تلفن پاناسونیک

راهنمای خرید بلیط هواپیمای کجاروبلیط چارتر چیست؟بلیط Open Jaw چیست؟چگونه بلیط جت را کنسل کنیم؟چگونه به قرار بلیط هواپیما تدارک کنیم؟چگونه بلیط هواپیما ارزان به اروپا رزرو کنیم؟بهترین زمان بخاطر خرید بلیط کم ارزش جت چه زمانی است؟



از چند روز قبل  بلیط هواپیما  را خریداری کرده اید و غم اکنون روز پرواز فرا گویا است. چمدان بسته و راهی فرودگاه می شوید، اما در کمال ناباوری کنسلی تصعید اعلام می شود.

البته بارش برف، باران یا طوفانی شدن هوا با دولت شما ارتباطی ندارد! و تغییر آب و محیط امری طبیعی است؛ اما به هر حال داخل این هوای نامناسب پرواز شما کنسل شده و همه ی برنامه ریزی ها بر تورم رفته اند. ولی دلیل کنسل شدن تصعید هواپیماها چیست؟

در همه جای جهان پروازهای یدکی در کشش سال به برهان هوای ناهماهنگ جوی کنسل شده یا با تأخیر اجرا می شوند. بارندگی، طوفان و غرش و برق می تواند فرودگاه را افلیج کند.  

متهم پا بر جا شرایط رود است؛ زیرا شرایطی ساختن می کند که حمایت نشست و برخاست و مدت پرواز هواپیما را از بین می برد. شرکت های سازنده ی هواپیما و شرکت های هواپیمایی روال های اختصاص ای دارند که مشخص می کنند داخل چه وضعیت آب و فلکی امکان پرواز وجود ندارد.



دراین میان غرش و برق و یخ زدن باران یا برف بیشترین خطر را دارند. برفی که روی بدنه ی هواپیما یخ می زند، اندازه هواپیما را بیشتر کرده، کنار ائرودینامیک بال ها اثر منفی می گذارد. اسلوب حل این مشکل یخ زدایی (de-iced) هواپیما است که با وسیله های گران قیمت و ویژه انجام می شود. سیاق امر اسپری کردن ترکیبی از آب و اتیلن گلیکول به خشکی امدن هواپیما است. اما حتی اگر هواپیما خنک زدایی شده باشد، امکان پذیر است خنک زدن و سُر شدن باند پرواز، جهت لغو شدن پرواز باشد؛ زیرا بدترین شرایط بخاطر یخ زدایی باند پرواز، دمای پایین و نتابیدن آفتاب است!



البته در ایران شرکت های هواپیمایی زیادی نیستند که مجهز به این مایه های گران قیمت باشند و به غیر از ایران ایر که یخ زدای قدیمی در جوانمردی دارد و برای هواپیماهایش از آن بهره می برد، مشارکت های دیگر این وسیله ها را خریداری نمی کنند. احتمالا به دلیل مقدار بالای دستگاه و اینکه تعداد روزهای یخبندان در سال چندان زیاد نیست، تقدم می دهند هزینه نکنند.



خلبان ها تا حدی می توانند شرایط آب و فلکی را اداره کنند، ولی هنگامی که آب بیشتر از ۱.۲۷ سانتی متر باشد یا برف جمع شده باشد، مدیریت پرواز مشکل خواهد حیات و قبل از انتها یافتن باند فرودگاه، امکان اهتزاز شدن از زمین حاضر نمی شود.

وجود آب بارش یا برف درون باند پرواز، موجب از بین رفتن مالش شده، ایجاد هیدروپلنینگ (hydroplaning) می کند؛ به این معنی که باعث منحرف شدن چرخ های هواپیما از حروف اصلی شده و امنیت پرواز را به کار بزرگ می اندازد.



خلبان بخاطر داشتن یک پرواز بدون نقص به رویت کافی حاجت دارد. برف اندک، تاثیری تو پرواز ندارد، ولی برف وزین دید خلبان را مختل می کند. کولاک و غرش و صاعقه دید کافی را از بین می برند و موجب خنک زدگی سطوح می شوند. اما حتی اگر برف به سرانجام رسیده باشد، باد موکد می تواند برای پرواز شاق ایجاد کند. باد درون روزهای آفتابی و هوای صاف مدیریت می شود، اما وقتی همه جا خنک بزند، دیگر باید باطل سازی شدن تصعید را حتمی دانست. اگر سرعت پیله تا ۴۶.۳ کیلومتر بر زمانه باشد، حرکت جت قابل کنترل است؛ بادهای شدیدتر، اهتزاز شدن، فرود و پرواز را دستخوش مشکل می کند. 



یخی که روی قد ی جت و چرخ ها می نشیند، می تواند سبب مشکلات عملیاتی خواه حرکتی شود و توقف به موقع مشکل خواهد بود. باران ریز و جدی هم داخل زمانی که دمای هوا به صفر نزدیک می شود، می تواند سبب کنسل شدن پرواز شود؛ بمنظور درون آن رخ سرعت یخ زدن بدنه ی هواپیما، از سرعت یخ زدایی بیشتر است.



به دید می رسد تا اینکه چنانچه لغو شدن پرواز، حسابی برنامه ی سفر شما را بوسیله بی آرامی بریزد، بهینه گزینه تو شرایط زشت آب و هوایی، تعطیلی فرودگاه است.

اگر نیت فروش بلیط هواپیما را دارید، با کاربرد از کجارو می توانید  بلیط جت چارتر  یا سیستمی ارزان بوسیله آماج تک نظر خود را یافته و به آسانی از فروشنده های معتبر خریداری کنید.بیشتر بخوانید:چگونه برای سفر با ماشین شخصی برنامه ریزی کنیم؟تجربه های غیرتوریستی داخل ایران که نباید از دست دهیدجذاب ترین جشنواره های ترکیه ای که نرخ سیر کردن دارندچرا غذای خلبان هواپیما با کادر پرواز و مسافران متفاوت است؟جنگل های ارسباران؛ جواهری پنهان ذیل لایه ای از مه
  • ۹۸/۰۳/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی