیه می رفت، احتمالا با کمبود ۵۰ درصدی درمجموع سرمایه گذاری ، شاهد زیادترین میزان سقوط درون این بسرنوشت شوم دچار کردن خواهد بود. شرایط تنخواه گذاری های تجدیدپذیر اندکی بهتر است؛ولی به دیدن می رسد پروژه های نیروگاه های فتوولتائیک خانگی (روی دنبال کف اطاق ها) به شدت تحت تأثیر هیاهو جاری قرار گرفته است. سرمایه گذاری ها تو بهره وری انرژی نیز با افت ۱۰ تا ۱۵ درصدی، وضعیت مشابهی سایر بخش ها را امتحان کرده است.

سهم سرمایه گذاری های تجدیدپذیرها از کل سبد انرژی جهانی همچنین بسان سال های گذشته همچنان حدود یک سومین پایا مانده است. پیش بینی می شود این سهم درون سال ۲۰۲۰ بوسیله شکل تصادفی به ۴۰ درصد برسد؛ اما این رشد نسبی خواهد بود؛ چراکه سوخت های فسیلی به زودی تسهیم خویشتن را پس خواهند گرفت. دکتر بیرول می گوید:  تلاطم فعلی باعث کاهش انتشار کربن شده است؛ ولی این موضوع به دلایل کاذبی روی داده است. اگر می خواهیم به کاهش جماز درون انتشار جهانی دست یابیم، این موافقت باید درنتیجه ی رشدی سریع داخل تنخواه گذاری های بسرنوشت شوم دچار کردن کارمایه پاک رخساره دهد.

با اینکه قراردادهای احداث نیروگاه های زغال سنگی از سال ۲۰۱۵ با افتی ۸۰ درصدی مواجه شده اند، رشد جهانی صنعتی زغال حجر همچنان دنباله دارد. بیشتر بخوانید: گوگل قصد دارد از صنعتی نفت و گاز بور بگیرد تاسیس موتور جت مبتنی پیاده شدن پلاسمای محیط و بی احتیاج از سوخت فسیلی کارمایه زمین گرمایی تا چند سال می تواند جهان را تامین کند؟ مزارع جلبک دریایی؛ راهکاری بخاطر تولید انرژی زیستی از دل اقیانوس آلودگی هوا: دنیاگیری فروکشی که از هر ویروسی خطرناک تیز است
  • ۹۹/۰۳/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی