تلفن پاناسونیک

گپ کردن درباره مسائل مالی، بخاطر متعدد از ما سخت و بغرنج است. این وضعیت غریزی برای همگی افراد وجود دارد و موضوع عجیبی به شمار نمی آید. توجه بوسیله مسائل مالی وقتی به زندگی مشترک تو بین زوجین مربوط می شود، شکوه بیشتری پیدا می کند. اگر تا به حال از مصاحبت کردن با همسرتان درباره مسائل مالی طفره می رفته اید، خواه چنانچه از گفتن دیدگاه های مالی خویشتن به شریک عمر تان خجالت می کشیده اید، اکنون دیگر زمان آن فرا گویا است که برای فاتحه یک بحث صادقانه و جدی درباره تفکرات و شرایط مالی و اقتصادی آماده شوید.

حتما بخوانید:مدیریت خرج های روزمره با ۴ گامی که یخه تان را پر پول نگه می داردمدیریت مالی خانواده؛ چگونه پول هایمان را با حساب و تاریخ نفقه کنیم؟چرا مردان و زنان تصمیمات اقتصادی متفاوتی می گیرند؟

با نزدیک شدن به روزهای تابستان، شاهد تعداد اضافی از جوانانی هستیم که غرض می گیرند زندگی مشترک خود را مقدمه کنند. آغاز زندگی مشترک، معمولا همراه با خاطرات و لحظات خوش و به دور از نگرانی های مختلف است. اما نباید فراموش کنیم، که برای باقی ماندن این لحظات خوش داخل امتداد راه، نیاز به تحصیل احاطه های زندگی عروسی داریم.



یکی از مهارت های مهمی که در شروع زندگی مشترک باید به آن توجه کنیم، تسلط صحبت کردن درباره مسائل مالی و اقتصادی است. شاید اغلب ما در ابتدای زندگی مشترک، این تصور را داشته باشیم، که با شریک عمر مان نباید درباره مسائل مالی صحبتی کنیم و اگر درباره پول مذاکره کنیم، جلوه زشتی دارد. اما جالب است بدانید که عمر زوج های زیادی در دنیا، به خاطر همین موضوع به ظاهر میسر متلاشی شده است.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در عمر مشترک بین دو بی تا وجود دارد، توجه و تصمیم گیری درباره مسائل مالی است. به توصیه چوب بست درمانان و روانشناسان، هر دو فردی، پیش از زناشویی و باور کردن مسئولیت عمر مشترک، باید درباره پول و مسائل اقتصادی با یکدیگر مصاحبت کنند و با توافق هم، قوانین مالی مشخصی برای زندگی موجودی تدوین کنند. چرا باید درباره پول با همسرمان گفتگو کنیم؟



مشکلات مربوط به مسائل مالی در بین زوجین، معمولا آثار مخرب عمیقی روی روابط آن ها می گذارد. به همین دلیل، نپرداختن به آن و مشخص نکردن جنبه های متنوع آن تو ارتباط بین دو فرد، می تواند آسیب زننده باشد.

برای آنکه داخل آینده با مباحثه های دنباله دار و بی پایانی درباره پول و نحوه خرج کردن آن مواجه نشوید، بهتر است هر چه سریع نم با همسرتان درباره این موضوعات به نتیجه ای مشخص برسید.

گری کوییک، رییس مرکز دستور کار ریزی های مالی و مدیریت دارای فرانسیس کلارک درباره این موضوع می گوید: «گفتگو درباره مسائل مالی و پول با همسر، خیر تنها موضوع نابه هنجاری نیست، بلکه زیاد عاقلانه، آینده نگرانه و منطقی است. باور کنید، برای بحث درباره موضوع پول هیچ نگرانی و ترسی حیات ندارد.» چگونه سر بحث درباره پول را با همسرمان باز کنیم؟



گری کوییک امتداد می دهد: «بخاطر شروع صحبت درباره مسائل مالی، بهتر است با صحبت کردن درباره آرزوها و برنامه های خود مبدا کنید. از همسرتان درباره بلندپروازی ها و آرزوهایی که دارد بپرسید و با یکدیگر واقعیت های زندگی تان را معاینه کنید.

درباره صیقل صورت شمار ها، دسترسی های مالی خانوادگی، هزینه های ماهانه و سایر موارد بنیانی اینچنینی صحبت کنید. اگر وامی محزون اید، حتما شرایط تان را درباره چگونگی بازپرداخت آن به طور واضح و بدون رودربایستی تجسس کنید تا به ارامش برسید.»

درون واقع، بزرگ ترین مشکل که ها برای گفتگو کردن درباره پول، آن است که فکر می کنند، این صحبت ها می تواند طرف طبق شان را سراسیمه و اوقات تلخ بطی ء. براساس تحقیقات رخ پژمرده توسط بانک بریتانیایی لویدز، ۳۶ درصد از مردم خلال گپ کردن درباره مباحث مالی عاطفه نگرانی می کنند.

براساس یافته های این تحقیق، ۲۹ درصد از افراد، حیا می کشند که درباره پول و امور مالی با دیگران گپ کنند و ۱۸ درصد از آدم ها نیز، برای بیان وضعیت مالی شخصی خویشتن احساس شرم دارند. با توجه بوسیله آمار این تحقیق، این احساس شرم و عار برای صحبت درباره پول و مسائل مالی درون افراد زیر ۴۵ سال بسیار شدیدتر است. بهینه و مناسب ترین زمان برای صحبت درباره پول با همسرمان چه لمحه است؟



قطعا مقدمه گپ درباره مسائل مالی تو ابتدای ازدواج، می تواند زیاد دشوار باشد. کلیر پورتر، یکی از وکلا و مشاورین تیم حقوقی دنیلز SAS درباره این موضوع می گوید: «ابتدای وصلت و رفتن تو ذیل یک سقف، بهترین زمان بخاطر مطلع گفتگوهای قطعی درباره پول با همسرتان است.»

پورتر توضیح می دهد: «درباره تصمیم گیری های اساسی خود قرین خرید شریکی خانه، گرفتن بدهی ازدواج یا مسکن، شهود اعتبارات مالی و نپذیرفتن مسئولیت قرضه های مربوط به زندگی مشترک خود، در همان روزهای اول مصاحبت کنید. پیش از آنکه اولین سررسید پرداخت داد وامی که گرفته اید، فرا برسد و متوجه شوید که حساب مشترک تان خالی شده است، باید برنامه ریزی مالی خویشتن را معین کنید.»

فراموش نکنید، که افراد مختلف قوم در گرداگرد شما، نظرات مختلف و متفاوتی درباره مسائل مالی دارند. هر چند که مشورت کردن با آن ها درون این مورد، می تواند مفید باشد، اما شرایط امروز آن ها با شرایط شما متفاوت است. بنابراین بهتر است، دشواری بحث درباره پول با همسرتان را، شخصا برعهده بگیرید و به هیچ عنوان اجازه دخالت سایر افراد خانواده ها را در تک مسائل مالی زندگی دونفره تان ندهید. داخل مورد چه مواردی باید با همسرتان به سازش برسید؟



که های بالغ باید درباره پذیرفتن مسئولیت های اقتصادی با یکدیگر به تفاهم برسند. گفتگو درباره اینکه چه کسی مسئولیت پرداخت اقساط قرضه را دارد، چه کسی باید برای تعمیرات خانگی پول پس انداز کند، مخارج ماهانه ساختمانی برعهده کیست، چه کسی باید اجاره بهای ماهانه را صیقل کند و هزینه های مربوط بوسیله خودرو را چه کسی باید پرداخت کند، زیاد شکوه دارد.

چنانچه از نخست بخواهید نفقه ها را به صورت مدیریت شده و مجزا برعهده نگیرید، بهتر است یک حساب مشترک باز کنید و ماهانه سکه مشخصی را بوسیله آن احصائیه واریز کنید. البته باید برای این شمار یک دستور کار هویدا و قوانینی مشخص تدوین کنید تا داخل طول زندگی به خاطر کمبود سندیت غافلگیر نشوید. چگونه از بروز ناراحتی، طی مناظره درباره مسائل مالی جلوگیری کنیم؟



معمولا در بحث هایی که زوجین پهلو عادت مسائل مالی دارند، احساسات نقش پررنگی اجرا می کنند. داخل پروگرام ریزی های مالی زوج ها، اغلب یکی از طرفین، مسئولیت بالاتری را برای پرداخت بدهی ها برعهده می گیرد و همین موضوع باعث این احساس می شود، که او تصمیم گیرنده است.

بوسیله گفته پیتر سدینگتون، یکی از مشاوران مالی بانک بریتانیایی لویدز؛ خلال صحبت درباره مسائل مالی، باید بی طرفی و آرامش خود را حفظ کردن کنیم و همان قدری که به خودمان عبث می دهیم، برای حق و حقوق طرف برابر هم احترام قائل باشیم.

زوجین نباید درون مناظره های مالی خود از عبارت های انتقادی و هتک حرمت آمیز کاربرد کنند و فرد موافق را خارج از تیم مالی خودشان ببینند. آم ها باید با توافق یکدیگر، بوسیله نتیجه ای مشخص و کاربردی دست پیدا کنند.

صحبت صادقانه درباره مسائل مالی درون بین زوجین، می تواند دامنه مثبتی در جهت خلق کردن وابستگی ای بهتر و صمیمانه پر حرارت باشد. ولی بخاطر آنکه خراج مباحثه ها بوسیله ناکامی منجر نشود، بهتر است سیاست صحیحی را پیش بگیرید. مناظره های مالی با همسرمان را با چه سیاستی پیش ببریم؟



برای شروع صحبت درباره مسائل مالی با همسرتان، هر دوی شما، ابتدا باید فهرستی از بدهی ها و درآمدهای خود تهیه کنید. پس ازآن هر یک از شما، درباره آرزوهای آینده خویشتن و چیزهایی که دوست دارید در زندگی به مشت آورید، صحبت کنید. به این نظام در موقعیتی موافق و صمیمانه قرار می گیرید.

پس از این کار، درباره وضعیت مالی فعلی و واقعیت زندگی تان حرف بزنید. از نگرانی های تان درباره پول و شرایط زندگی بگویید و حرف های مشارکت زندگی تان را نیز داخل این باره خوب گوش دهید.

سپس پیشنهاد دهید، که برای ایجاد یک موقعیت عالی و قدرتمند مالی در آینده ای نه چندان دور، با یکدیگر برنامه ریزی کنید. در همه پروگرام هایی که می چینید، انعطاف پذیری را حفظ کنید و یک دستور کار جایگزین داشته باشید. به این ترتیب در صورت بروز مشکل یا شرایطی تصادفی شبیه بروز یک بیماری، دعوت شدن به یک مراسم بنیانی و سایر موارد مشابهی که برای تان هزینه های جدیدی ساختن می کند، می توانید جلوی بحث های احتمالی را بگیرید. در برنامه ریزی های مالی خود، قوانین را فراموش نکنید



برای آنکه تو زندگی مشترک خود از نظر مالی بوسیله بغرنج نخورید، بهتر است، از مقدمه با راهکارهای عرفی همه چیز را پیش ببرید. از قدیم گفته اند: «فقره از قرص کار کننده عیب نمی یواش» این یعنی، اگر درون ابتدا راحتی است اموال مشترکی بین شما و همسرتان حیات داشته باشد، حتما ثبت های قانونی را انجام دهید و بوسیله گفتگوی شفاهی اکتفا نکنید.

شرایط زندگی نرم شدن های زیادی دارد و مردم همچنین داخل شرایط مختلف، با خاصیت های و حالت های فکری مختلفی مواجه می شود. بنابراین بهتر است حتی با شریک شدن زندگی خود نیز، همگی مسائل مربوط به امور مالی و اقتصادی را به قیافه قانونی ثبت کنید.

متعدد از زوجین، تصور می کنند که رسیدگی قانونی به قراردادهای مالی، تنها برای افراد بسیار ثروتمند اهمیت دارد. اما جالب است بدانید، که با جستجو و ثبت قانونی تصمیمات و قراردادهای مالی خویشتن و همسرتان، تو آینده از بروز بسیاری مشکلات غیرقابل پیش بینی جلوگیری خواهید کرد.



معمولا همان احترام که صحبت کردن درباره مرگ بخاطر آدم ها دشوار است، صحبت کردن درباره امور مالی نیز شرایطی پر اب و تحمل فرسا بخاطر افراد ایجاد می کند. اما زوج ها باید ابد این موضوع را درون پس زمینه ذهن خود داشته باشند، که صبر است سالیان درازی در پیاده شدن یکدیگر عمر کنند و از منافع مشترک یکروز ببرند. بنابراین از ابتدا، بهتر است درباره دارایی ها، اموال، درآمدها و تا اینکه حقوق بازنشستگی شان با یکدیگر صحبت کنند.

هر چند که مناظره و گفتگو درباره پول در بین زوجین، یک حرام در تمام دنیا به شمار می آید و برای بسیاری از افراد، ناراحت کننده است، اما گفتگو نکردن درباره آن می تواند مخرب تر و نگران کننده مرطوب باشد. پس اگر می خواهید، درون آینده شاهد زندگی مالی موفقیت آمیزتری بین خود و همسرتان باشید، بهتر است درباره همگی جزئیاتی که باید برای شان پول نفقه کنید، با یکدیگر بوسیله ارامش برسید. از مخارج بزرگ و مهم زندگی شروع کنید و صحبت های خود را تا رفتن بوسیله تعطیلات، مخارج آینده فرزندان، حساب کردن هزینه شام خارج از خانه و نحوه هزینه کردن حقوق بازنشستگی خویشتن ادامه دهید. در دنباله بخوانید: ۶ تباین مد زوج ها درون مسائل مالی و راه محلول آنها

کتاب الکترونیکی

قیمت نسخه انگلیسی درون سایت آمازون ۱۱ دلار قالب فایل PDF تعداد صفحه ۲۴۷ سال پراکندن ۱۳۹۸ ناشر TarcherPerigee تعداد فایل ۱ فایل PDFکتاب الکترونیکی تعلق



چنانچه می خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاطفی، یا تا اینکه خودتان را در رابطه دانا شوید، حتما این تاریخچه را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان مشاهده کتاب الکترونیکی
  • ۹۸/۰۳/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی